Lillemus Skrevet 7. november 2005 Skrevet 7. november 2005 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=109144 Jeg ser ingen griser som spiser griser på dette bildet. Jeg ser bare en gjeng med smågris som snuser på en annen smågris som ligger i halmen - ikke noe som skulle tyde på at den som ligger der blir spist?! 0 Siter
Goliath Skrevet 7. november 2005 Skrevet 7. november 2005 Ikke forstår jeg hvorfor det skulle være så ille om griser spiser griser? Selv spiser jeg griser, og om den grisen har spist en annen gris tidligere, så gjør vel ikke det kjøttet noe dårligere? Tvert i mot så blir det jo bare "renere" grisekjøtt:-) 0 Siter
Snorkfrøken Skrevet 7. november 2005 Skrevet 7. november 2005 Vi hadde engang en undulat som var veldig glad i kylling. Ser ikke noe merkelig i dette... 0 Siter
gripp Skrevet 7. november 2005 Skrevet 7. november 2005 Det er vanskelig å si ut fra bildene, men gris spiser slett ikke egne artsfrender...ikke naturlig, og ikke som "tamme". Når gris spiser gris tyder det på ekstrem stress, og på at forsvarlig dyrehold ikke utøves. 0 Siter
Gjest GA Skrevet 7. november 2005 Skrevet 7. november 2005 Det er vanskelig å si ut fra bildene, men gris spiser slett ikke egne artsfrender...ikke naturlig, og ikke som "tamme". Når gris spiser gris tyder det på ekstrem stress, og på at forsvarlig dyrehold ikke utøves. Har da hørt om grisunger som har blitt spist opp av mora i gamle dager... 0 Siter
keinstein Skrevet 7. november 2005 Skrevet 7. november 2005 Ikke forstår jeg hvorfor det skulle være så ille om griser spiser griser? Selv spiser jeg griser, og om den grisen har spist en annen gris tidligere, så gjør vel ikke det kjøttet noe dårligere? Tvert i mot så blir det jo bare "renere" grisekjøtt:-) Mange gnagere spiser normalt sin egen møkk, bl a kaniner og harer. Marsvinstek smaker da utmerket. Kuer spiser kadavere. Høns spiser også kadavere, men er mest interessert i fluelarvene som klekkes der, og de andre insektene som måtte dukke opp der. 0 Siter
Prozak Skrevet 7. november 2005 Skrevet 7. november 2005 Har da hørt om grisunger som har blitt spist opp av mora i gamle dager... "Har da hørt om grisunger som har blitt spist opp av mora i gamle dager..." Og det er nettopp grunnet ekstremt stress av en eller annen art. Det finnes mange pattedyr som spiser de nyfødte ungene sine hvis de føler seg tilstrekkelig utrygge. "......................................" 0 Siter
Gjest mip Skrevet 7. november 2005 Skrevet 7. november 2005 Vi hadde engang en undulat som var veldig glad i kylling. Ser ikke noe merkelig i dette... Har jobbet i grisehus (slaktergris), og grisene spiser hverandre.. De går maange sammen, når en bukker under, begynner de andre grisene å "leke" og etterhvert spise av den døde grisen.. Samme hvis et menneske faller om i en binge, så begynner de å gnage på dette også.. 0 Siter
bassse Skrevet 8. november 2005 Skrevet 8. november 2005 At gris spiser gris synes jeg er helt uproblematisk. Men hvis det er unormal adferd og vitner om sterk mislighold blir det jo noe helt annet. 0 Siter
Prozak Skrevet 8. november 2005 Skrevet 8. november 2005 Har jobbet i grisehus (slaktergris), og grisene spiser hverandre.. De går maange sammen, når en bukker under, begynner de andre grisene å "leke" og etterhvert spise av den døde grisen.. Samme hvis et menneske faller om i en binge, så begynner de å gnage på dette også.. Akkurat som at mennesker, når nøden er størst, også er tilbøyelige til å spise hverandre. "........................................" 0 Siter
Goliath Skrevet 8. november 2005 Skrevet 8. november 2005 Mange gnagere spiser normalt sin egen møkk, bl a kaniner og harer. Marsvinstek smaker da utmerket. Kuer spiser kadavere. Høns spiser også kadavere, men er mest interessert i fluelarvene som klekkes der, og de andre insektene som måtte dukke opp der. Nam-nam....:-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.