Gå til innhold

Griser som spiser griser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke forstår jeg hvorfor det skulle være så ille om griser spiser griser?

Selv spiser jeg griser, og om den grisen har spist en annen gris tidligere, så gjør vel ikke det kjøttet noe dårligere?

Tvert i mot så blir det jo bare "renere" grisekjøtt:-)

Skrevet

Vi hadde engang en undulat som var veldig glad i kylling. Ser ikke noe merkelig i dette...

Skrevet

Det er vanskelig å si ut fra bildene, men gris spiser slett ikke egne artsfrender...ikke naturlig, og ikke som "tamme".

Når gris spiser gris tyder det på ekstrem stress, og på at forsvarlig dyrehold ikke utøves.

Skrevet

Det er vanskelig å si ut fra bildene, men gris spiser slett ikke egne artsfrender...ikke naturlig, og ikke som "tamme".

Når gris spiser gris tyder det på ekstrem stress, og på at forsvarlig dyrehold ikke utøves.

Har da hørt om grisunger som har blitt spist opp av mora i gamle dager...

Skrevet

Ikke forstår jeg hvorfor det skulle være så ille om griser spiser griser?

Selv spiser jeg griser, og om den grisen har spist en annen gris tidligere, så gjør vel ikke det kjøttet noe dårligere?

Tvert i mot så blir det jo bare "renere" grisekjøtt:-)

Mange gnagere spiser normalt sin egen møkk, bl a kaniner og harer.

Marsvinstek smaker da utmerket.

Kuer spiser kadavere.

Høns spiser også kadavere, men er mest interessert i fluelarvene som klekkes der, og de andre insektene som måtte dukke opp der.

Skrevet

Har da hørt om grisunger som har blitt spist opp av mora i gamle dager...

"Har da hørt om grisunger som har blitt spist opp av mora i gamle dager..."

Og det er nettopp grunnet ekstremt stress av en eller annen art. Det finnes mange pattedyr som spiser de nyfødte ungene sine hvis de føler seg tilstrekkelig utrygge.

"......................................"

Skrevet

Vi hadde engang en undulat som var veldig glad i kylling. Ser ikke noe merkelig i dette...

Har jobbet i grisehus (slaktergris), og grisene spiser hverandre.. De går maange sammen, når en bukker under, begynner de andre grisene å "leke" og etterhvert spise av den døde grisen.. Samme hvis et menneske faller om i en binge, så begynner de å gnage på dette også..

Skrevet

At gris spiser gris synes jeg er helt uproblematisk. Men hvis det er unormal adferd og vitner om sterk mislighold blir det jo noe helt annet.

Skrevet

Har jobbet i grisehus (slaktergris), og grisene spiser hverandre.. De går maange sammen, når en bukker under, begynner de andre grisene å "leke" og etterhvert spise av den døde grisen.. Samme hvis et menneske faller om i en binge, så begynner de å gnage på dette også..

Akkurat som at mennesker, når nøden er størst, også er tilbøyelige til å spise hverandre.

"........................................"

Skrevet

Mange gnagere spiser normalt sin egen møkk, bl a kaniner og harer.

Marsvinstek smaker da utmerket.

Kuer spiser kadavere.

Høns spiser også kadavere, men er mest interessert i fluelarvene som klekkes der, og de andre insektene som måtte dukke opp der.

Nam-nam....:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...