Gå til innhold

Om menn som slår...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Verken jeg eller sambo ville slått uansett situasjonen, vi er knapt høylydte mot hverandre, så det ville ikke skjedd uansett.

Men hvis jeg, drita på fest, hadde klint med en annen fyr, og han, like drita, hadde sett det, da hadde jeg hatt full forståelse for et klaps med flathånd ass. Selv om jeg vet problemstillingen er uaktuell :P

Jeg syns forøvrig det er stor forskjell på å SLÅ og å, tjah, hva skal jeg kalle det, klapse med flathånda i affekt, ÈN gang.

Jeg syns også det virker som om enkelte kvinnfolk syns de er i sin fulle rett til å smekke til menn de ikke liker på byen, det var jo nærmest en in-ting for noen år siden *himle*

Jo, men hun dama her var jo redd kjæresten sin. Slik skal det ikke være. Hun er voksen og må stå for sine handlinger. At kjæresten går beserk kan en i beste fall skjønne dersom han var full og veldig skuffet, lei seg og så videre, men absolutt ikke en måte å behandle dama si som en voksen person.

En smekk i affekt kan jeg forstå, men ikke fullt utbrudd.

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cecily

16

• Prozak

14

• flisa

4

• mAd

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jo, men hun dama her var jo redd kjæresten sin. Slik skal det ikke være. Hun er voksen og må stå for sine handlinger. At kjæresten går beserk kan en i beste fall skjønne dersom han var full og veldig skuffet, lei seg og så videre, men absolutt ikke en måte å behandle dama si som en voksen person.

En smekk i affekt kan jeg forstå, men ikke fullt utbrudd.

"En smekk i affekt kan jeg forstå, men ikke fullt utbrudd."

Skrev hun ikke at han hadde gitt henne "en skikkelig ørefik", da? Det høres ikke ut som noe man egentlig kan klage på hvis man har blitt fersket i å kline med en annen. Jeg har ingen kjærlighet for vold, men en ørefik er ikke det samme som å banke noen, eller engang som å slå med knyttet neve.

".................................................."

Gjest mirakel*2?
Skrevet

Jeg synes ikke det høres ut som om det er noe å gå videre med. Han hadde jo oppdaget kjæresten sin og vennen sammen. En flathånd i ansiktet kan da være forståelig. Hvem som helst kunne reagert lignende i en slik situasjon. Det er sikkert også mange som hadde gått løs på inventaret slik også.

Jeg sier ikke at slik oppførsel er ok, men det er jo ikke akkurat en hverdagssituasjon han observerte.

Skrevet

"En smekk i affekt kan jeg forstå, men ikke fullt utbrudd."

Skrev hun ikke at han hadde gitt henne "en skikkelig ørefik", da? Det høres ikke ut som noe man egentlig kan klage på hvis man har blitt fersket i å kline med en annen. Jeg har ingen kjærlighet for vold, men en ørefik er ikke det samme som å banke noen, eller engang som å slå med knyttet neve.

".................................................."

"Venninnen min ringte hysterisk natt til søndag, typen hadde klabbet til henne i fylla, en skikkelig ørefik, hun hadde låst seg inne på et rom og var livredd, det hadde også gått utover noe inventar."

For meg høres ikke dette ut som noe jeg hadde godtatt av mannen, selv om han hadde hatt grunn til å være sint.

Gjest annonymm
Skrevet

Etter hovedinnlegget ditt høres dette ut som en klisje ja, men etter hva som har skjedd ER det hun som bør ha dårlig samvittighet. Forsvarer på ingen måte å gi kjæresten sin en ørefik, men forsvarer enda mindre å kline med andre når man er i et forhold. Tipper det gjør minst like "vondt" å se kjæresten sin kline med andre som å få en ørefik.

Skrevet

"Venninnen min ringte hysterisk natt til søndag, typen hadde klabbet til henne i fylla, en skikkelig ørefik, hun hadde låst seg inne på et rom og var livredd, det hadde også gått utover noe inventar."

For meg høres ikke dette ut som noe jeg hadde godtatt av mannen, selv om han hadde hatt grunn til å være sint.

Tja...men det hadde sannsynligvis vært greit, eller ihvertfall ikke grunn til anmeldelse, hvis det hadde vært omvendt?

"....................................................."

Skrevet

Tja...men det hadde sannsynligvis vært greit, eller ihvertfall ikke grunn til anmeldelse, hvis det hadde vært omvendt?

"....................................................."

Hvorfor i alle dager sier du noe så dumt?

Skrevet

Hvorfor i alle dager sier du noe så dumt?

Jeg spør - det var da ikke vanskelig å se?

Har du noen gang hørt om en mann som har anmeldt, eller kommet noen vei med en anmeldelse, av en kvinne som gir ham en ørefik? Fortell meg hva forskjellen på at en mann gir en kvinne en ørefik i affekt, og at en kvinne gjør det samme?

"...................................................."

Skrevet

Jeg spør - det var da ikke vanskelig å se?

Har du noen gang hørt om en mann som har anmeldt, eller kommet noen vei med en anmeldelse, av en kvinne som gir ham en ørefik? Fortell meg hva forskjellen på at en mann gir en kvinne en ørefik i affekt, og at en kvinne gjør det samme?

Jeg har da slett ikke kommet med argumenter for forskjellsbehandling.

Jeg sa til og med at det aldri er greit å slå, jeg kan forstå hvorfor en i enkelte tilfeller gjør det uten å tenke seg om, men det aldri er greit.

Jeg syns det er like ille når en dame slår mannen som omvendt.

Skrevet

Jeg har da slett ikke kommet med argumenter for forskjellsbehandling.

Jeg sa til og med at det aldri er greit å slå, jeg kan forstå hvorfor en i enkelte tilfeller gjør det uten å tenke seg om, men det aldri er greit.

Jeg syns det er like ille når en dame slår mannen som omvendt.

Men synes du det er grunn til anmeldelse at han ga henne en ørefik i affekt, etter å ha fersket henne i å kline med kompisen? Det synes ikke jeg, på samme måte som jeg ikke vil kunne klandre madamen for å klappe til meg i en tilsvarende situasjon. Det er forskjell på en ørefik og bank, som sagt - selv om man ideellt sett skal unngå begge deler.

Skrevet

Men synes du det er grunn til anmeldelse at han ga henne en ørefik i affekt, etter å ha fersket henne i å kline med kompisen? Det synes ikke jeg, på samme måte som jeg ikke vil kunne klandre madamen for å klappe til meg i en tilsvarende situasjon. Det er forskjell på en ørefik og bank, som sagt - selv om man ideellt sett skal unngå begge deler.

Ha'kke snakket om anmeldelse heller, jeg.

Jeg hadde ikke akseptert det fra min mann, og det hadde vel vært gjensidig skilsmisse på flekken tenker jeg.

Skrevet

Ha'kke snakket om anmeldelse heller, jeg.

Jeg hadde ikke akseptert det fra min mann, og det hadde vel vært gjensidig skilsmisse på flekken tenker jeg.

"Jeg hadde ikke akseptert det fra min mann, og det hadde vel vært gjensidig skilsmisse på flekken tenker jeg."

Det er opp til deg. Men samtidig så hadde du jo du (først) gjort noe som er like gyldig som skillsmissegrunn.

"......................................................"

Skrevet

"Jeg hadde ikke akseptert det fra min mann, og det hadde vel vært gjensidig skilsmisse på flekken tenker jeg."

Det er opp til deg. Men samtidig så hadde du jo du (først) gjort noe som er like gyldig som skillsmissegrunn.

"......................................................"

"Det er opp til deg. Men samtidig så hadde du jo du (først) gjort noe som er like gyldig som skillsmissegrunn."

Nettopp derfor jeg mente det ville være gjensidig skilsmisse. Og også omvendt om han klinte og jeg slo.

Skrevet

"Det er opp til deg. Men samtidig så hadde du jo du (først) gjort noe som er like gyldig som skillsmissegrunn."

Nettopp derfor jeg mente det ville være gjensidig skilsmisse. Og også omvendt om han klinte og jeg slo.

Ok, da er jeg med på hva du mener :-)

Imidlertid er det nok sånn at de fleste som er veldig sikre på slikt, vil oppdage at de slett ikke er så sikre likevel hvis det faktisk skulle skje.

"........................................................."

Skrevet

Ok, da er jeg med på hva du mener :-)

Imidlertid er det nok sånn at de fleste som er veldig sikre på slikt, vil oppdage at de slett ikke er så sikre likevel hvis det faktisk skulle skje.

Det håper jeg ikke at jeg må oppleve, hverken det ene eller det andre.

Skrevet

Det håper jeg ikke at jeg må oppleve, hverken det ene eller det andre.

Ingen håper vel det :-)

"........................................................"

Skrevet

Ingen håper vel det :-)

En lang "....................." du har nå. Betyr det noe? Leste du forresten flisas tolkning av kort eller lang ".."?

Skrevet

En lang "....................." du har nå. Betyr det noe? Leste du forresten flisas tolkning av kort eller lang ".."?

Ja, jeg leste det. Men jeg begynner å bli lei av å gjenta at jeg ikke bruker sterkere medisiner enn paracet, så jeg gidder ikke svare på slikt lenger :-)

Skrevet

Ja, jeg leste det. Men jeg begynner å bli lei av å gjenta at jeg ikke bruker sterkere medisiner enn paracet, så jeg gidder ikke svare på slikt lenger :-)

Aha, ja.

Jaja, jeg syntes det var litt morsomt jeg da.

c",)

Skrevet

Aha, ja.

Jaja, jeg syntes det var litt morsomt jeg da.

c",)

Sikkert. Problemet er bare: Hva om noen som faktisk går på medisiner blir latterliggjort på den måten? Greit nok at de bør holde seg på psykiatri forumet, men dette er jo i bunn og grunn et helsested.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...