Gå til innhold

Personlighet forstyrrelse

Anbefalte innlegg

Altok1365380920

Er oppvokst under normale tilstendigheter,ingen arvelige psykiske lidelser finnes i familien.

Alltid vært sosialt aktiv og med gode talegaver.

Eneste jeg er utsatt for er "livets skole", aldri rørt narkotiske stoffer.

Flytta hjemmefra som 16åring,skoleflink og pliktoppfyllende,positiv og kreativ. Nære opplevelser: selvmord i vennegjengen,dødsfall i familie i bilulykke, iløpet av 14dager. Seinere rassia-bom av masse væpnet politi(big misunderstanding). Matinfeksjon i 16dagen(uholdelige smerter,psykisk påkjennelse,masse alene).

Dette hendte meg fra fyllte 16 år til 19år. Føler meg mentalt gammel,og at jeg ble voksen alt for fort.Finnes det diagnose for d? Har angst-lignende opplevelser i forbindelse med ukomfortamble situasjoner og stress("glemmer" å puste,magesmerter,svimmelhet)

Har mye å være glad for,aldri hatt d så bra...men angsten for "noe" ligger som en klump i magen og jeg er ofte kvalm. Kan noen gi meg tips og råd?...kunne ha skrevet masse mer o div. opplevelser,men d hadd etatt århundrer...

-J 85

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/205282-personlighet-forstyrrelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest heihopp

Generalisert angstlidelse (GAD) ? -Når du er redd uten å vite for hva.

Redsel med påfølgende psykosomatiske sympt.(stress) -Stress er kroppens måte å reagere på angst på (forberede kroppen på flukt).

Jeg har selv GAD og depresjoner. At jeg har det førstnevnte, kom for en dag da jeg nevnte for legen at jeg var så stresset. Jeg trodde dette skyldtes mye skolearbeid o.l., men legen mistenkte at det var psykosomatikk (angst).

Og det var nok riktig... "Stresset" fortsatte nemlig da det ble sommerferie... Jeg har lært meg å leve med dette, men det finnes jo medisiner (som jeg avstår fra).

Søk hjelp :)

Altok1365380920

Generalisert angstlidelse (GAD) ? -Når du er redd uten å vite for hva.

Redsel med påfølgende psykosomatiske sympt.(stress) -Stress er kroppens måte å reagere på angst på (forberede kroppen på flukt).

Jeg har selv GAD og depresjoner. At jeg har det førstnevnte, kom for en dag da jeg nevnte for legen at jeg var så stresset. Jeg trodde dette skyldtes mye skolearbeid o.l., men legen mistenkte at det var psykosomatikk (angst).

Og det var nok riktig... "Stresset" fortsatte nemlig da det ble sommerferie... Jeg har lært meg å leve med dette, men det finnes jo medisiner (som jeg avstår fra).

Søk hjelp :)

Takk =)....

tok fagprøve i august,under en uke etter begynnte jeg på almennefaglig påbyggning,presset om å bestå i alle fag ble større da stipendet krever at alle fag skal være bestått, hvis ikke blir det lån. Sliter enormt med mate. Pengene strekker ikke til og et jeg føler et enormt press angåene anskaffelse av jobb.Har fått samboer med to barn fra før,og jobber med et positivt miljø når de er på besøk.Han jobber veldig mye, og kveldene er jeg mye alene og lite sosialt aktiv nå.Jeg har fri i helgene og han har fri de helgene de er her,slik at vi har minimalt med kvalitetstid sammen.Husarbeid står ofte øverst på prioriteringslista og jeg føler at jeg alltid må gjøre noe "fornuftig" i hjemmet.Har et utrolig godt forhold til han,men føler jeg er et problem for mg selv

Nils Håvard Dahl, psykiater

Du har ikke en personlighetsforstyrrelse.

Kanskje har du en angstlidelse eller noe ettervirkninger av vanskelige livshendelser.

Jeg mener en psykologisk bearbeiding vil være det riktige. Tror ikke det trenger å ta lang tid (10-15 konsultasjoner).

Kanskje har du en angstlidelse eller noe ettervirkninger av vanskelige livshendelser.

Jeg mener en psykologisk bearbeiding vil være det riktige. Tror ikke det trenger å ta lang tid (10-15 konsultasjoner).

Dette er som en nøyaktig beskrivelse av mitt tilfelle. Jeg gikk til lege, ba om henvendelse til psykolog, og fikk avslag på henvendelsen.

Dette er som en nøyaktig beskrivelse av mitt tilfelle. Jeg gikk til lege, ba om henvendelse til psykolog, og fikk avslag på henvendelsen.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...