Gå til innhold

Leger bare mennesker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste ukene har det vært endel "sex - historier" mellom leger og pasienter i media.Nå snakker jeg ikke om overgrep for det er galt, men hva om en lege forelsker seg i en pasient. Og det er gjensidig.Hvor lang tid må det gå før legen kan gi seg hen til kjærligheten? Og er det forskjell om legen er fastlege eller vikarlege? Selvfølgelig er det annerledes om pasienten forsatt er pasienten til legen.dette har vi diskutert i vennine gjengen etter all medieomtale, vi er ikke helt enige på dette. Kan noen hjelpe oss med hva regelverket sier??

Ha en fin dag:)

Skrevet

Jeg regner med at voksne folk har lov til å forelske seg å bli sammen.

Skrevet

Jeg tviler på at regelverket setter forbud mot at en lege innleder et forhold til en pasient, når det ikke dreier seg om noen form for overgrep eller utnyttelse i en sårbar situasjon.

Tror heller ikke man er nødt til å skifte lege. Men legen selv ønsker kanskje ikke å være sin kjærestes lege.

En ting er lover og regler. En annen ting er yrkesetikken.

Uansett: Jeg kan ikke skjønne at det er noe prinsipielt i veien for at en lege og en pasient kan bli kjærester.

Historien kan f. eks. starte slik: Den unge, nyutdannede legen får seg jobb i den lille bygdeavkroken, der han er eneste lege.

Han er svært kjekk. En morgen hinker en skjønn jomfru inn på kontoret hans med vrikket ankel, og det sier bare klikk og pang.

Men han er sjenert, og får seg ikke til å uttale middagsinvitasjonen som sitter på tungen.

(Problemet er også at nærmeste restaurant ligger 4 mil unna, inkl. en fergetur på en halv time. Alternativet er coop-kafeen med tre bord)

Hun rødmer og slår blikket ned og håper han ikke hører hjertet hennes banke.

Vel hjemme igjen kaster hun seg ned trappa for å få et påskudd til å oppsøke ham igjen.

Egentlig vet jeg ingenting om dette, jeg bare synser.

Og rører.

Skrevet

Jeg tror at leger er forpliktet til å ikke inngå i personlige forhold til sine pasienter, men dersom dette likevel skjer, skal de avslutte det profesjonelle forholdet.

Leger og leger er imidlertid ikke helt det samme. Det er feks en viss forskjell på en psykologs eller gynekologs forhold til pasienter og øre-nese-halsleger.

Skrevet

Jeg tviler på at regelverket setter forbud mot at en lege innleder et forhold til en pasient, når det ikke dreier seg om noen form for overgrep eller utnyttelse i en sårbar situasjon.

Tror heller ikke man er nødt til å skifte lege. Men legen selv ønsker kanskje ikke å være sin kjærestes lege.

En ting er lover og regler. En annen ting er yrkesetikken.

Uansett: Jeg kan ikke skjønne at det er noe prinsipielt i veien for at en lege og en pasient kan bli kjærester.

Historien kan f. eks. starte slik: Den unge, nyutdannede legen får seg jobb i den lille bygdeavkroken, der han er eneste lege.

Han er svært kjekk. En morgen hinker en skjønn jomfru inn på kontoret hans med vrikket ankel, og det sier bare klikk og pang.

Men han er sjenert, og får seg ikke til å uttale middagsinvitasjonen som sitter på tungen.

(Problemet er også at nærmeste restaurant ligger 4 mil unna, inkl. en fergetur på en halv time. Alternativet er coop-kafeen med tre bord)

Hun rødmer og slår blikket ned og håper han ikke hører hjertet hennes banke.

Vel hjemme igjen kaster hun seg ned trappa for å få et påskudd til å oppsøke ham igjen.

Egentlig vet jeg ingenting om dette, jeg bare synser.

Og rører.

Den historien kom til meg også - men jeg syns den var for banal til å legges ut på DOL! hehe!!

Skrevet

Den historien kom til meg også - men jeg syns den var for banal til å legges ut på DOL! hehe!!

I filmer og romaner er det veldig ofte en vrikket eller forstuet ankel som er inngangsbilletten til den kjekke legen.

Kunne det ikke ha vært en hemorroide?

Skrevet

I filmer og romaner er det veldig ofte en vrikket eller forstuet ankel som er inngangsbilletten til den kjekke legen.

Kunne det ikke ha vært en hemorroide?

Ja, eller en skikkelig analfissur!

*traume*

Skrevet

Ja, eller en skikkelig analfissur!

*traume*

Hehe, hvis man rangerer "romantiske lidelser" på en skala fra 1 til 10, tror jeg alt som har med fordøyelse og bakre regioner å gjøre, vil score lavt.

Fremre del av underlivet er nok litt mer "romantisk", med unntak av kjønnssykdommer.

skorpionfisken
Skrevet

Hehe, hvis man rangerer "romantiske lidelser" på en skala fra 1 til 10, tror jeg alt som har med fordøyelse og bakre regioner å gjøre, vil score lavt.

Fremre del av underlivet er nok litt mer "romantisk", med unntak av kjønnssykdommer.

Fremre del kan umulig være mer romantisk om du er der fordi det er en sykdom eller skade der?

Nei da holder jeg heller på den forstuende foten jeg....

Skrevet

Fremre del kan umulig være mer romantisk om du er der fordi det er en sykdom eller skade der?

Nei da holder jeg heller på den forstuende foten jeg....

Ja, den forstuede foten troner nok på toppen, men det er nok mindre flaut å gå til den superkjekke legen med blærekatarr eller uregelmessige blødninger, enn med luft i magen eller kløe i ræva.

Skrevet

Ja, den forstuede foten troner nok på toppen, men det er nok mindre flaut å gå til den superkjekke legen med blærekatarr eller uregelmessige blødninger, enn med luft i magen eller kløe i ræva.

hUmre, hUmre :)

Gjest Miss Meee
Skrevet

*lol*

Skrevet

hUmre, hUmre :)

Egentlig er fastlegen min altfor kjekk. Han er en skikkelig tiltrekkende barsking, akkurat passe rufsete.

Ting kan bli flaut hos ham som ville ha vært greit med kvinnelig lege eller kjønnsløs mann.

Hehe. Jeg ser at man kan bytte fastlege via nettet, og at årsak til skiftet registreres. Tro om "han er for kjekk" er en grei grunn?

Skrevet

Egentlig er fastlegen min altfor kjekk. Han er en skikkelig tiltrekkende barsking, akkurat passe rufsete.

Ting kan bli flaut hos ham som ville ha vært greit med kvinnelig lege eller kjønnsløs mann.

Hehe. Jeg ser at man kan bytte fastlege via nettet, og at årsak til skiftet registreres. Tro om "han er for kjekk" er en grei grunn?

LOL

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...