Gå til innhold

har fått diagnoser, hva betyr de?

Anbefalte innlegg

Gjest lille myyyyy

emesjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse.

posstraumatisk stress lidelse.

agorafobi med panikklidelse.

jeg har og fått en invaliditetsgrad på 35-54%

hva betyr alt dette?? gjerne utdyp svaret.

har hatt en oppvekst uten kjærlighet fra mor, incest fra far. sexuelt missbrukt av nabo fra jeg var 6-9 år.

misshandlet av 2 psykopater, drapstruet i flere år,

voldtatt 3 ganger i livet.

hvilken av diagnosene kommer av hva?

og hva menes med invaliditetsgrad?

jeg fikk og en uføregrad på 100%

hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/205201-har-f%C3%A5tt-diagnoser-hva-betyr-de/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse.

S: Det har jeg beskrevet utallige ganger her på DOL. DU finner det ved å søke. Det er stort sett det samme som borderline pf.

postraumatisk stress lidelse.

S: PTSD beskriver de plager en får etter ekstreme påkjenninger som når en har vært i livsfare, blitt voldtatt etc.

agorafobi med panikklidelse.

S: Angst for steder en kjenner seg utrygg på og hvor en har sterk ansgt for å få nye panikkanfall.

jeg har og fått en invaliditetsgrad på 35-54%

hva betyr alt dette?? gjerne utdyp svaret.

har hatt en oppvekst uten kjærlighet fra mor, incest fra far. sexuelt misbrukt av nabo fra jeg var 6-9 år.

mishandlet av 2 psykopater, drapstruet i flere år,

voldtatt 3 ganger i livet.

hvilken av diagnosene kommer av hva?

S: PTSD kommer av alle de overgrepene du har opplevd.

Emosjonelt ustabil pf kommer kanskje fra en ukjærlig mor som også bringer en overgriper inn i hjemmet.

og hva menes med invaliditetsgrad?

S: Dette er et "teknisk begrep" som beskriver hvor mange % av en evt forikringssum du får utbetalt som følge av skaden uavhengig av betydningen det har for nettopp ditt yrke. F.eks tror jeg tap av lillefinger gir 5% invaliditet. Jeg som psykiater ville fått utbetalt 5% av en forsikring uansett om jeg har bruk for lillefingerenn i jobb eller ikke.

jeg fikk og en uføregrad på 100%

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...