Gå til innhold

øyekatarr

Anbefalte innlegg

Skrevet

fikk øyekatarr for ca 5-6 dager siden,har fått øyedråper for det som jeg sku ta 4 ganger daglig i 3-5 dager.Men det er ikke store tegn til forandringer selvom jeg har tatt disse i snart 4 dager.Skal det ta lang tid før sånt forsvinner?plages spesielt om natten og øyet verker veldig.Bør jeg ta en ny tur til legen??

Skrevet

Tja, det ville jeg gjort. Når jeg har hatt øyekatarr synes jeg dråpene pleier å hjelpe ganske fort? Er det kloramfenikol du har fått?

Skrevet

Jeg var gjennom en slik omgang. Vanlige øyedråper hjalp ikke. Ble sendt til øyelege og fikk ny slave + dråper (om jeg ikke husker feil). Tok lang tid å bli kvitt - selv etter turen til øyelegen.

Skrevet

Øyedråper og -salver er antibiotikum og skal derfor begynne å virke nesten momentant.

Gjør de ikke det, har du antagelig fått for svake.

Kloramfenikol er den 'vanligste' sorten (men noen reagerer fordi den nettopp er for kraftig).

I tillegg til antibiotika, kan du skylle flere ganger daglig med saltvannsoppløsning.

Pass endelig på at du ikke drar pusset utover øyet, da blir du aldri kvitt det. Pusset skal fjernes i indre øyekrok.

Skrevet

Prøv et annet merke og få salve istedet, alternativt tyktflytende dråper. Salve om natta.

Skrevet

Fikk du ikke salve samtidig?

jeg fikk en bakterie på øyet og fikk da penecillin.

Fikk etter noen dager både salve og dråper og det hjalp..

Skrevet

Tja, det ville jeg gjort. Når jeg har hatt øyekatarr synes jeg dråpene pleier å hjelpe ganske fort? Er det kloramfenikol du har fått?

jepp det stemmer det!

Skrevet

Fikk du ikke salve samtidig?

jeg fikk en bakterie på øyet og fikk da penecillin.

Fikk etter noen dager både salve og dråper og det hjalp..

Nei fikk bare øyedråper(kloramfenikol).er ganske sår,kanskje jeg ikke tåler det...hmm...

Skrevet

Nei fikk bare øyedråper(kloramfenikol).er ganske sår,kanskje jeg ikke tåler det...hmm...

Jeg ville tatt kontakt med legen og fortalt at det ikke virker.. Lykke til og god bedring

Skrevet

Jeg ville tatt kontakt med legen og fortalt at det ikke virker.. Lykke til og god bedring

Takk skal du ha:)

Lips1365380508
Skrevet

Har hatt det samme, flere ganger. Legen sa at hvis det ikke ble bedre i løpet av en dag skulle jeg kontakte ham igjen, for øynene leker man ikke med, sa han. Så jeg anbefaller at du tar en tur til legen i morgen!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...