Gå til innhold

Problemer med digitale dekodere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

jeg er hjemme hos mine foreldre som nettopp har skaffet seg parabol med digital dekoder fra Canal Digital.

I utgangspunktet hadde de bare en dekoder med de vanlige kanalene, men faren min skulle absolutt ha TV3 (pga fotball) og de måtte da ha en ekstra dekoder for det.

nå er det slik at dersom man bruker den dekoderen som sender tv3, så fungerer ikke den andre dekoderen etterpå.. Og for meg som nå vil se på Tufte på TVN er det jo krise!

De mener at det må komme en operatør hit hver gang de har sett på tv3... men så vanskelig kan det da ikke være.....?

Er det noen som har to dekodere og som vet hva man må gjøre for å få dette til å gå smertefritt?

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg går ut fra at dere har seriekoblet dekoderne etter oppskrifta som fulgte med. Det jeg har merket, er at det er svært viktig at vi slår av den dekoderen som ikke er i bruk, ellers låser alltid Viasat-tuneren seg så snart CD-tuneren slås på. Det er ikke verre krise enn at vi da må dra ut kontakten fra veggen, så fungerer den som den skal igjen.

Skrevet

Jeg går ut fra at dere har seriekoblet dekoderne etter oppskrifta som fulgte med. Det jeg har merket, er at det er svært viktig at vi slår av den dekoderen som ikke er i bruk, ellers låser alltid Viasat-tuneren seg så snart CD-tuneren slås på. Det er ikke verre krise enn at vi da må dra ut kontakten fra veggen, så fungerer den som den skal igjen.

Ja, alt ble slått av først..

Og dra kontakten ut fra veggen er prøvd.. :-(

Hmm.... Kan det være at det tar kjempelang tid for dekoderen å laste inn alle innstilligene?

Forresten så står det:

Inget signal..

og så står det et rødt kryss foran ikonet til parabolen på skjermen...

Gjest ChiengMai
Skrevet

Ja, alt ble slått av først..

Og dra kontakten ut fra veggen er prøvd.. :-(

Hmm.... Kan det være at det tar kjempelang tid for dekoderen å laste inn alle innstilligene?

Forresten så står det:

Inget signal..

og så står det et rødt kryss foran ikonet til parabolen på skjermen...

Har dere dobbelsjekket bruksanvisningen og forsikret dere om at alt er riktig koblet? Våre er koblet via hverandre i samme SCART-kontakten på TV'n.

Skrevet

Har dere dobbelsjekket bruksanvisningen og forsikret dere om at alt er riktig koblet? Våre er koblet via hverandre i samme SCART-kontakten på TV'n.

Leverandøren har satt de opp hver for seg.. og alt skal være ok.. 'Men, jeg får lese bruksanvisningene og se..

Tusen takk for svar!

Det er noe dritt når ting ikke fungerer slik leverandøren lover.. :-(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...