Gå til innhold

H......s mellommåltider!

Anbefalte innlegg

Gjest LucySky
Skrevet

Jeg må passe vekta, og helst gå ned i vekt, men får p.t. ikke trent/gått turer nesten noe pga dårlig rygg. Derfor er jeg nøye med hva jeg spiser og når.

Men de der mellommåltidene! Dem får jeg ingen sving på. Ikke er jeg sulten "imellom" og frukt får jeg vondt i magen av, har alltid fått det.

Jeg ser at når jeg kutter mellommåltidene, går jeg opp i vekt og omvendt: ned når jeg tar meg sammen til å krøkke i meg et eller annet.

Gode forslag til mellommåltider mottas med takk!

Altså: for tjukk nå, lite mosjon. det er utgangspunktet.

Gjest Persille
Skrevet

Hva med youghurt? Eller f.eks. knekkebrød med magert pålegg? Fiberrik eller noe sånt?

Er ikke så god på sånn slankegreier, men det er i hvertfall kurrante mellommåltid.

Lykke til :)

Skrevet

En liten salat med noen kyllingbiter i. Rugsprø m.magert pålegg.

Gjest LucySky
Skrevet

En liten salat med noen kyllingbiter i. Rugsprø m.magert pålegg.

Takk og takk, alle sammen. Jo mer forskjellig, jo bedre!

Erfaring: man blir mye fortere lei mat man ikke pleier å spise men må spise nå pga ønske om vektreduksjon - enn den vanlige maten man har spist i tiår etter tiår uten tilsynelatend eå bli lei!

Som: fårepølse med majones, tjukke lag leverpostei, geitost, umager sveitser eller Jarlsberg, rekesalat, syltetøy, honning .... do you want me to go on, girls?

Jeg fatter det ikke. En innerste, fet sannhet må være at alt med fett i smaker så godt at du aldri blir lei.

Jagu bra jeg ikke er så glad i sjokolade.

Skrevet

Noen mandler - er nok!

Hva vet vi om mandler? Jeg har mandelkick om dagen, har gomlet i meg 1 kilo på et par dager.

Er mandler OK?

hare1365380455
Skrevet

Erfaring: man blir mye fortere lei mat man ikke pleier å spise men må spise nå pga ønske om vektreduksjon - enn den vanlige maten man har spist i tiår etter tiår uten tilsynelatend eå bli lei!

Som: fårepølse med majones, tjukke lag leverpostei, geitost, umager sveitser eller Jarlsberg, rekesalat, syltetøy, honning .... do you want me to go on, girls?

Jeg fatter det ikke. En innerste, fet sannhet må være at alt med fett i smaker så godt at du aldri blir lei.

Havregrøt til frokost?

kakki1365380609
Skrevet

Jeg har ofte hardkokte egg i kjøleskapet som er greie å bre på en skive eller bare spise som de er innimellom.

Skrevet

Hva vet vi om mandler? Jeg har mandelkick om dagen, har gomlet i meg 1 kilo på et par dager.

Er mandler OK?

...en neve om dagen er nok...:)

Skrevet

Er mandler OK?

Har du smakt sånn nøttemixblanding, med ulike sorter nøtter, mandler og tørket frukt? Det er snadder.

Skrevet

*ler* Ja du har jo rett i det. Men det finnes også gode magre alternativer. Mange magre smøreoster er veldig gode. Rent kjøttpålegg m.div. salat/tomat/agurk/paprika.

Selv spiser jeg Rugsprø m.brunost. Ikke det magreste, men kjempegodt:-)

Skrevet

Jeg spiser Sætre sine Fiberrik med solsikkekjerner, ta en sånn eller to med magert pålegg, selv har jeg banan på, men hvis du ikke tåler frukt er vel ikke det bra. Ser noen anbefalte yogurt, men det inneholder mye sukker og er ikke særlig slankende.

Valnøtter er både næringsrikt og godt for hjertet, i grunnen kan du velge alle typer nøtter.

Eller en gulrot, litt agurk, kålrot, egentlig er det bare fantasien som stopper deg.

Gjest måtte bare fortelle det
Skrevet

Jeg spiser Sætre sine Fiberrik med solsikkekjerner, ta en sånn eller to med magert pålegg, selv har jeg banan på, men hvis du ikke tåler frukt er vel ikke det bra. Ser noen anbefalte yogurt, men det inneholder mye sukker og er ikke særlig slankende.

Valnøtter er både næringsrikt og godt for hjertet, i grunnen kan du velge alle typer nøtter.

Eller en gulrot, litt agurk, kålrot, egentlig er det bare fantasien som stopper deg.

Ikke all yoghurt inneholder sukker nei.

Blant annet yoplait 0,1%

Skrevet

Ikke all yoghurt inneholder sukker nei.

Blant annet yoplait 0,1%

Jo den gjør det...Den er kanskje ikke tilsatt sukker, men inneholder sukker likevel.

Skrevet

Jo den gjør det...Den er kanskje ikke tilsatt sukker, men inneholder sukker likevel.

ja, og banan inneholder fruktsukker

Skrevet

ja, og banan inneholder fruktsukker

Ja det stemmer det, banan inneholder veldig mye fruktsukker, derfor skal f.eks en diabetiker ikke ha mer enn 40 gr banan pr dag. Men yogurt inneholder mye mer sukker. Yoplait inneholder opptil 14 prosent.

Skrevet

Ja det stemmer det, banan inneholder veldig mye fruktsukker, derfor skal f.eks en diabetiker ikke ha mer enn 40 gr banan pr dag. Men yogurt inneholder mye mer sukker. Yoplait inneholder opptil 14 prosent.

Ok, takk for svar.

Da lærte jeg noe nytt i dag også. ;)

Skrevet

Har du smakt sånn nøttemixblanding, med ulike sorter nøtter, mandler og tørket frukt? Det er snadder.

Kjempegodt! Men ikke akkurat fattig på kalorier dessverre...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...