Gå til innhold

Au au au.

Gjest KariKruskakli

Anbefalte innlegg

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg fjernet en visdomstann på tirsdag og det gikk veldig greit. Ikke noen smerter dagen etter. Dag to begynner det å gjøre litt vondt, men det hjelper med et par paracet.

Og slik har det fortsatt hver dag. Etter første måltid, begynner det å gjøre vondt, selv om jeg tygger bare på den ene siden.

Det er et enormt "krater" der hvor tanna satt og det samler seg mat opp i der, og jeg må skylle med munnvann.

Hvor lang tid tar det før hullet gror igjen da? Noen som har fjernet visdomstann her før?

Et spørsmål til.

Jeg ville bestille time til bleking av tenna da jeg var hos tannlegen sist, men han mente at tenna mine var så hvite og hvitere enn hva som var normalt for min alder, så han anbefalte meg å ikke gjøre det.Jeg ville ikke oppnå noe med det.

Han ville visst ikke tjene penger han tannlegen her, for jeg synes ikke tenna mine er hvite.

Er det noen her som har prøvd dette og blitt skuffet eller blitt fornøyd?

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Åsemor

4

• Gyda

3

• keinstein

3

• Patsi

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det tar altfor lang tid før krateret gror igjen, det var iallefall guffent hos meg lenger enn jeg syns var greit. Brukte tannpirker for å pirke opp matrester som hadde lagt seg nedi.

*kvalm av tanken*

Skrevet

når jeg fjernet visdomstannen sa min tannlege at det er den tredje dagen det gjør mest vondt, og da snur smertene.. slik at det blir bedre og bedre... Føler med deg, for det er vondt.. lev på suppe:-)

Skrevet

Au ja! Jeg husker med gru da jeg fjernet _alle fire_ visdomstennene i februar i år. Jeg irriterte meg også på "krateret" som samlet opp matrester. De verste smertene gikk over etter 1-2 uker.

Jeg er i hvertfall uendelig glad for at jeg er ferdig med det, og ikke trenger å gjøre det flere ganger...

*kniper øynene igjen og fortrenger minner*

:-)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Det tar altfor lang tid før krateret gror igjen, det var iallefall guffent hos meg lenger enn jeg syns var greit. Brukte tannpirker for å pirke opp matrester som hadde lagt seg nedi.

*kvalm av tanken*

Ja, jeg blir kvalm jeg også;o)

Er så redd det skal sitte igjen mat der som jeg ikke får ut.Tør ikke røre rundt med tannpirker. Er redd jeg rører opp igjen det som eventuelt begynner å gro.

Det er så ekkelt å tenke på at det kanskje gror fast mat nedi der. *blæh* Jeg skyller og skyller og håper bare på at det er nok.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

når jeg fjernet visdomstannen sa min tannlege at det er den tredje dagen det gjør mest vondt, og da snur smertene.. slik at det blir bedre og bedre... Føler med deg, for det er vondt.. lev på suppe:-)

"lev på suppe:-)"

Huff, nei det går ikke;)

Jeg må beholde vekten (og humøret ;)

Skrevet

"lev på suppe:-)"

Huff, nei det går ikke;)

Jeg må beholde vekten (og humøret ;)

Jeg levde faktisk flere dager på yoghurt, suppe og milkshake fra mcdonalds. ;)

Skrevet

Det går seg til, akkurat som med et vanlig sår: Kroppen fyller mirakuløst igjen åpningen.

Gjør i alle tilfeller ikke som meg da jeg trakk en sånn en:

Utstyrt med resept på Paralgin Forte og med tannlegens ord om påkomne smerter inni HODET, løp, løp! jeg med angsten hamrende i retning apotekt. Mirakelmedisinen ble min, og for sikkerhets skyld tygget jeg i meg den ene tabletten etter den andre den dagen, omtrent 8 i tallet - uten å merke det kvidder av ubehag eller effekter av noe slag.

På kvelden var det fest og moro. I de dager var det lissom vanlig å ta en flaske vin istedet for et glass. Vel... jeg kom ikke halvveis i et glass før jeg ble dødssyk. Jeg gjentar: Dødssyk.

Da var jeg grønn. I flere betydninger av ordet.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Det går seg til, akkurat som med et vanlig sår: Kroppen fyller mirakuløst igjen åpningen.

Gjør i alle tilfeller ikke som meg da jeg trakk en sånn en:

Utstyrt med resept på Paralgin Forte og med tannlegens ord om påkomne smerter inni HODET, løp, løp! jeg med angsten hamrende i retning apotekt. Mirakelmedisinen ble min, og for sikkerhets skyld tygget jeg i meg den ene tabletten etter den andre den dagen, omtrent 8 i tallet - uten å merke det kvidder av ubehag eller effekter av noe slag.

På kvelden var det fest og moro. I de dager var det lissom vanlig å ta en flaske vin istedet for et glass. Vel... jeg kom ikke halvveis i et glass før jeg ble dødssyk. Jeg gjentar: Dødssyk.

Da var jeg grønn. I flere betydninger av ordet.

Ha ha ha, takk for advarselen!

Nei, jeg får vel bare innse at det ikke av de største problemene i verden dette her;)

Jeg skal greie å leve med i noe dager til;)

Skrevet

Kjøp en stor sprøyte på apoteket, og en kanyle. Bøy kanylen og bruk dette for å spyle ut hullet, f eks med saltvann.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg levde faktisk flere dager på yoghurt, suppe og milkshake fra mcdonalds. ;)

Og jeg har levd på pizza, lammelår, sjokolade,potetgull, pistasjenøtter og masse godteri i helga.

Kankje forklaringen ligger der?

Har vært på fjellet i helga og skulle være så sprek. Svømme i bassenget og gå fjellturer.

Det ble en tur i boblebadet og badstua, og en liten gåtur på noen få kilometer, så helga ble visst mer usunn enn sunn;)

Men jeg skylder på regn og tåke.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Kjøp en stor sprøyte på apoteket, og en kanyle. Bøy kanylen og bruk dette for å spyle ut hullet, f eks med saltvann.

Au au au;o)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Au ja! Jeg husker med gru da jeg fjernet _alle fire_ visdomstennene i februar i år. Jeg irriterte meg også på "krateret" som samlet opp matrester. De verste smertene gikk over etter 1-2 uker.

Jeg er i hvertfall uendelig glad for at jeg er ferdig med det, og ikke trenger å gjøre det flere ganger...

*kniper øynene igjen og fortrenger minner*

Jeg er imponert over at du orket ta alle 4 samtidig.

Skrevet

Au au au;o)

Ikke stikke med den, bare spyle ut matrester. Veldig effektivt faktisk.

Skrevet

Mener å huske at det faktisk tok et par år før "kraterne" var tettet - de lukket seg gradvis, men svært sent.

Jeg hadde såpass store "krater" etter visdomstennene at de måtte tamponeres de første dagene, hadde flere sting, og så gikk det betennelse i dem *fortrenger*.

Æsj. Det tok altså sin tid!

Ang. bleking: Jeg bleket for et par år siden, med god effekt. Nå hadde heller ikke jeg så veldig misfargede tenner, men de ble merkbart hvitere likevel. Hadde bare råd til overkjeven, og ser fortsatt forskjell på tennene oppe som ble bleket, og nede.

Fikk laga en silikonskinne hos tannlegen, så det er bare å kjøpe blekemiddelet hos tannlegen når jeg vil ta det opp igjen. Tror systemet heter Opalesence e.l. Kostet ca 2000,- pr kjeve.

Skrevet

Jeg er imponert over at du orket ta alle 4 samtidig.

Nei, jeg tok to av gangen - med tre ukers mellomrom :-)

*fortrenger igjen*

Da jeg var hos tannlegen mnd før hadde jeg ikke hatt hull i tennene på 15 år, så når tannlegen sa: "Du har hull i _alle_ visdomstennene, og bør bare trekke dem!", svarte jeg: "Hehe! HÆ???". Jeg trodde først han bare tullet... Men nei...

Men nå er de i hvert fall vekk - og jeg trenger forhåpentligvis ikke trekke flere tenner.

*banker i bordet*

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Mener å huske at det faktisk tok et par år før "kraterne" var tettet - de lukket seg gradvis, men svært sent.

Jeg hadde såpass store "krater" etter visdomstennene at de måtte tamponeres de første dagene, hadde flere sting, og så gikk det betennelse i dem *fortrenger*.

Æsj. Det tok altså sin tid!

Ang. bleking: Jeg bleket for et par år siden, med god effekt. Nå hadde heller ikke jeg så veldig misfargede tenner, men de ble merkbart hvitere likevel. Hadde bare råd til overkjeven, og ser fortsatt forskjell på tennene oppe som ble bleket, og nede.

Fikk laga en silikonskinne hos tannlegen, så det er bare å kjøpe blekemiddelet hos tannlegen når jeg vil ta det opp igjen. Tror systemet heter Opalesence e.l. Kostet ca 2000,- pr kjeve.

Jeg tror jeg må prøve bleking. Har så lyst på en blendende vakkert smil he he.

Men du, sydde du virkelig etter å ha trukket visdomstann? Det gjorde ikke jeg.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Ikke stikke med den, bare spyle ut matrester. Veldig effektivt faktisk.

Er litt pysete. Synes det høres vondt ut det også jeg.

Skrevet

Jeg tror jeg må prøve bleking. Har så lyst på en blendende vakkert smil he he.

Men du, sydde du virkelig etter å ha trukket visdomstann? Det gjorde ikke jeg.

Ja - tennene var ikke brutt gjennom, de lå bare og stanga under tannkjøttet. Det ble et forferdelig press framover på den andre tennene. Dessuten lå den ene delvis under en spiss av kjevebeinet, slik at denne spissen også måtte "sages" bort for å nå bort til tanna.

Var hos kjevekirurg på sykehuset.

For å si det sånn: Jeg vil heller føde barn hver lørdag, enn å gå gjennom det der en gang til ;D

Skrevet

Ja - tennene var ikke brutt gjennom, de lå bare og stanga under tannkjøttet. Det ble et forferdelig press framover på den andre tennene. Dessuten lå den ene delvis under en spiss av kjevebeinet, slik at denne spissen også måtte "sages" bort for å nå bort til tanna.

Var hos kjevekirurg på sykehuset.

For å si det sånn: Jeg vil heller føde barn hver lørdag, enn å gå gjennom det der en gang til ;D

Åå, det hørtes grusomt ut!

*grøss*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...