Gå til innhold

Om menn som slår...

Anbefalte innlegg

Gjest spekulerer...
Skrevet

Eller i dette tilfellet har slått bare en gang...

Venninnen min ringte hysterisk natt til søndag, typen hadde klabbet til henne i fylla, en skikkelig ørefik, hun hadde låst seg inne på et rom og var livredd, det hadde også gått utover noe inventar.

Da søndagen kom ble alt bagatelisert, det er jo selvfølgelig hun som la opp til det, han angret seg og skulle aldri gjøre det igjen, bla-bla-bla....

Føler at dette er en klisje, kanskje er det ikke sånn at en mann som slår gjør det igjen, men det tror jeg...

Så det endte opp med at hun kostet glassbiter, ryddet opp, mens det var han som fikk trøst.

Skal ta en prat med henne senere i dag, men er litt usikker på hva jeg skal si, noen som har noen tips??

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cecily

16

• Prozak

14

• flisa

4

• mAd

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg syns det er verst at hun faktisk har vært redd han. Dersom mitt mannfolk hadde slått meg en gang hadde jeg helt sikkert tilgitt det og skrevet det på konto for teite ting som kan skje, men hvis han hadde fått meg til å føle meg redd, eller livredd son du skriver... da er det jo noe alvorlig galt. Da er han enten gæren eller så kommer det til å skje igjen.

Skrevet

Er dette er forholdsvis nytt forhold kan dette være begynnelsen på et helvete. Har de vært sammen lenge og dette bare har skjedd en gang er det vanskelig å si. Hvis det er noe som skjer i fylla er vel det første mannen bør gjøre å holde seg helt unna alkohol.

Jeg hadde anmeldt det....uten tvil, vet det er lett å si, men det er faktisk det beste. Og tro meg, jeg sier ikke dette ut fra løse luften,jeg har vært der selv, og anmeldte fyren, han innså at det han hadde gjort var galt, tok imot hjelp og fikk en klekkelig bot, og i det tilfellet hjalp det, det ble med den ene gangen. Han fikk en lærepenge!

Er han en skikkelig mann, vil han skjønne hvorfor og kanskje ta i mot hjelp.

Venninnen din må iallefall tenke seg veldig godt om, menn som har slått en gang gjør det gjerne igjen.

Det er lett å tilgi og selv ta på seg skylden, men du må få henne til å innse at uansett hvorfor han slo, så hadde han ingen rett til å gjøre det.

Skrevet

Jeg har hørt om en del tilfeller hvor det har skjedd EN gang. Men om det skjer to ganger, så skjer det etter all sannsynlighet igjen.

Så jeg tror at dersom jeg hadde blitt slått en gang, så hadde jeg tatt det VELDIG alvorlig, og gitt KLAR beskjed om at det ikke blir godtatt om det skjer igjen.

Og at han skal få trøst er jo latterlig!!!

Skrevet

Nytt eller gammelt forhold?

Vanskelig å si noe som helst siden vi ikke vet bakgrunnen for episoden. Det finnes ikke noen unnskyldning for å slå, men det kan være forhold som gjør det lettere å forklare.

Å anmelde fyren løser ingenting.

Dersom dette er et nytt forhold vil jeg anbefale henne å avslutte det snarest.

Er det et gammelt forhold så be henne plassere han på "pass opp, listen".

mil1365380270
Skrevet

Lørdag kveld, drita fulle, krangel som går over alle støvleskaft...? Da kan jo sikkert sånt skje og forbli et engangstilfelle.

At hun trøster han dagen etter synes jeg er mye mer alarmerende en om hun "bare" hadde tilgitt en blåveis.

Men er du sikkert på at ikke hun også har slått?

Skrevet

Nytt eller gammelt forhold?

Vanskelig å si noe som helst siden vi ikke vet bakgrunnen for episoden. Det finnes ikke noen unnskyldning for å slå, men det kan være forhold som gjør det lettere å forklare.

Å anmelde fyren løser ingenting.

Dersom dette er et nytt forhold vil jeg anbefale henne å avslutte det snarest.

Er det et gammelt forhold så be henne plassere han på "pass opp, listen".

"Å anmelde fyren løser ingenting."

Hvorfor sier du det? Skal han bare slippe unna med det da? Men som slår bør anmeldes, på den måten får de iallefall en lærepenge og skjønner at dette er noe som ikke godtas.

Blir de tilgitt og det ikke skjer noe videre ut over det vet de jo det til en evt. neste gang, og det blir lettere å slå igjen.

Gjest spekulerer...
Skrevet

Han har ikke slått før, og hun slo ikke.

Jeg forstår at han ble sint, forstår at han ble rasende også, for han kom over henne da hun kysset en kompis!

Men han skal ikke slå for det?

Og jeg mener at han bør ha dårligere samvittighet enn henne?

Og det er ille at han skremte henne slik synes jeg, ingen er tjent med at hun blir redd hver gang det blir en konfrontasjon dem i mellom?

Ikke enkelt dette, de har ingen barn og har vært sammen ca 4 år......

Skrevet

Jeg forstår at han ble sint, forstår at han ble rasende også, for han kom over henne da hun kysset en kompis!

Og det er ille at han skremte henne slik synes jeg, ingen er tjent med at hun blir redd hver gang det blir en konfrontasjon dem i mellom?

Mulig mange ville dælja løs i en sånn situasjon - og full som han var.

Skrevet

Jeg syns det er verst at hun faktisk har vært redd han. Dersom mitt mannfolk hadde slått meg en gang hadde jeg helt sikkert tilgitt det og skrevet det på konto for teite ting som kan skje, men hvis han hadde fått meg til å føle meg redd, eller livredd son du skriver... da er det jo noe alvorlig galt. Da er han enten gæren eller så kommer det til å skje igjen.

HUn var vel redd fordi hun hadde kysset en annen og blitt ferska....

Skrevet

Jeg synes du blåser dette opp til for store proposjoner, jfr overskriften. Dette handler jo ikke om en mann som 'slår', men om en mann som har slått en gang i affekt.

Det er ikke lov å slå, men det er menneskelig å reagere i affekt på noe slikt som du beskriver nå i denne tilleggsopplysningen. Hvorfor la du ikke ut det i hovedinnlegget?

Mannen var full og har kanskje temperament, hun kysset en venn, han er kanskje vant til at hun er litt løs i flørten, i det hele tatt...

Altså ikke for å unnskylde, men for å forklare.

Skrevet

Hvis jeg hadde gjort noe sånt, hadde sambo vært i sin fulle rett til å fike til meg, tror jeg.

Heldigvis er ingen av oss av typen som slår i fylla, men jeg kjenner par som ALLTID krangler etter alkoholinntak, og det ender ofte med at den ene fiker og den andre fiker tilbake *himle*

I edru tilstand er de veerdens beste venner, hehe.

skorpionfisken
Skrevet

Det mest illevarslende er at han gir henne skylden.

Han ga henne vel ikke skylden for at han slo, men skylden for at hun hadde klint med en annen mann.

Kanskje hun hadde dårlig samvittighet for denne klininga, derfor måtte hun trøste ham for at han slo.

Det var snakk om en ørefik i affekt, ikke grov mishandling ser det ut som.

Han skulle aldri ha slått, men hvem vet hvordan man reagerer på sånt. Det er mulig at om jeg hadde kommet over min samboer i full klining me en annen kvinne så hadde også jeg slått.

Men det er kanskje mer lov for en kvinne at hun blir så sint at hun slår enn det er for en mann?

I allefall var det en mann som nettopp ble frifunnet i en sak hvor han hadde sparket samboeren i foten, fordi hun hadde vært utro og det utløste sparket.

Skrevet

Han ga henne vel ikke skylden for at han slo, men skylden for at hun hadde klint med en annen mann.

Kanskje hun hadde dårlig samvittighet for denne klininga, derfor måtte hun trøste ham for at han slo.

Det var snakk om en ørefik i affekt, ikke grov mishandling ser det ut som.

Han skulle aldri ha slått, men hvem vet hvordan man reagerer på sånt. Det er mulig at om jeg hadde kommet over min samboer i full klining me en annen kvinne så hadde også jeg slått.

Men det er kanskje mer lov for en kvinne at hun blir så sint at hun slår enn det er for en mann?

I allefall var det en mann som nettopp ble frifunnet i en sak hvor han hadde sparket samboeren i foten, fordi hun hadde vært utro og det utløste sparket.

Jeg sier ikke at det han gjorde ikke var forståelig, men at "det var hun som la opp til det" ikke er en ok unnskyldning for å slå, og at det at han bruker den, tyder på at han rettferdiggjør istedenfor å angre.

At han ikke ville blitt dømt for det, betyr ikke at jeg ikke ville hatt alle varselsantenner ute en god stund fremover.

Skrevet

Det mest illevarslende er at han gir henne skylden.

det hadde jeg også gjort - - om gubben stod og klinte med et kvinnfolk på fest -og jeg i fylla kom over dem - jeg hadde også dengt løs, tror jeg - i ren fortvilelse og sinne. Og visst - -det hadde da vært han som hadde fått meg så sint!

Skrevet

Jeg sier ikke at det han gjorde ikke var forståelig, men at "det var hun som la opp til det" ikke er en ok unnskyldning for å slå, og at det at han bruker den, tyder på at han rettferdiggjør istedenfor å angre.

At han ikke ville blitt dømt for det, betyr ikke at jeg ikke ville hatt alle varselsantenner ute en god stund fremover.

Hadde det vært okei om han brølte da? - det er også - ifølge Amnesty - vold mot kvinner - PFØY - pissesaker!

Skrevet

Hvis jeg hadde gjort noe sånt, hadde sambo vært i sin fulle rett til å fike til meg, tror jeg.

Heldigvis er ingen av oss av typen som slår i fylla, men jeg kjenner par som ALLTID krangler etter alkoholinntak, og det ender ofte med at den ene fiker og den andre fiker tilbake *himle*

I edru tilstand er de veerdens beste venner, hehe.

Det er aldri lov å slå. En kan krangle så busta fyker, men aldri slå.

Skrevet

Hvis jeg hadde sett kjæresten min kysse venninna mi (full eller ei) hadde jeg neppe slått ham (selv om jeg ikke kan utelukke noe i svikets øyeblikk), men det er stor sannsynlighet for at jeg kunne komme til å la det gå utover noe inventar. Det skal også legges til at jeg neppe hadde snakket med ham igjen.

Skrevet

Det er aldri lov å slå. En kan krangle så busta fyker, men aldri slå.

Verken jeg eller sambo ville slått uansett situasjonen, vi er knapt høylydte mot hverandre, så det ville ikke skjedd uansett.

Men hvis jeg, drita på fest, hadde klint med en annen fyr, og han, like drita, hadde sett det, da hadde jeg hatt full forståelse for et klaps med flathånd ass. Selv om jeg vet problemstillingen er uaktuell :P

Jeg syns forøvrig det er stor forskjell på å SLÅ og å, tjah, hva skal jeg kalle det, klapse med flathånda i affekt, ÈN gang.

Jeg syns også det virker som om enkelte kvinnfolk syns de er i sin fulle rett til å smekke til menn de ikke liker på byen, det var jo nærmest en in-ting for noen år siden *himle*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...