Gå til innhold

Impregnering

Anbefalte innlegg

Gjest donna_bella
Skrevet

Jeg driver å impregnerer en allversjakke jeg har, og i følge pakken skal jeg etter å ha vaska den to ganger med sånn impregneringsmiddel stryke plagget etter det er tørt. men når det på vaskeanvisningen står at plagget ikke skal strykes - hva gjør jeg da? Vil impregneringa funke uten at jeg stryker? Skal jeg stryke jakka - selv om den ikke skal strykes?

Noe kloke hoder her som kan hjelpe meg med dette - jeg ble veldig usikker.

MVH

Skrevet

Er ikke poenget med en allværsjakke at den skal tåle regn, da? Trenger vel ikke å impregnere den?

Gjest donna_bella
Skrevet

Er ikke poenget med en allværsjakke at den skal tåle regn, da? Trenger vel ikke å impregnere den?

Joda, men den er noen år, og det begynner så smått å trekke inn litt vann. Man må jo holde det ved like vet du :)

Skrevet

Jo, selv gore-tex og skinn skal impregneres.

Skrevet

Noen allværsjakker må ipregneres ja. Den jeg har må strykes med jevne mellomrom for impregnering.

Skrevet

Skinn skal smøres inn med fett.

Kiwi wet proof er i allefall en jeg bruker. Har forsøkt mink oil også, men lukten var....... :-(

Gore tex kan også impregneres, men luftingen vil bli dårligere. I allefall er det egen erfaring. Du kan lese mer om det på http://www.fjellogfiske.no/linkesider/utstyr/gt_behandling.asp?id=199

Hæ? Det var ikke jeg som spurte om impregnering. Du trenger ikke fortelle meg det.

Jeg klarer det helt fint.

Tvillingmamma
Skrevet

Det er vel fordi impregneringen trenger varme for å virke ordentlig. Kan du kjøre den litt i tørketrommel da)

Skrevet

Hæ? Det var ikke jeg som spurte om impregnering. Du trenger ikke fortelle meg det.

Jeg klarer det helt fint.

men det var du som fortalte at skinn skulle impregneres

Skrevet

men det var du som fortalte at skinn skulle impregneres

ja, med fett eller annet impregneringsmiddel beregnet for skinn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...