Gjest Stillheten Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Jeg forstår ikke hva som skjer med meg, men på fredag var jeg innom apoteket og handlet inn paracet. Vet dette ikke er farlig nok, men jeg handler eske på eske og putter de i en boks for at det skal være enkelt hvis jeg trenger de. Vet dette er farlig, men gjør det allikevel. Har det tøft, men ikke nok til at jeg skal gjøre sånne ting. Kan noen hjelpe meg med hvorfor jeg gjør det. Veska er full av tabletter av alle slag, men........ Jeg forstår ikke meg selv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/205196-handler-medisiner/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
thinkerbell Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Jeg stusser på at du fremstiller deg som "offer" når du selv går på apoteket og hamstrer tabeletter, det er ikke en sjel som tvinger deg til å gjøre det. Jeg undrer hvor lenge du skal holde på med det dette. Det er ingen tvil om at du har det vanskelig, men om du vil ut av dette helvete må du våkne opp for nå surrer du deg rimelig godt fast. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/205196-handler-medisiner/#findComment-1472824 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stillheten Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Jeg stusser på at du fremstiller deg som "offer" når du selv går på apoteket og hamstrer tabeletter, det er ikke en sjel som tvinger deg til å gjøre det. Jeg undrer hvor lenge du skal holde på med det dette. Det er ingen tvil om at du har det vanskelig, men om du vil ut av dette helvete må du våkne opp for nå surrer du deg rimelig godt fast. Jeg ser ikke på meg selv som noe offer. Jeg gjør det uten og ville det, akkuratt som jeg plutselig kan sitte og tenke på hva jeg skal skrive i mitt siste brev. Dette er da ikke normalt. Jeg vil ikke være offer og prøver og kjempe imot alt det rare jeg tenker. Samtidig som jeg føler meg veldig feig. Men når alt går deg imot, og familieforholdet er bare kaos. Jeg er sint, sur og aggresiv, og tar alt på min "kappe", for det er jeg som ødelegger barna og alt. Jeg klarer ikke forholde meg normalt. Vet jeg har hatt det bedre, men nå er det ikke slik, og jeg er en helt annen person enn jeg virkelig er. Andre har sett på meg som livsglad, humør og gledespreder og en som alltid har stått på. Nå stemmer ingenting. Tror ikke du forstår min situasjon som så mange andre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/205196-handler-medisiner/#findComment-1473350 Del på andre sider Flere delingsvalg…
thinkerbell Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Jeg ser ikke på meg selv som noe offer. Jeg gjør det uten og ville det, akkuratt som jeg plutselig kan sitte og tenke på hva jeg skal skrive i mitt siste brev. Dette er da ikke normalt. Jeg vil ikke være offer og prøver og kjempe imot alt det rare jeg tenker. Samtidig som jeg føler meg veldig feig. Men når alt går deg imot, og familieforholdet er bare kaos. Jeg er sint, sur og aggresiv, og tar alt på min "kappe", for det er jeg som ødelegger barna og alt. Jeg klarer ikke forholde meg normalt. Vet jeg har hatt det bedre, men nå er det ikke slik, og jeg er en helt annen person enn jeg virkelig er. Andre har sett på meg som livsglad, humør og gledespreder og en som alltid har stått på. Nå stemmer ingenting. Tror ikke du forstår min situasjon som så mange andre. La meg aller først spørre deg: hva ville du tatt som tegn på at jeg forsto? Jeg skal gi deg rett i èn ting; det er ikke normalt å ha det slik du har det. Etter hva du har skrevet tidligere har du sannsynligvis en depresjon, om du får hjelp vet jeg ikke men det burde du ha når du er så dårlig som det du åpenbart er nå. Du hamstrer og lurer på hvorfor. Du er ikke fratatt ansvaret for deg selv selv om du har en sykdom. Du er ikke psykotisk. Det er så enkelt som å slutte å hamstre tabeletter. Å hamstre tabeletter, å pusle med tanken om hva som skal stå i det siste brevet, å være et selvoptatt troll, -og å ha det helt gudsjammerlig vondt .. dette er depresjon. At du ikke oppnår noen form for bedring synes jeg ikke er rart. Du bruker Paracet og Sobril, etter eget utsagn så mye du vil -du doper du deg. Og du drikker. Jeg kan forstå at det virker som den enkleste (og i dine øyne kanskje den enste) måten å mestre hverdagen på, men det er det ikke. Depresjon gjør at du ikke ser noe annet enn deg selv, man ser ikke noe annet enn det som er svart, negativt og jævelig. Men du kan gjøre noe med det, du kan gripe fatt i situasjonen og komme deg ut av dette. Selvsagt trenger du mye hjelp, men du må gjøre noe selv også. Og, du må gjøre det før du har surret deg fullstendig fast i dette destruktive mønsteret. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/205196-handler-medisiner/#findComment-1473920 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.