Gå til innhold

antall pleiere på eldresenter/sykegjem?

Anbefalte innlegg

Gjest innertia
Skrevet

Jeg lurer på hvor mange pleiere det skal være per person på et eldresenter eller sykehjem.

Er det her en "lov" som forteller noe om dette slik som det f.eks er i en barnehage?

Gjest teatrika
Skrevet

Det er nok ikke så mange pleiere per person på et sykehjem....

Skrevet

På den ene langtidsavdelingen jeg jobbet ved for noen år siden, hadde hver pleier ansvar for fire tunge brukere. I tillegg måtte de trå til dersom det trengtes sånn ellers.

Dette var et privat sykehjem, jeg tror det er enda mer travelt ved de kommunale.

Skrevet

Jeg jobber på et kommunalt sykehjem. På den avdelingen jeg jobber kan vi maksimalt ha 8 pasienter. Ikke alltid der er 8 oftest bare syv.

Vi er alltid to på jobb. I ukedagene av og ti 3. Men pleier bare å være to, men kan ta inn ekstra når det trengs...

Skrevet

Personer pr pleier.

3-12, ahengig av utstyr, lokaler, pasientenes tilstand og behov.

Om natta er det nok oppe i 20 mange steder.

Kommunene er lovpålagt å kontrollere at alle pasienter har det bra og at alle regler overholdes, og det kan de etter loven ikke konkurranseutsette. Så hvis ting ikke funker, er det kommunen som har ansvaret uansett hvem som eier sykehjemmet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...