Gå til innhold

hvordan er disse Kiwi garantiene egentlig?

Anbefalte innlegg

Gjest kjøp kjapt trygt og billig
Skrevet

Lurer fælt etter å ha lest en artikkel om en mann som tjente seg søkkrik på å fremvise utgåtte alkoholflasker i kassa, han fikk nemlig alle pengene som den alkoholen var verdt.

Trodde den garantien bare sa at man fikk varen gratis hvis en fant en som hadde gått ut eller går ut om 2 dager? Ikke noe om at man får kontanter...

En ting til, hvordan går det egentlig for seg med den frukt og grønt garantien, få dobbel pris tilbake hvis du ikke er fornøyd? Kan jeg f.eks. kjøpe en klase bananer, stikke hjem og herpe med dem, og komme tilbake og kreve dobbelt så mye som de kostet? Synes den der virker litt risky.

Please, noen som har peiling, kanskje noen her som jobber på Kiwi?

Hvis det er penger å tjene på den butikken, vil ikke jeg sitte uvitende her og gå glipp av det.

Gjest du høres smart ut
Skrevet

Vent litt da, jeg skal fortelle deg alt om det, etter at jeg selv har besøkt alle Kiwibutikkene i landet.

Jeg svarer deg til sommer'n...

:P

Skrevet

De har ikke lov til å gi ut gratis alkohol, og må derfor gi penger i stedet.

Jeg ville vel heller ikke gått hjem og herpet frukt/grønt og krevt tilbake pengene. Det går jo på min samvittighet. Da lurer jeg jo butikken.

Men det skulle ikke forundret meg om du fikk igjen pengene. (Eller rettere sakt - fikk igjen det dobbelte av hva du har betalt.)

Skrevet

Vent litt da, jeg skal fortelle deg alt om det, etter at jeg selv har besøkt alle Kiwibutikkene i landet.

Jeg svarer deg til sommer'n...

:P

ehhhm...Jeg er da ikke sååå godtroende at jeg med dette innlegget tror at jeg ødelegger mine sjanser pga at hele dol gjengen tømmer kiwi butikker i hele landet for utgåtte varer...

Skrevet

ehhhm...Jeg er da ikke sååå godtroende at jeg med dette innlegget tror at jeg ødelegger mine sjanser pga at hele dol gjengen tømmer kiwi butikker i hele landet for utgåtte varer...

jodetgjrøvivel..............i farta! :)

Gjest blomsterløk
Skrevet

De har ikke lov til å gi ut gratis alkohol, og må derfor gi penger i stedet.

Jeg ville vel heller ikke gått hjem og herpet frukt/grønt og krevt tilbake pengene. Det går jo på min samvittighet. Da lurer jeg jo butikken.

Men det skulle ikke forundret meg om du fikk igjen pengene. (Eller rettere sakt - fikk igjen det dobbelte av hva du har betalt.)

Man får igjen det dobbelte av hva man har betalt. Har fått det en gang tidligere.

Hadde kjøpt en pakke med tomater, og når jeg stod i butikken og pakket varene ned i poser, la jeg merke til at noen av tomatene i bunn var råtne. Da sa jeg i fra og fikk dobbelt av hva jeg betalte tilbake.

Skrevet

Man får igjen det dobbelte av hva man har betalt. Har fått det en gang tidligere.

Hadde kjøpt en pakke med tomater, og når jeg stod i butikken og pakket varene ned i poser, la jeg merke til at noen av tomatene i bunn var råtne. Da sa jeg i fra og fikk dobbelt av hva jeg betalte tilbake.

Så kjekt da - når man oppdager det i butikken.

Man kan jo da plukke med seg det man ser er dålig, og bare levere det tilbake med en gang:-)

Skrevet

Så kjekt da - når man oppdager det i butikken.

Man kan jo da plukke med seg det man ser er dålig, og bare levere det tilbake med en gang:-)

exactly mitt poeng :) en kjøper vel bare den frukten man ser er bra i utgangspunktet, så den garantien stusser jeg litt på.

Skrevet

jodetgjrøvivel..............i farta! :)

Ok, vi får springe om kapp til alle kiwi butikkene, så diskuterer vi fangsten senere :)

Gjest ikke mye verdt
Skrevet

exactly mitt poeng :) en kjøper vel bare den frukten man ser er bra i utgangspunktet, så den garantien stusser jeg litt på.

Lurer på den jeg også, for forleden fant jeg en klase bananer i fruktdisken som var helt svarte og hadde begynt å råtne. Jeg leverte bananene til butikksjefen, men jeg fikk ikke noe for det. Ikke takk en gang.

Skrevet

Det er jo fordi Kiwi skal være så oppegående at frukten ikke skal ligge så lenge i fruktdisken at den blir stygg.

Skrevet

"Trodde den garantien bare sa at man fikk varen gratis hvis en fant en som hadde gått ut eller går ut om 2 dager?"

Hvis varen har gått ut på dato, så har de faktisk ikke lov til å gi den bort gratis, engang.

"........................................"

Skrevet

Selv om det SER bra ut, er det ikke alltid det er det når jeg kommer hjem. Men selv jeg som er SÅ flink til å klage har aldri brukt denne garantien.

Skrevet

Man har ikke lov å gi bort alkohol. Derfor de må gi ut penger dersom man finner øl som er gått ut på dato...

Skrevet

"Trodde den garantien bare sa at man fikk varen gratis hvis en fant en som hadde gått ut eller går ut om 2 dager?"

Hvis varen har gått ut på dato, så har de faktisk ikke lov til å gi den bort gratis, engang.

"........................................"

Stemmer det, man får en ny vare istedet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...