Gå til innhold

Nei, dette går ikke (fiskebollearmer)

Anbefalte innlegg

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Skulle vel ikke skrevet dette innlegget rett etter flisa sitt, men.......jeg må.

(Verdensproblemer skal løses;))

Nå kommer jeg hjem med årets julebordkjole. Kjempefin var den.

Men jeg likte ikke det jeg så i prøverommet. Armene mine er laaaange og magre, men fy så slappe likevel.

Noe må gjøres og det litt brennkvikt. Om 14 dager må jeg ha faste armer. Er mulig å få til???

Jeg kan løfte 25 kilo gjentatte ganger med den T-kroken. 30-kilo også, men bare en 3-4 ganger da.

Hva er mest effektivt?

Eller lønner det seg heller å bruke manualer, eller kanskje den "greia" hvor man presser armene frem og tilbake.

Må jeg trene hver kveld nå?

Kan dere gi litt eksperthjelp til en kvinne i nød ;o)?

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

7

• cecily

5

• favn

3

• Atene

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Manualer er best hvis du klarer å gjøre øvelsen helt riktig. 3-4 repetisjoner er for lite, du bør velge en vekt som gjør at du klarer ca. 8.

Du skal ikke trene hver dag. Maks annenhver.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Manualer er best hvis du klarer å gjøre øvelsen helt riktig. 3-4 repetisjoner er for lite, du bør velge en vekt som gjør at du klarer ca. 8.

Du skal ikke trene hver dag. Maks annenhver.

Takk, da skal jeg snart komme meg avgårde. Skal bare la middagen synke litt først.

Skrevet

"Om 14 dager må jeg ha faste armer. Er mulig å få til???"

Naturligvis ikke. Det er vel kun amerikanere som faktisk lar seg lure av slikt som "5 min. hver dag i 14 dager, og du får kjemperesultater". Hvis du trener musklene, så tar det mange dager mellom hver gang før de utvikler seg. Det man merker dagen etter trening er kun "pump", og ikke muskelvekst.

"..................................."

Gjest KariKruskakli
Skrevet

"Om 14 dager må jeg ha faste armer. Er mulig å få til???"

Naturligvis ikke. Det er vel kun amerikanere som faktisk lar seg lure av slikt som "5 min. hver dag i 14 dager, og du får kjemperesultater". Hvis du trener musklene, så tar det mange dager mellom hver gang før de utvikler seg. Det man merker dagen etter trening er kun "pump", og ikke muskelvekst.

"..................................."

Ikke?

Jeg skal ikke ha kjempemuskler da, bare litt fastere i fisken.

Kan jeg ikke bli bittelitt fastere da?

Bare sånn at det ikke "dildrer"

så veldig?

Skrevet

Ikke?

så veldig?

På 14 dager? Hvis du lar være å spise, så forsvinner vel kanskje litt av dissearmene sammen med resten av kroppen. Men ellers? Neppe.

"..............................................."

Gjest LucySky
Skrevet

Ikke?

så veldig?

Grevinneheng er grevinneheng.

Det blir ikke borte i en fei.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

På 14 dager? Hvis du lar være å spise, så forsvinner vel kanskje litt av dissearmene sammen med resten av kroppen. Men ellers? Neppe.

"..............................................."

La være å spise?

Jeg veier 52 kilo fordelt på 1.72m.

Jeg ser allerede ganske "anorektisk" ut akkurat over skuldre og armer.

Det lille fettet jeg har ligger over rumpe og lår.

Problemet mitt er at jeg har fyrstikkarmer.

Jeg har greid å få relativt kjapt sjikk på dette tidligere, men 14 dager... vel, det kan bli vanskelig, men jeg skal prøve.

Nå roper mannen min på at han er klar til å bli med.

Her skal det trenes;o)

Skrevet

Grevinneheng er grevinneheng.

Det blir ikke borte i en fei.

Hehe, snakk om å kalle en spade for en spade. :)

Skrevet

La være å spise?

Jeg veier 52 kilo fordelt på 1.72m.

Jeg ser allerede ganske "anorektisk" ut akkurat over skuldre og armer.

Det lille fettet jeg har ligger over rumpe og lår.

Problemet mitt er at jeg har fyrstikkarmer.

Jeg har greid å få relativt kjapt sjikk på dette tidligere, men 14 dager... vel, det kan bli vanskelig, men jeg skal prøve.

Nå roper mannen min på at han er klar til å bli med.

Her skal det trenes;o)

Det med å la være å spise var selvfølgelig en spøk - det er den eneste måten å miste mye vekt raskt. Det burde tilsi at å få store resultater på så kort tid er urealistisk :-)

Det tar tid å trene, både når det gjelder vektnedgang og styrke/masse. Hvor raskt resultatene kommer er selvfølgelig individuellt, men 14 dager er nesten ikke nok til å komme i gang med å begynne å trene engang. Men - du må jo begynne :-)

"........................................."

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Det med å la være å spise var selvfølgelig en spøk - det er den eneste måten å miste mye vekt raskt. Det burde tilsi at å få store resultater på så kort tid er urealistisk :-)

Det tar tid å trene, både når det gjelder vektnedgang og styrke/masse. Hvor raskt resultatene kommer er selvfølgelig individuellt, men 14 dager er nesten ikke nok til å komme i gang med å begynne å trene engang. Men - du må jo begynne :-)

"........................................."

"Men - du må jo begynne :-)"

He he, ja det er det jeg må. Nå har jeg begynt, og nå er jeg allerede her.*ler*

Dette ble en meget slapp begynnelse.Treningssenteret ligger 2.min bort gata da men.

20 min på tredemølle, og så 3 forskjllige apparater for bryst rygg armer.Gjentatte ganger, til jeg ikke greide mer.

Jeg er faktisk helt stiv i bicepsene nå.

Men det skal bli bedre etterhvert. Har trent gjennom mange år da (fra og til), og det bør være min 30 min på tredemølle ihverfall. Men det var ihverfall en start;)

Men du, hvordan får jeg trent baksiden av armene? Der er der det henger har jeg funnet ut. Når jeg bøyer armen, henger og dingler det.Er det fett dette da?

Og jeg som er så tynn. Jeg skjønner det bare ikke.

Gjest Ung og fast
Skrevet

Dette ble en meget slapp begynnelse.Treningssenteret ligger 2.min bort gata da men.

20 min på tredemølle, og så 3 forskjllige apparater for bryst rygg armer.Gjentatte ganger, til jeg ikke greide mer.

Men det skal bli bedre etterhvert. Har trent gjennom mange år da (fra og til), og det bør være min 30 min på tredemølle ihverfall. Men det var ihverfall en start;)

Men du, hvordan får jeg trent baksiden av armene? Der er der det henger har jeg funnet ut. Når jeg bøyer armen, henger og dingler det.Er det fett dette da?

Når man blir eldre, siger alt nedover. Sikkert ikke flesk. Bare gammel, løs hud.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Når man blir eldre, siger alt nedover. Sikkert ikke flesk. Bare gammel, løs hud.

Jadda jadda, men det gjelder å ikke gi seg helt over da vet du.

Skrevet

Biceps er ihvertfall forsiden av armene, så det ser ut som du har bommet idag.

Du kan prøve armhevinger og dips, da trenger du ikke å gå på treningssenteret engang.

Armhevinger kan du vel? Dips kan du gjøre med to stoler. Hælene på den ene, hendene på den andre, kroppen mellom med ca. 90 graders vinkel i hoftene og strake armer. Bøy armene til du har 90 graders vinkel i albuene, rett dem ut igjen.

Eller hold en manual i hånden, hold armen rett opp, bøy albuen til hånden er nede på skulderen. Rett ut armen igjen.

Men 14 dager er kort tid...

Skrevet

Gi deg da. Du som er så ung har vel ikke fiskebollearmer. Det har ikke jeg engang :o)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Med mindre du er helt utrent og tåler lite, ville jeg jogget som et helvete hver dag, eller i hvert fall så ofte du har mulighet, spist sunt, og trent 4 tunge økter med vekter i uka.

Mandag og torsdag: Bryst, skuldre og triceps.

Tirsdag og fredag: Rygg, biceps og ben.

Men 14 dager er i korteste laget.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Med mindre du er helt utrent og tåler lite, ville jeg jogget som et helvete hver dag, eller i hvert fall så ofte du har mulighet, spist sunt, og trent 4 tunge økter med vekter i uka.

Mandag og torsdag: Bryst, skuldre og triceps.

Tirsdag og fredag: Rygg, biceps og ben.

Men 14 dager er i korteste laget.

Om jeg ikke jogger som et helvete hver dag, så går jeg som et helvete hver dag;), og det har jeg søren meg gjort i hele høst.

Men jeg gikk på vekta nå, og jeg var ikke 52 likevel, men 53.

Det er kanskje derfor. Det er fett likevel det som er på armene. På den spinkle kroppen her, vises hver minste lille kilo.

Men takk for tips, jeg skal gjøre så godt jeg kan.

Skrevet

Baksiden av overarmene (triceps) trener du med f.eks pushdown eller franspress. Basisøvelser som benkpress og skulderpress er også bra for triceps, og er egentlig å foretrekke som hovedøvelse fordi de trener 2-3 muskelgrupper samtidig. Men hvorvidt du blir kvitt det som henger og dingler på armene på den måten vet jeg ikke. Det er som kjent umulig å punktforbrenne fett, enten man bruker kardio eller styrketrening som fremgangsmåte. Men trøst deg med at akkurat det du beskriver er et ganske vanlig "problem" hos kvinner :-)

"........................................"

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Baksiden av overarmene (triceps) trener du med f.eks pushdown eller franspress. Basisøvelser som benkpress og skulderpress er også bra for triceps, og er egentlig å foretrekke som hovedøvelse fordi de trener 2-3 muskelgrupper samtidig. Men hvorvidt du blir kvitt det som henger og dingler på armene på den måten vet jeg ikke. Det er som kjent umulig å punktforbrenne fett, enten man bruker kardio eller styrketrening som fremgangsmåte. Men trøst deg med at akkurat det du beskriver er et ganske vanlig "problem" hos kvinner :-)

"........................................"

"Men trøst deg med at akkurat det du beskriver er et ganske vanlig "problem" hos kvinner :-)"

Det forklaringen har jeg ikke tenkt å godta sånn med det første;)

Vel, det er litt begrenset med apparater her. Ikke som på SATS.

Men jeg har tatt den der "brystgreia", hvor jeg presser armene frem (om du skjønner) Det var merket av med rødt (på bildet) på de musklene (tricepsene?) som er slappe hos meg.

Den setter jeg på 15 kilo.

Får håpe det hjelper litt, selv om jeg ikke er stiv der. Det er bicepsene som er stive.

Jeg har forresten 18 dager på meg. Ikke 14 som jeg først sa.

Det hjelper litt;)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Gi deg da. Du som er så ung har vel ikke fiskebollearmer. Det har ikke jeg engang :o)

Jeg nærmer meg 40, vet du.

Og du trener nok armene mye mer enn meg;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...