Gå til innhold

For mye hud på øyelokkene

Anbefalte innlegg

Gjest Gjøre noe med det?
Skrevet

Jeg er ei jente på 25 år som føler jeg har overflødig hud på øyelokkene. Den overflødige huden får øyelokkene til å se tunge ut - og øyene til å se en smule deprimerte ut. Hvis jeg bruker øyneskygge, går det ikke an å se det hvis ikke jeg lukker øyene.

Jeg har lyst å gjøre noe med dette? Hvordan går jeg frem? Hvor omfattende er det? Hvem kan gjøre det? Hvor mye må jeg betale osv?

Noen som vet noe om dette eller har gjort noe liknende selv?

Skrevet

Dette er visstnok et veldig vanlig inngrep. Min svigerfar har bl.a. gjort det. Ring en privat plastikk-kirurg.

Dette kan faktisk føre til mye vondt i hodet har jeg hørt, så det bør ikke bare være for å endre utseende. (Altså ikke bare rent kosmetisk)

Skrevet

Kanskje du kan legge spørsmålet ditt inn på forumet for plastikkirurgi?

Jeg vil tro det beste er å kontakte fastlegen og deretter bi henvist videre. Hvis øyelokkene er til plage for deg får du kanskje dekket hele operasjonen?

Skrevet

Jeg fikk henvisning til øyelege av min fastlege.

Ringte selv og bestilte og der var det bra service fra første konsultasjon.

Hun øyelegen jeg kom til tok slike operasjoner selv og hun mente jeg hadde behov for det så fikk alt dekket. Betalte kun for noe dem brukte under operasjonen, kom på under 500kr. ialt, da er taxi hjem på operasjonsdagen inkludert.

Det var rett inn til sykepleiersamtale etter første besøk hos øyelegen og der satte vi opp dato for operasjon. Fikk også info om selve inngrepet.

Alt gikk veldig greit, det var ikke vondt. Var på øyelegesenteret i ca. 3 timer totalt for skulle sitte der en stund etterpå.

Jeg ble nesten ikke blå rundt øynene etterpå, noe man har lett for å bli. Var flink til å ligge med erteposer (lagde selv av frosne erter) i 20 min. hver time hele den første dagen.

Stingene ble tatt etter 5 dager.

Jeg ble kjempegodt fornøyd og fikk et mye mere våkent blikk etterpå og føler meg ikke så trøtt. Absolutt å anbefale.

Jeg gjorde dette i Oslo.

Skrevet

Ser det blir skrevet om vondt i hodet under her. Det hadde ikke jeg i det hele tatt og heller ikke de jeg kjenner som har gjort det så er nok individuelt. Ikke hørt om det før jeg.

Lønner seg å gå gjennom fastlege/øyelege siden du da har sjanse til å få det dekket. Jeg undersøkte en gang på privat klinikk, kostet fra 12.000kr. der.

Gjest Gjøre noe med det?
Skrevet

Ser det blir skrevet om vondt i hodet under her. Det hadde ikke jeg i det hele tatt og heller ikke de jeg kjenner som har gjort det så er nok individuelt. Ikke hørt om det før jeg.

Lønner seg å gå gjennom fastlege/øyelege siden du da har sjanse til å få det dekket. Jeg undersøkte en gang på privat klinikk, kostet fra 12.000kr. der.

Takk for svar!

Vet du hvor mye som skal til for å få det dekket da? Det er jo strengt tatt bare et kosmetisk problem.

Jeg har ringt fastlegen nå, for å finne det ut. Jeg ringte også til privatklinikk - og det billigste jeg fant var 9.000,- Litt i heftigste laget, synes jeg...

Skrevet

Takk for svar!

Vet du hvor mye som skal til for å få det dekket da? Det er jo strengt tatt bare et kosmetisk problem.

Jeg har ringt fastlegen nå, for å finne det ut. Jeg ringte også til privatklinikk - og det billigste jeg fant var 9.000,- Litt i heftigste laget, synes jeg...

Du spør om hvor mye som skal til. Da er det bare å kommentere det du skriver om øyeskygge, jeg hadde det på samme måte. Jeg var ikke så ille at jeg øyelokkene skygget når jeg leste...., men øyelegen sa jeg kunne få de problemene etterhvert om jeg ikke gjorde noe.

9000kr. er mye penger om du kan få det dekket. Jeg vet ikke om det er de samme reglene for dette i alle kommuner, men bor du i Osloområdet kan jeg gjerne formidle navnet på det øyelegesenteret jeg brukte. Flere jeg kjenner har vært der etterpå og alle er veldig godt fornøyd. Og husk: det er ikke noe å grue seg for.

Jeg hadde sikkert flaks for hadde hørt at det øyelegesenteret var så bra i andre sammenheng og ante ikke at dem utførte slike inngrep der. Så traff jeg rett på denne hyggelige kvinnelige legen som selv utfører dette.

Gjest Gjøre noe med det?
Skrevet

Du spør om hvor mye som skal til. Da er det bare å kommentere det du skriver om øyeskygge, jeg hadde det på samme måte. Jeg var ikke så ille at jeg øyelokkene skygget når jeg leste...., men øyelegen sa jeg kunne få de problemene etterhvert om jeg ikke gjorde noe.

9000kr. er mye penger om du kan få det dekket. Jeg vet ikke om det er de samme reglene for dette i alle kommuner, men bor du i Osloområdet kan jeg gjerne formidle navnet på det øyelegesenteret jeg brukte. Flere jeg kjenner har vært der etterpå og alle er veldig godt fornøyd. Og husk: det er ikke noe å grue seg for.

Jeg hadde sikkert flaks for hadde hørt at det øyelegesenteret var så bra i andre sammenheng og ante ikke at dem utførte slike inngrep der. Så traff jeg rett på denne hyggelige kvinnelige legen som selv utfører dette.

Jeg bor på Sørlandet, så Kristiansand er nok aktuell plass å gjøre noe med det - hvis det blir noe.

Igjen, takk for svar :-)

Skrevet

Jeg bor på Sørlandet, så Kristiansand er nok aktuell plass å gjøre noe med det - hvis det blir noe.

Igjen, takk for svar :-)

Ok, da blir det langt å dra hit for deg. Du kan vel undersøke litt dernede så får du nok ordna det. Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...