Gjest lurulf Skrevet 7. november 2005 Skrevet 7. november 2005 Nederst til høyre på desktoppen min har jeg to ikon som viser grønne menn - Windows Messenger og MSN Messenger. Hvordan får jeg fjernet Windows Messenger? 0 Siter
fnutt Skrevet 8. november 2005 Skrevet 8. november 2005 For å fjerne KUN ikonet så høyreklikker du på det og velger slett. For å fjerne hele Windows Messenger klikker du på [start] og velger [Kjør] og skriver inn følgende: RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove - OBS! Dette vil fjerne Windows Messenger HELT og føre til at "Fjernhjelp" ikke lenger vil fungere. 0 Siter
fnutt Skrevet 8. november 2005 Skrevet 8. november 2005 For å fjerne KUN ikonet så høyreklikker du på det og velger slett. For å fjerne hele Windows Messenger klikker du på [start] og velger [Kjør] og skriver inn følgende: RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove - OBS! Dette vil fjerne Windows Messenger HELT og føre til at "Fjernhjelp" ikke lenger vil fungere. hmm, nei, du kan visst ikke fjerne ikonet ved å høyreklikke på det :/ - Må tenke litt videre på den ja.... 0 Siter
Gjest lurulf Skrevet 8. november 2005 Skrevet 8. november 2005 hmm, nei, du kan visst ikke fjerne ikonet ved å høyreklikke på det :/ - Må tenke litt videre på den ja.... Det var bare ikonet jeg ville fjerne i første omgang... Takk for forsøket 0 Siter
Prozak Skrevet 8. november 2005 Skrevet 8. november 2005 Mener du nederst til høre, altså på linjen? Da er det et ikon som viser at programmet kjører. For å fjerne det, må du enten stoppe programmet, eller gå inn på instillinger og velge at kjørende programmer ikke skal vises der. Hvis iconet er på selve desktoppen, så kan du vel bare dra det til søppelboksen? "..................................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 8. november 2005 Skrevet 8. november 2005 Mener du nederst til høre, altså på linjen? Da er det et ikon som viser at programmet kjører. For å fjerne det, må du enten stoppe programmet, eller gå inn på instillinger og velge at kjørende programmer ikke skal vises der. Hvis iconet er på selve desktoppen, så kan du vel bare dra det til søppelboksen? "..................................................." 0 Siter
Gjest lurulf Skrevet 8. november 2005 Skrevet 8. november 2005 Mener du nederst til høre, altså på linjen? Da er det et ikon som viser at programmet kjører. For å fjerne det, må du enten stoppe programmet, eller gå inn på instillinger og velge at kjørende programmer ikke skal vises der. Hvis iconet er på selve desktoppen, så kan du vel bare dra det til søppelboksen? "..................................................." Jeg mener nede på linjen. Siden jeg har to "grønne menn" tar jeg ofte og klikker på feil, slik at feil messenger starter opp, og det er veldig irriterende... Men det du sier er altså at jeg må fjerne den ene installasjonen for å bli kvitt den ene "mannen"? 0 Siter
Prozak Skrevet 8. november 2005 Skrevet 8. november 2005 Jeg mener nede på linjen. Siden jeg har to "grønne menn" tar jeg ofte og klikker på feil, slik at feil messenger starter opp, og det er veldig irriterende... Men det du sier er altså at jeg må fjerne den ene installasjonen for å bli kvitt den ene "mannen"? "Men det du sier er altså at jeg må fjerne den ene installasjonen for å bli kvitt den ene "mannen"?" Uhm....nei. Mener du en snarvei på linjen nede på skrivebordet? Som du kan klikke på én gang for å starte programmet? Det kan du normalt høyreklikke på, og velge "Slett" eller "Delete" - så skal snarveien forsvinne. "........................................................" 0 Siter
Gjest Ulvinnen Lurulf Skrevet 8. november 2005 Skrevet 8. november 2005 "Men det du sier er altså at jeg må fjerne den ene installasjonen for å bli kvitt den ene "mannen"?" Uhm....nei. Mener du en snarvei på linjen nede på skrivebordet? Som du kan klikke på én gang for å starte programmet? Det kan du normalt høyreklikke på, og velge "Slett" eller "Delete" - så skal snarveien forsvinne. "........................................................" "Mener du en snarvei på linjen nede på skrivebordet? Som du kan klikke på én gang for å starte programmet? Det kan du normalt høyreklikke på, og velge "Slett" eller "Delete" - så skal snarveien forsvinne." Hos meg er det "snarveier" nede på linjen både til ytterst til venstre og ytterst til høyre. De til venstre har "slett" som et av alternativene når jeg høyreklikker på dem. De til høyre har ikke det valget. Og det er til høyre den ligger som jeg vil ha fjernet. Nå har jeg forresten skiftet nick, men er fortsatt "lurulf" blant venner. D.v.s. jeg kan omtales som "lurulf" så det ikke blir for tungvint. 0 Siter
Prozak Skrevet 8. november 2005 Skrevet 8. november 2005 "Mener du en snarvei på linjen nede på skrivebordet? Som du kan klikke på én gang for å starte programmet? Det kan du normalt høyreklikke på, og velge "Slett" eller "Delete" - så skal snarveien forsvinne." Hos meg er det "snarveier" nede på linjen både til ytterst til venstre og ytterst til høyre. De til venstre har "slett" som et av alternativene når jeg høyreklikker på dem. De til høyre har ikke det valget. Og det er til høyre den ligger som jeg vil ha fjernet. Nå har jeg forresten skiftet nick, men er fortsatt "lurulf" blant venner. D.v.s. jeg kan omtales som "lurulf" så det ikke blir for tungvint. Men er du sikker på at det er snarveier det du har til høyre? Hva skjer når du høyreklikker på det aktuelle ikonet? Får du opp en meny? I såfall, hva står det der? "...................................................." 0 Siter
Gjest Ulvinnen Lurulf Skrevet 8. november 2005 Skrevet 8. november 2005 Men er du sikker på at det er snarveier det du har til høyre? Hva skjer når du høyreklikker på det aktuelle ikonet? Får du opp en meny? I såfall, hva står det der? "...................................................." Når jeg høyreklikker får jeg opp dette: Logg På... Logg Av. Åpne Windows Messenger Avslutt 0 Siter
Prozak Skrevet 8. november 2005 Skrevet 8. november 2005 Når jeg høyreklikker får jeg opp dette: Logg På... Logg Av. Åpne Windows Messenger Avslutt Ah, det er ikke en snarvei. Det er prosessindikatoren, som viser at messenger kjører. For å fjerne den, må du enten lukke messenger, eller stille inn linjen slik at den ikke fungerer. Hvis problemet er at du kjører to forskjellige messenger-versjoner, så må du enten fjerne den du ikke vil ha, eller gå inn i oppsettet og stille den inn til ikke å starte automatisk. "........................................................." 0 Siter
Gjest Ulvinnen Lurulf Skrevet 8. november 2005 Skrevet 8. november 2005 Ah, det er ikke en snarvei. Det er prosessindikatoren, som viser at messenger kjører. For å fjerne den, må du enten lukke messenger, eller stille inn linjen slik at den ikke fungerer. Hvis problemet er at du kjører to forskjellige messenger-versjoner, så må du enten fjerne den du ikke vil ha, eller gå inn i oppsettet og stille den inn til ikke å starte automatisk. "........................................................." Takk for oppklaring! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.