Gå til innhold

Er det usosialt gjort av meg

Anbefalte innlegg

Gjest litt sosialt ukompetent
Skrevet

Hvis jeg står på en t-baneperrong, så ser jeg en fra klassen min som også skal ta samme bane. Det er en person jeg ikke har snakket så mye med, og ikke kjenner noe særlig.

Er jeg da usosial om jeg ikke går bort og prater med henne? Eller om jeg ikke setter meg ved siden av henne på t-banen.

jeg vil ikke oppfattes som usosial, men jeg synes sånne situasjoner med folk som jeg bare kjenner litt er ganske så ubehagelige. Føles litt dumt å gå bort og prate med henne, eller sette meg ved siden av henne på t-banen bare fordi jeg vil oppfattes som høfflig.

Også hvis jeg ikke har noe til felles med den personen utenom at vi går i samme klasse. Det er altså ikke en person jeg har noenting til felles med, og heller ikke en person det er lett å komme i prat med.

Så hva tenker dere. Er det nok om jeg bare smiler og hilser og heller lar det være opp til den andre om h*n vil ha kontakt? Eller bør jeg for høffelighetens skyld også gå bort å veksle noen ord?

Skrevet

Så lenge du hilser så har du ikke gjort noe galt men hun vil jo sikkert satt pris på om du også hadde pratet med henne.

Skrevet

Jeg hadde gått bort og slått av en prat, det er jo en fin anledning til å bli bedre kjent. Tror jeg ville følt det var uhøflig å la være!

Gjest litt sosialt ukompetent
Skrevet

Jeg hadde gått bort og slått av en prat, det er jo en fin anledning til å bli bedre kjent. Tror jeg ville følt det var uhøflig å la være!

Men la oss si at man har forsøkt å slå en prat med denne personen før, men har omtrent ikke fått noe annet svar enn ja eller nei. Og man aner ikke om det er pga personen er sjenert eller om vedkommende ikke liker deg

Skal man uansett være den som tar initiativet til praten?

Gjest ville jeg gjor
Skrevet

Men la oss si at man har forsøkt å slå en prat med denne personen før, men har omtrent ikke fått noe annet svar enn ja eller nei. Og man aner ikke om det er pga personen er sjenert eller om vedkommende ikke liker deg

Skal man uansett være den som tar initiativet til praten?

nei, da hilser du bare

men hvis du finner ut at personen bare er sjenert, og du fortsatt vil prate med personen, så går du bort/setter deg ved siden av, dersom du har lyst

Skrevet

Alt annet enn total ignorering er godt nok. Dessuten kan hun komme bort til deg hun også. Jeg gidder ikke være kjempeoverhyggelig mot folk jeg enkelt og greit ikke har kjemi med.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...