Gjest det argeste... Skrevet 8. november 2005 Skrevet 8. november 2005 Jeg håper å treffe en som er standhaftig og villig til å slite litt for samlivet, men en plass går det en grense... Har en kompis som har vært forelsket i ei anna ei i to år!! Er det ikke da på tide å gi opp og bryte opp hjemme? De har vært sammen i over 20-år og hun er desperat etter å beholde han, så selv om det gang på gang kommer frem at han har kontakt med den andre, fortrenger hun det og lever videre som om ingenting har hendt! Må presisere at kontakten består mest av telfonisk kontakt, men det har også vært av det intime slaget... Blir så lei av å stå imellom her, og jeg skjønner ikke at de ikke bare gir opp, det er veldig slitsomt for vennene som er i rundt dem! Hvorfor gidder hun å holde på sånn?? For han er det jo enkelt, han kan jo nesten gjøre hva som helst å komme unna med det. Er det virkelig så omogjort for noen å forbli gift? 0 Siter
Glimtipper Skrevet 8. november 2005 Skrevet 8. november 2005 Det er nok ikke det å være gift, det er alt rundt. De har vært sammen i tyve år, tenk hvor skummelt det må være å gi slipp på den tryggheten? Livet de har bygd opp sammen, personen du kjenner inn og ut, huset, bilen, hverdagen. Det er lett å blokke ut at man ikke har det man ønsker seg i det lange løp, om man har det man ønsker seg i hverdagen. 0 Siter
Frøken eple Skrevet 8. november 2005 Skrevet 8. november 2005 Synes nå det høres ut som om han har gitt opp ekteskapet. Uten at det har blitt oppløst av den grunn... Jeg synes man bør gjøre (ofte) mer for å redde ekteskap, men ikke for enhver pris. 0 Siter
Excelsion Skrevet 8. november 2005 Skrevet 8. november 2005 Dette er vel ett eksempel nok engang, på att mannfolk er overlegne kvinnfolk. 0 Siter
Gjest Elskerinne Skrevet 8. november 2005 Skrevet 8. november 2005 Han kommer seg aldri ut hjemmefra før "hu andre" sier at nok er nok og forlater ham, da først får han ut fingeren. 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 9. november 2005 Skrevet 9. november 2005 Kanskje de har avtaler seg imellom som du ikke vet noe om? Jeg kjenner to par. Det ene paret er i 50 årene, det andre i 60 årene. De tilhører byens bedrestilte, med god økonomi, og mennene er litt kjente i næringslivet her. Han ene, har med sin kones velsignelse hatt den samme elskerinna i mange år. Ala Mitterand i Frankrike. Det er en offentlig hemmelighet ingen snakker om. Mann og kone er de beste venner. Det andre paret har seg på hver sin kant når sjansen måtte by seg. De er også de beste venner og gjør mye sammen som par og som familie. Poenget er at de har avtalt det og er enige om at sånn skal det være uten å ødelegge familien og "fasaden". Jeg synes ordningen deres er syk, men jeg har ikke stemmerett, de trives, det er deres liv og andre har ikke noe med hvordan de ordner seg. 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 9. november 2005 Skrevet 9. november 2005 Han kommer seg aldri ut hjemmefra før "hu andre" sier at nok er nok og forlater ham, da først får han ut fingeren. Ja, eller han sier bye, bye til elskerinna som setter ned foten og blir hos kona der det er tryggest og mest praktisk å være... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.