Gå til innhold

Amerikaneres geografikunnskaper....

Anbefalte innlegg

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

11

• citoyen

9

• Dorthe

6

• Goliath

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Knis, jeg skriver på et amerikansk forum og de aner ikke hvor Norge er eller hva slags språk vi snakker. De er fullstendig uvitende,

Skrevet

Joda, men det der var bare fake.

Ikke bare er det klippet i lyd&bilde, men de har satt feil navn på landene på kartet, så når mannen får beskjed om å sette flagget på Iran, så gjør han faktisk det. Problemet er bare at noen har skrevet IRAN på kartet IRAN der Australia er.

Skrevet

Ikke bare er det klippet i lyd&bilde, men de har satt feil navn på landene på kartet, så når mannen får beskjed om å sette flagget på Iran, så gjør han faktisk det. Problemet er bare at noen har skrevet IRAN på kartet IRAN der Australia er.

Det "morsomme" er jo nettopp at de ikke en gang kjenner til forskjellen på Europa, Midtøsten og Australia - geografisk sett.

Skrevet

Nettopp. Noen av oss ville nok reagert på at det sto Iran der ....

Skrevet

Ikke sant :-)

Skrevet

Morsomt! men jeg skulle gjerne sett en tilsvarende på gata i Norge.

Har møtt flere som ikke under noen omstendighet hadde greid å finne Kanariøyene på et kart, enda de har vært der på ferie ti ganger.

Gjest Tuftelt
Skrevet

Knis, jeg skriver på et amerikansk forum og de aner ikke hvor Norge er eller hva slags språk vi snakker. De er fullstendig uvitende,

Synes ikke det er så rart om de ikke vet så mye om Norge. Norge er et LITE land. Hvor mye vet vi om div. småland i f.eks Afrika?

Skrevet

Har møtt flere som ikke under noen omstendighet hadde greid å finne Kanariøyene på et kart, enda de har vært der på ferie ti ganger.

he-he...du er nok inne på noe der ja:-)

Skrevet

Synes ikke det er så rart om de ikke vet så mye om Norge. Norge er et LITE land. Hvor mye vet vi om div. småland i f.eks Afrika?

De fleste av oss ville vel i hvert fall vist at det lå i Afrika, og ikke f.eks i Australia:-)

Men til amerikanernes forsvar, så har helt sikkert de som lagde denne videosnutten klippet vekk alle de som svarte nogenlunde riktig.

Og vi kunne nok klart å lage en tilsvarende videosnutt om nordmenns manglende geografikunnskaper vi også - bare vi spurte mange nok:-)

Skrevet

Vi vet i hvert fall at de er i Afrika og så vet vi vel ofte litt om styreformen og om det er krig der eller ikke. Som oftest vet vi hva slags religion de forskjellige landene har osv.

Men de vet at vi ikke er med i EU da og så "vet" de at vi er en kommuniststat :o) Alvor, de sier det og mener at vi har samme styreform som øst-europa hadde før.

Skrevet

Og det er det mulig mannen gjorde - uten at vi fikk se det, for da hadde det jo ikke vært like gøy.

Nei, denne synes jeg funker som en morrosnutt, men den sier ikke så mye om kunnskapene...

Skrevet

Vi vet i hvert fall at de er i Afrika og så vet vi vel ofte litt om styreformen og om det er krig der eller ikke. Som oftest vet vi hva slags religion de forskjellige landene har osv.

Men de vet at vi ikke er med i EU da og så "vet" de at vi er en kommuniststat :o) Alvor, de sier det og mener at vi har samme styreform som øst-europa hadde før.

Ok, gi meg språk, styreform og religion for disse landene, UTEN å slå det opp eller sjekke på nett: Malawi, Djibouti, Comoros.

Skrevet

Ok, gi meg språk, styreform og religion for disse landene, UTEN å slå det opp eller sjekke på nett: Malawi, Djibouti, Comoros.

det er ikke sammelignbart -folkene bl ejo spurt om hvilket land de trodde noe om....og da svarer man ikke slike land man aldri har hørt om! :)

Skrevet

Glem det.

Gjetter på at de er muslimer i hvert fall, sikkert et par som ha diktatur i og antagelig borgerkrig i et av dem :o)

Ren getting altså.

Skrevet

det er ikke sammelignbart -folkene bl ejo spurt om hvilket land de trodde noe om....og da svarer man ikke slike land man aldri har hørt om! :)

Dette var en oppfordring til Dorthe i forbindelse med at hun klaget over hvor lite amerikanere vet om Norge. Jeg vet at spørsmålet ikke er direkte relevant til det opprinnelige temaet i tråden :)

Skrevet

Dette var en oppfordring til Dorthe i forbindelse med at hun klaget over hvor lite amerikanere vet om Norge. Jeg vet at spørsmålet ikke er direkte relevant til det opprinnelige temaet i tråden :)

Trodde du skulle sjekke svarene mine jeg. Hvor mange rett jeg hadde ;o)

Skrevet

ok! *dum* :)

Skrevet

Godt poeng.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...