Gå til innhold

oslo tingrett

Anbefalte innlegg

Gjest eowyn_80
Skrevet

Hvilken trikk og hvor skal jeg gå av hvis jeg skal til oslo tingrett og reise fra jernbanetorget.

Skrevet

Om det er Tinghuset du mener, kan du vel gå dit fra Jernbanetorget?

Skrevet

Aner ikke. Men det er ikke mer enn 5-6 min å gå.

Opp Karl Johan til Stortorget, til høyre bort til Grensen og følg den opp på toppen og videre ned og rundt svingen, så har du Tinghuset på høyre sida.

Gjest LucySky
Skrevet

Om det er Tinghuset du mener, kan du vel gå dit fra Jernbanetorget?

18-trikken, som stopper ved Kirkeristen (rett før Storgata tar av til høyre).

Da er det ett stopp (Stortorget) før det lange strekket opp Grensen og så Pilestredet bortover.

Var det meg, ville jeg tatt trikken.

Skrevet

ta den til professor Aschehougs plass og gå litt tilbake igjen, så ser du tinghuset

Gjest LucySky (vondt i ryggen og dårlig til beins p.t.)
Skrevet

Mindre enn 5 min å gå.

Mindre enn fem minutter å gå fra Sentralbanen til Oslo Tinghus?

Det er villedende. Da mener man nesten løpe, samt diverse snarveier.

Hvis jeg spurte om veien noe sted, betydde det at jeg ikke kunne den, dvs ville bli nødt til å følge "hovedårene", i mest omstendelige fall via Karl Johan.

Vedkommende spurte dessuten om hvor h*n skulle ta trikken/hvilken trikk. Hvordan kan man vite hvor god eowyn er til å gå? Syns det er litt arrogant, litt sånn "så rask er jeg!" å insistere på at det er så "kort vei".

Om jeg skulle ha tatt beina fatt, ville jeg tatt korteste veien, opp forbi Youngstorget, gamle Nummer Nitten og så Regjeringskvartalet, ned Apotekergata og til høyre er Tinghuset.

Men hvis jeg kunne den veien, eller likte å gå, vill ejeg ikke spurt om trikkenummeret.

Skrevet

Mindre enn 5 min å gå.

Det tar da slett ikke mindre enn fem minutter å gå. Selv jeg som er relativt kjent i Oslo hadde blitt stresset av å måtte gå fra jernbanetorget til tinghuset på under fem minutter.

At det er gangavstand er noe annet.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det tar da slett ikke mindre enn fem minutter å gå. Selv jeg som er relativt kjent i Oslo hadde blitt stresset av å måtte gå fra jernbanetorget til tinghuset på under fem minutter.

At det er gangavstand er noe annet.

Det tar ca. 5 minutter opp til Stortinget, og så 2-3 minutter derfra.

Man kan naturligvis gå andre veier, men hvis en ikke er kjent blir det fort litt komplisert.

Opp til Stortinget og så til høyre, er derimot fryktelig enkelt.

Det er bare å følge kartet jeg la ut.

Men mindre enn 5 minutter tar det ikke, nei. Da skal man være lokalkjent og helst jogge.

Skrevet

Det tar ca. 5 minutter opp til Stortinget, og så 2-3 minutter derfra.

Man kan naturligvis gå andre veier, men hvis en ikke er kjent blir det fort litt komplisert.

Opp til Stortinget og så til høyre, er derimot fryktelig enkelt.

Det er bare å følge kartet jeg la ut.

Men mindre enn 5 minutter tar det ikke, nei. Da skal man være lokalkjent og helst jogge.

Akkurat det poenget mitt var. Det tar ikke fem minutter å gå, selv om en helt sikkert klarer fint å komme seg dit på fem minutter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...