Gjest togli Skrevet 8. november 2005 Skrevet 8. november 2005 å svelge, svelger, svalg/svelgte, har svulget/svelgt høres absolutt ganske corny ut... *ler* Npen som kan hjelpe meg å finne ut av dette her? 0 Siter
Gjest LucySky Skrevet 8. november 2005 Skrevet 8. november 2005 Å svelge, svelger, svelget, har svelget osv. 0 Siter
Frøken eple Skrevet 8. november 2005 Skrevet 8. november 2005 å svelge, svelger, svalgte, har/hadde svalgt. 0 Siter
kizmiaz Skrevet 8. november 2005 Skrevet 8. november 2005 Ha-ha!! Du måtte til bunns i dette, ja!:-) 0 Siter
laban Skrevet 8. november 2005 Skrevet 8. november 2005 LucySky har rett. Det er ingenting som heter "svalgt". svelgde er vel også kanskje lovlig fortid, men jeg synes svelget er mest naturlig. 0 Siter
mrxx Skrevet 8. november 2005 Skrevet 8. november 2005 Kanskje flere svarer hvis du legger det på forum for seksualitet, hehe. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 8. november 2005 Skrevet 8. november 2005 å svelge, svelger, svalgte, har/hadde svalgt. Nå er dere to som har svart meg og begge har ulike versjoner.... Hvilken er riktig? ;-) 0 Siter
Frøken eple Skrevet 8. november 2005 Skrevet 8. november 2005 LucySky har rett. Det er ingenting som heter "svalgt". svelgde er vel også kanskje lovlig fortid, men jeg synes svelget er mest naturlig. Okei da ;o) Hørtes mer riktig ut. 0 Siter
Frøken eple Skrevet 8. november 2005 Skrevet 8. november 2005 Kanskje flere svarer hvis du legger det på forum for seksualitet, hehe. Ha ha - hvertfall hvis man bare skriver "svelge" som tittel på innlegget. 0 Siter
Frøken eple Skrevet 8. november 2005 Skrevet 8. november 2005 Nå er dere to som har svart meg og begge har ulike versjoner.... Hvilken er riktig? ;-) Ikke min 0 Siter
Gjest togli Skrevet 8. november 2005 Skrevet 8. november 2005 å svelge, svelger, svalgte, har/hadde svalgt. Nå er dere to som har svart meg og begge har ulike versjoner.... Hvilken er riktig? ;-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 8. november 2005 Skrevet 8. november 2005 Kanskje flere svarer hvis du legger det på forum for seksualitet, hehe. Får jeg ingen vettuge svar her, så får jeg vel legge spm. inn der, ja *hehe* 0 Siter
Gjest togli Skrevet 8. november 2005 Skrevet 8. november 2005 Ha-ha!! Du måtte til bunns i dette, ja!:-) Ja, ellers hadde jeg gått med dette ordet på tunga hele dagen og det hadde vært rimelig irriterende *ler* 0 Siter
Gjest togli Skrevet 8. november 2005 Skrevet 8. november 2005 Å svelge, svelger, svelget, har svelget osv. "Hun svelget masse vann!"...hmm, høres kanskje riktig ut, ja.... 0 Siter
Gjest togli Skrevet 8. november 2005 Skrevet 8. november 2005 Ikke min Skjønte det, ja.. Godt det er flere enn meg som har problemer med den bøyningen der ;-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 8. november 2005 Skrevet 8. november 2005 LucySky har rett. Det er ingenting som heter "svalgt". svelgde er vel også kanskje lovlig fortid, men jeg synes svelget er mest naturlig. På dialekta mi sier vi "svelgte", men det er kanskje ikke lov å skrive? 0 Siter
....AV Skrevet 8. november 2005 Skrevet 8. november 2005 http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=svelge&ordbok=bokmaal&alfabet=n&renset=j v1 betyr at det bøyes som "å kaste" 0 Siter
Hønemoren Skrevet 8. november 2005 Skrevet 8. november 2005 LucySky har rett. Det er ingenting som heter "svalgt". svelgde er vel også kanskje lovlig fortid, men jeg synes svelget er mest naturlig. Og mange sier: jeg "svælja", men sånn skrives det selvsagt ikke...!! 0 Siter
Åsemor Skrevet 8. november 2005 Skrevet 8. november 2005 "Hun svelget masse vann!"...hmm, høres kanskje riktig ut, ja.... På min dialekt ville jeg sagt: "hun svælja masse vann". Men tror nok å svelge, svelger, svelget, har svelget er riktig. 0 Siter
Ugga Bugga Skrevet 8. november 2005 Skrevet 8. november 2005 Å svelge - svelger - svalg - har svulget 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.