Gå til innhold

Frykter franske tilstander i Norge

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=109145

Og det gjør han nok ikke uten grunn. Mange har forsøkt å fortelle at dette vil bli resultatet av den elendige innvandrings- og integrasjonspolitikken som har vært ført de siste titalls år.

Og hvordan skal det løses? Jo - ved å sette krav til arbeidsgivere om å inkludere disse i større grad i arbeidslivet.

Men for de fleste av de som står bak volden i Frankrike (eller f.eks A og B gjengen i Norge) så er det vel få arbeidsgivere som ønsker slike mennesker som ansatte...

Politikerene har satt rammene for hva slags innvandrere som skal få komme til Norge, men noe ansvar for hvordan disse skal tas vare på mener de visst ikke at de har. Det skal "andre" gjøre.

Og politikerene fortsetter å la innvandrere uten ID eller missbruk av familiegjenforening bare fortsette.

Hvorfor er det så vanskelig å forstå hva som skjer, og hvorfor det skjer? Og ikke minst - at dette bare vil bli værre om vi fortsetter med den innvandringen som foregår for fullt fremdeles.

Vi ER ikke i stand til å ivareta dette på noe som likner en forsvarlig måte - og det blir oss alle som må betale prisen etterhvert, som de nå har begynnt å betale den i Frankrike.

For det stopper selvfølgelig ikke der.

Skrevet

Dette er jeg svært enig i, dette går til helvete hvis ikke noe gjøres.

Jeg har sagt, for noen år siden, at vi har opptøyer her til lands innen ti år. Jeg fatter ikke at dette skal være så vanskelig å forutsi når vi ser hva som skjer rundt omkring.

Her i norge er vi så naive og dumme at det er nifst, selv om vi ser hva som skjer rundt oss, så er vi så utrolige dumme at vi ikke tror at dette kan skje her til lands.

A og B gjengen ja, de er jo et kapitel for seg selv. Disse apekattene skulle ha blitt sendt til Bjørnøya, nesten uten klær, og med fullt av våpen. De som overlevde kunne få penger og gratis leilighet resten av livet......etter at de hadde svømt tilbake til Norge.

Skrevet

Dette er jeg svært enig i, dette går til helvete hvis ikke noe gjøres.

Jeg har sagt, for noen år siden, at vi har opptøyer her til lands innen ti år. Jeg fatter ikke at dette skal være så vanskelig å forutsi når vi ser hva som skjer rundt omkring.

Her i norge er vi så naive og dumme at det er nifst, selv om vi ser hva som skjer rundt oss, så er vi så utrolige dumme at vi ikke tror at dette kan skje her til lands.

A og B gjengen ja, de er jo et kapitel for seg selv. Disse apekattene skulle ha blitt sendt til Bjørnøya, nesten uten klær, og med fullt av våpen. De som overlevde kunne få penger og gratis leilighet resten av livet......etter at de hadde svømt tilbake til Norge.

A og B gjengen er vel ikke akkurat sammenliknbare med innvandrere som gjør opprør fordi de ikke får jobb...

"....................................................."

Skrevet

A og B gjengen er vel ikke akkurat sammenliknbare med innvandrere som gjør opprør fordi de ikke får jobb...

"....................................................."

Neida, det ble ikke skrevet heller, men det ble nevnt A og B gjengen i første innlegg og jeg bare kommenterte hva jeg mener om disse apekattene.

Skrevet

Neida, det ble ikke skrevet heller, men det ble nevnt A og B gjengen i første innlegg og jeg bare kommenterte hva jeg mener om disse apekattene.

Herregud, kan du ikke la dine meninger komme til uttrykk uten å bruke slike rasistbegrep? Lavmål, ærlig talt.

Skrevet

Herregud, kan du ikke la dine meninger komme til uttrykk uten å bruke slike rasistbegrep? Lavmål, ærlig talt.

Hva tenkte du på da? Tenkte du på A og B gjengen eller??

Det er i tilfelle lite å hyle om rasiststempel om for det hadde jeg ment uansett om det var hvite eller en annen farge.

Skrevet

Det vil nok ta noe tid, men det kommer.

Forskjellene er åpenbare. I Frankrike bor millioner av illegale innvandrere, og velferdsstaten har sine klare begrensinger.

Her i landet er det langt mer gjennomsiktige forhold, og dessuten pøser vi milliarder inn i innvandringsindustrien.

Dette roer gemyttene fordi folk rett og slett har noe å tape på å sette i gang opptøyer.

Skrevet

Hva tenkte du på da? Tenkte du på A og B gjengen eller??

Det er i tilfelle lite å hyle om rasiststempel om for det hadde jeg ment uansett om det var hvite eller en annen farge.

Begrepet anvendes som kjent i meget nedsettende omtaler av ikke-hvite, og da A/B-gjengen såvidt jeg vet primært er befolket av innvandrerungdom (1./2. gen.), trakk jeg den slutningen jeg trakk.

Men snakker du slik om :alle: tullinger, stiller saken seg noe annerledes! :-)

Skrevet

Frankrike og Norge er usammenlignbare bla pga Frankrikes politiske og sosiale historie.

Skrevet

Begrepet anvendes som kjent i meget nedsettende omtaler av ikke-hvite, og da A/B-gjengen såvidt jeg vet primært er befolket av innvandrerungdom (1./2. gen.), trakk jeg den slutningen jeg trakk.

Men snakker du slik om :alle: tullinger, stiller saken seg noe annerledes! :-)

Jeg kaller alle slike tullinger for apekatter, ikke på grunn av hudfarge, men på grunn av nivået de er på.

Du er en av de som litt for raskt roper rasist, kanskje ikke så veldig bra skal du bli tatt alvorlig i en diskusjon.

Skrevet

Jeg kaller alle slike tullinger for apekatter, ikke på grunn av hudfarge, men på grunn av nivået de er på.

Du er en av de som litt for raskt roper rasist, kanskje ikke så veldig bra skal du bli tatt alvorlig i en diskusjon.

Gjør jeg det? Hvor?

Skrevet

Gjør jeg det? Hvor?

Det er ikke første gangen du har kalt andre her inne rasister, er det, det da?

Skrevet

Det er ganske nærliggende å tro at benevnelsen apekatt var rasistisk ment når man setter det i sammenheng med trådstarters budskap i hovedinnlegget. Som favn nevner, apekatt benyttes ofte som en nedsettende karakteristikk av ikke-hvite.

Litt vanskelig for oss å vite at du også benytter dette på alle apekatter, uavhengig av hudfarge og rase.

Skrevet

Det er ikke første gangen du har kalt andre her inne rasister, er det, det da?

Det er det nok ikke. Og dermed tar du meg ikke alvorlig i diskusjoner? Det høres jo rett og slett sprøtt ut. Men jeg får nok sove likevel.

Mener du virkelig at hvis noen skriver rasistisk eller bekjenner seg om rasist, diskvalifiserer man seg for videre debatt dersom man sier noe om det?

Har du det på samme måte når det gjelder annen type diskriminering, feks når det gjelder kjønn?

Skrevet

*nikker* vi kaller ungene våre for apekatter når de er umulige :=

Skrevet

Det er ganske nærliggende å tro at benevnelsen apekatt var rasistisk ment når man setter det i sammenheng med trådstarters budskap i hovedinnlegget. Som favn nevner, apekatt benyttes ofte som en nedsettende karakteristikk av ikke-hvite.

Litt vanskelig for oss å vite at du også benytter dette på alle apekatter, uavhengig av hudfarge og rase.

apekatt er for meg "en som er umulig og ikke til å stoppe" - Plutten er en sånn til tider. -

Skrevet

Kanskje det, men da kunne hun også ordlegge seg på en annen måte.

Skrevet

Det er det nok ikke. Og dermed tar du meg ikke alvorlig i diskusjoner? Det høres jo rett og slett sprøtt ut. Men jeg får nok sove likevel.

Mener du virkelig at hvis noen skriver rasistisk eller bekjenner seg om rasist, diskvalifiserer man seg for videre debatt dersom man sier noe om det?

Har du det på samme måte når det gjelder annen type diskriminering, feks når det gjelder kjønn?

Hvis noen roper rasist så fort anledningen byr seg, så blir det lite interessant å diskutere med vedkommende.

Om du sover om natten eller ikke, det bryr meg heller ikke.

Skrevet

*nikker* vi kaller ungene våre for apekatter når de er umulige :=

Hehe ja og jeg kaller mange apekatter, kommer an på hva det gjelder.

Skrevet

Kanskje det, men da kunne hun også ordlegge seg på en annen måte.

Akkurat det gjelder vel flere enn favn...:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...