Gjest lille myyyyy Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 emesjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse. posstraumatisk stress lidelse. agorafobi med panikklidelse. jeg har og fått en invaliditetsgrad på 35-54% hva betyr alt dette?? gjerne utdyp svaret. har hatt en oppvekst uten kjærlighet fra mor, incest fra far. sexuelt missbrukt av nabo fra jeg var 6-9 år. misshandlet av 2 psykopater, drapstruet i flere år, voldtatt 3 ganger i livet. hvilken av diagnosene kommer av hva? og hva menes med invaliditetsgrad? jeg fikk og en uføregrad på 100% hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/205201-har-f%C3%A5tt-diagnoser-hva-betyr-de/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse. S: Det har jeg beskrevet utallige ganger her på DOL. DU finner det ved å søke. Det er stort sett det samme som borderline pf. postraumatisk stress lidelse. S: PTSD beskriver de plager en får etter ekstreme påkjenninger som når en har vært i livsfare, blitt voldtatt etc. agorafobi med panikklidelse. S: Angst for steder en kjenner seg utrygg på og hvor en har sterk ansgt for å få nye panikkanfall. jeg har og fått en invaliditetsgrad på 35-54% hva betyr alt dette?? gjerne utdyp svaret. har hatt en oppvekst uten kjærlighet fra mor, incest fra far. sexuelt misbrukt av nabo fra jeg var 6-9 år. mishandlet av 2 psykopater, drapstruet i flere år, voldtatt 3 ganger i livet. hvilken av diagnosene kommer av hva? S: PTSD kommer av alle de overgrepene du har opplevd. Emosjonelt ustabil pf kommer kanskje fra en ukjærlig mor som også bringer en overgriper inn i hjemmet. og hva menes med invaliditetsgrad? S: Dette er et "teknisk begrep" som beskriver hvor mange % av en evt forikringssum du får utbetalt som følge av skaden uavhengig av betydningen det har for nettopp ditt yrke. F.eks tror jeg tap av lillefinger gir 5% invaliditet. Jeg som psykiater ville fått utbetalt 5% av en forsikring uansett om jeg har bruk for lillefingerenn i jobb eller ikke. jeg fikk og en uføregrad på 100% 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/205201-har-f%C3%A5tt-diagnoser-hva-betyr-de/#findComment-1474613 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.