Gå til innhold

Hjelp!

Anbefalte innlegg

Kin1365380231
Skrevet

Nå har plutselig hele PC'en hengt seg. Når jeg starter den opp, kommer jeg bare rett inn på en meny som heter "CMOS Setup Utility" - hvit skrift på blå bunn.

Herfra er det umulig å komme videre, enten jeg prøver å lagre og lukke

eller gå ut uten å lagre. PC'en bare restarter og jeg kommer tilbake

til samme meny. Jeg har også forsøkt å sette inn windows-CD'en, uten at

det hjalp.

Noen tips?

Skrevet

Det er ikke godt å si nøyaktig hva som er galt ut fra dette. En ganske sannsynlig mulighet er at CMOS-batteriet er dødt, slik at den ikke klarer å lagre innstillingene. Er det en gammel maskin?

Kin1365380231
Skrevet

Det er ikke godt å si nøyaktig hva som er galt ut fra dette. En ganske sannsynlig mulighet er at CMOS-batteriet er dødt, slik at den ikke klarer å lagre innstillingene. Er det en gammel maskin?

Takk for svar. Den er ca. 5 år, men den har jo fungert utmerket frem til nå...

Skrevet

Alt fungerer utmerket fram til det ikke fungerer mer :-)

Skrevet

Når den er såpass gammel er det nok en mulighet for at batteriet har endt sine dager, ja. Det går an å skifte selv på stasjonære maskiner, men om du ikke har lyst å fikle inni maskinen kan det være greit å sende den til reparasjon. Er det en bærbar må den sannsynligvis til reparatør, da batteriene på bærbare er sikret for å unngå at en tyv skal kunne ta ut batteriet for å omgå et eventuelt BIOS-passord.

Merk at det ikke er 100% sikkert at det er batteriet, men ganske sannsynlig med disse symptomene og det første som bør sjekkes.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...