Gå til innhold

psykopat...hva gjør jeg

Anbefalte innlegg

Hei

Er kjempefortvilet fordi jeg er kommet i en uønsket situasjon, og vet ikke hva jeg skal gjøre..Har hatt en partner i 3 år som er mor til to barn 10 og 14. vi har hvert vårt hjem da jeg også har barn, men vært fleksible og sammen hele tiden.

Skal prøve å gjøre dette til et kort sammendrag, men jeg trenger svar.

har lest alt jeg har kommet over om psykopati og psykiatiske lidelser og fikk ganske tidlig i forholdet bekreftet at hun var psykopat.. hun scorer veldig høyt på pcl-r testen til robert d hare.

Hun har flere ekteskap bak seg vært innlagt på psykiatrisk og felles for alle forhold er de samme.

Hun er ikke arbeidsfør og da hun i lengre tid har kjempet med psykologer, terapi, soialkontor, barnevern og sin personlige lege.

Hun har manipulert dem alle og fått det som hun vil. Barnevernet har måttet inrømme feilbehandlig og sluppet taket....alt med min hjelp...hennes minste lider sterkt av frykt for hva som måtte skje med moren, med trusler om selvmord..sengeliggende i dagevis gråt i dagevis eller brått borte et par dager..den minste har bla. måttet kunne lage middag siden hun var 8.. mor lager ganske enkelt ikke mat..hun er syk.De har begge alle "voksne" forpliktelser som MÅ gjøres.Jeg har trodd jeg kunne være der få henne frisk nok til å stå på egne ben...til ungene ble "store" men har gitt opp.

Et liv med en psykopat ødlegger meg selv.

Samvittigheten min ovenfor hennes barn er ikke god.

jeg er ikke der lengre og ingen form for hjelp er nære, verken familie eller offentlig, for det offentlige er lurt.

Har vært inne på tanken å ta kontakt med fastlegen hennes å få forklart hvordan situasjonen virkelig er, slik at jeg kan fraskrive meg ansvar,da jeg ikke har mer krefter igjen.

Trenger råd..fortvilet

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/205248-psykopathva-gj%C3%B8r-jeg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hm... psykopater er ikke deprimerte... de er i alle fall ikke suicidale; de er for narsissistiske og har for høy selvoppholdelsesdrift til å være det... spørs om du må sette en annen diagnose på samboeren din, men at hun har en - det er opplagt...

hm... psykopater er ikke deprimerte... de er i alle fall ikke suicidale; de er for narsissistiske og har for høy selvoppholdelsesdrift til å være det... spørs om du må sette en annen diagnose på samboeren din, men at hun har en - det er opplagt...

Nei, dignosen er definitiv riktig.Hun bruker alle trusler for å oppnå det hun vil.Enten hun tyr til hysteri, gråt eller vold.Hun er absolut IKKE suicidal.Tuslene der brukes for å oppnå det hun vil, og bla.dette gjør ikke hverdagen til hennes barn godt. Venner er bruk og kast mentalitet.Nye venner finnes og brukes i løpet av timer.

Hun bruker kun mennesker i det offenlige så lenge de lar seg manipulere til å oppnå det hun ønsker. Hun nyter å oppnå sympati eller være midtpunkt,enten det er i intutisjoner eller uaesnett situasjon.For henne er dt viktig og bli trodd,da gjerne ved bruk kropp, tårer...stort sett hva som helst.jeg kunne skrive evig her..erfaringen er mange...,men det bekymringsmessige for meg er barna..

Gjest svaksterk

Det er faktisk en stor andel psykopater som tar selvmord, husker ikke hvor mange, men prosenten er visstnok høy i forhold til resten av befolkningen har jeg lest en eller annen plass.

En teori på dette er at de ikke har de samme sperrene, så når -alt- er ødelagt, hvis de ikke kommer noen vei, kan de ta selvmord de også, som alle andre.

Det er faktisk en stor andel psykopater som tar selvmord, husker ikke hvor mange, men prosenten er visstnok høy i forhold til resten av befolkningen har jeg lest en eller annen plass.

En teori på dette er at de ikke har de samme sperrene, så når -alt- er ødelagt, hvis de ikke kommer noen vei, kan de ta selvmord de også, som alle andre.

Hei.

Trenger råd hjelp og veiledning, fint om de som svarer kunne lest hva jeg skrev.

Forstå meg rett, er ikke lett å sitte her og be om hjelp.

Gjest svaksterk

Hei.

Trenger råd hjelp og veiledning, fint om de som svarer kunne lest hva jeg skrev.

Forstå meg rett, er ikke lett å sitte her og be om hjelp.

Hei, jeg har ærlig talt ingen gode råd å komme med. Hvis hun er psykopat ville jeg tenkt på barna mine og kuttet kontakten totalt. Har hun overbevist barnevern og det som er, så er et lite du kan gjøre annet enn å si fra om dine bekymringer til barnevernet. Men, dersom hun er psykopat, vil det kunne slå tilbake på deg.

Jeg vet ikke. Men jeg ville IKKE fortsatt å være sammen henne!

Annonse

Hei, jeg har ærlig talt ingen gode råd å komme med. Hvis hun er psykopat ville jeg tenkt på barna mine og kuttet kontakten totalt. Har hun overbevist barnevern og det som er, så er et lite du kan gjøre annet enn å si fra om dine bekymringer til barnevernet. Men, dersom hun er psykopat, vil det kunne slå tilbake på deg.

Jeg vet ikke. Men jeg ville IKKE fortsatt å være sammen henne!

Takk..

Godt å hvertfall få noe svar, det betyr mye å vite at noen leser inlegget og prøver å hjelp :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...