Gå til innhold

Hvordan få diagnosen adhd når en er over 30 år

Anbefalte innlegg

Hyper1365380920

Jg er en 34 års gammel mann som har misbruktamfetamin i 17 år . er dritlei dette . men er hyperaktiv av meg og får roen av amf. Har tilbudt legen daglige urinprøver for å bevise at om eg får dexamin med legen så vil eg ikke misbruke noe annet men det hjelper ikke . Kva kan eg gjøre?

Fortsetter under...

Gjest kanskje det kan hjelpe?

Kanskje du burde tilby deg å prøve andre medisiner for AD/HD først.

Dexedrin er jo en amfetamin, mens Ritalin og Concerta er amfetamin med snudd molekyler...

Det er jo en sannsynlighet at du vil misbruke Dexedrin om du får det utskrevet- og det vil vel ikke leger ha på sin kappe! Og ikke vil de kunne se det på urinprøver like greit heller, siden det er amfetamin liksom.

Lykke til! Det er mulig å få utredning for AD/HD etter fylte 30.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Du må søkes til en psykiatrieks poliklinikk. Der vil diagnostiseringen finne sted.

Du må tillate at behandler får intervjue mor/far og en lærer fra barneskolen.

Når diagnosen er sikker, og du har vært rusfri i 3 mnd, kan du få forsøke medisiner.

Du må søkes til en psykiatrieks poliklinikk. Der vil diagnostiseringen finne sted.

Du må tillate at behandler får intervjue mor/far og en lærer fra barneskolen.

Når diagnosen er sikker, og du har vært rusfri i 3 mnd, kan du få forsøke medisiner.

Jeg trodde man måtte bevise at man var rusfri for i det hele tatt komme til utreding for ADHD.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...