Gå til innhold

Nå er visdomstanna ute - men

Anbefalte innlegg

Skrevet

for en maltraktering av kjeven! Beskjeden jeg fikk, var at i tillegg til smertene jeg får der tanna var kommer jeg til å ha vondt i kjeven og munnviken noen dager.

Tannlegen holdt nemlig på i en time og tjue minutter før han klarte å få den ut, og fylte på med bedøvelse to ganger underveis!

Og i hans store arbeid med å greie å få ut denne tanna mi, så klarte han å ødelegge tanna foran også, slik at jeg må tilbake på mandag og ordne på den. I verste fall blir det krone - i beste fall greier han å "flikke på den" som han sa.

Men, ingenting er så ille at det ikke er godt for noe - siden han holdt på så lenge og hardhendt, så skulle han kalle det "kirurgisk" (jeg har ikke sydd) i papirene slik at jeg kan få refundert en del på trygdekontoret.

Jaja - tanna er borte, og så får vi bare se hvor mye smertestillende jeg får behov for etterhvert.

Og flisa: Akkurat det rådet du ga om Ibux og Paracet var det jeg fikk av tannlegen også. Fikk ikke noen resept på noe sterkere. (Så får vi se nå da, hvordan det går - nå er tannlegebedøvelsen på vei ut - og jeg har allerede langa innpå Ibux og Paracet ...)

Skrevet

Godt det er over da vel! :)

Jeg har vært så mye hos tannlegen de siste årene at jeg vet alt! hehe

Skrevet

Godt det er over da vel! :)

Jeg har vært så mye hos tannlegen de siste årene at jeg vet alt! hehe

Ja, det er jo greit at tanna er borte i alle fall. men nå må jeg jo tilbake for å bygge opp igjen den han ødela ved siden av.

Og så glemte jeg å skrive at han sa at dette var den mest krevende tanna han hadde trekt i hele sin tannlegekarriere. (Og det sier jo litt, vil jeg tro.)

Jeg har til og med et langt sår på utsiden under leppa etter behandlingen han ga meg.

Fy flate for et opplegg. Han sa også at det er lett å være etterpåklok i forhold til vurderingen av hva som bør trekkes og hva som bør ut med kirurgi.

Skrevet

Grøss og gru! Det hørtes ikke mye gøy ut.

Håper du ikke fikk tannlegeskrekk for livet nå da. Huff, begynner nesten å grine bare jeg tenker på det.

Håper det går bra med den andre tanna... Får du det gratis siden det var hans feil eller?

Skrevet

Håper du ikke fikk tannlegeskrekk for livet nå da. Huff, begynner nesten å grine bare jeg tenker på det.

Håper det går bra med den andre tanna... Får du det gratis siden det var hans feil eller?

Nei, jeg har heldigvis ikke fått skrekken, men det var en veldig rar opplevelse. Det må jeg si. Spesielt da han sa at dette var den desidert vanskeligste tanna han noen gang hadde trukket (ikke trekt, som jeg skrev i svaret til flisa - det er nynorsk det :o) ).

Og jeg har ikke betalt noe så langt - han sa jeg skulle vente til mandag når han skal reparere den han ødela, men regner vel med at jeg må punge ut siden han sa at jeg kunne få igjen noe på Trygdekontoret.

Jeg får ta opp spørsmålet om hvem som skal betale den han ødela og skal reparere mandag.

(Jeg har forresten dobbelt så tjukk leppe - på innsida ...)

Skrevet

Nei, jeg har heldigvis ikke fått skrekken, men det var en veldig rar opplevelse. Det må jeg si. Spesielt da han sa at dette var den desidert vanskeligste tanna han noen gang hadde trukket (ikke trekt, som jeg skrev i svaret til flisa - det er nynorsk det :o) ).

Og jeg har ikke betalt noe så langt - han sa jeg skulle vente til mandag når han skal reparere den han ødela, men regner vel med at jeg må punge ut siden han sa at jeg kunne få igjen noe på Trygdekontoret.

Jeg får ta opp spørsmålet om hvem som skal betale den han ødela og skal reparere mandag.

(Jeg har forresten dobbelt så tjukk leppe - på innsida ...)

Håh!

Jeg brukte over to timer per tann, slå den du!

Dessuten, fikk du ikke meldingen min??

Skrevet

Jeg ser nå (etter å ha lest svaret ditt en gang til) at du spør spesifikt om det er reparasjonen av den andre tanna jeg slipper å betale for - og det skal jeg altså i alle fall prøve på.

Og så glemte jeg å takke for omsorgen og medfølelsen. TAKK!

Skrevet

Håh!

Jeg brukte over to timer per tann, slå den du!

Dessuten, fikk du ikke meldingen min??

Oj. To timer per tann? Stakkars menneske.

Melding? Neeiii ...

Skrevet

Får prøve å trøste deg litt jeg da. Har vært i omtrent samme situasjon, tannlegen brukte en times tid pr. visdomstann i underkjeven for mange år siden. Masse bedøvelse og noen sting pr tann, og en etterpåklok tannlege som ikke ville gjort det om han hadde visst hva han gikk til.

Nok om det, han sente med meg Paralgin Forte og forberedte meg mye smerter utover kvelden og natta.

Jeg trengte ikke ta en eneste smertestillende tablett. Da jeg kom tilbake til tannlegen holdt han på å gå i gulvet da jeg fortalte at jeg ikke hadde hatt smerter!

Så, det trenger nødvendigvis ikke bli så vondt.

Skrevet

En liten trøst....elller....jeg ble sengeliggende etter fjerning av visdomstann.

Først prøvde de å trekke, så knakk de tanna i 4 deler, så måtte de borre vekk en del av kjevebeinet får å få løs disse 4 delene.

DE ANDRE 3 VISDOMSTENNENE HAR JEG ENDA!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

En liten trøst....elller....jeg ble sengeliggende etter fjerning av visdomstann.

Først prøvde de å trekke, så knakk de tanna i 4 deler, så måtte de borre vekk en del av kjevebeinet får å få løs disse 4 delene.

DE ANDRE 3 VISDOMSTENNENE HAR JEG ENDA!!!!!!!!!!!!!!!

Oj og huff og nei og nei!

Stakkars menneske. Nei, så ille er det jo ikke for meg. Men jeg skal jammen prøve å slippe å betale for reparasjonen av den tanna han ødela ...

(Og jeg ser helt j....ig ut i munnen - selvfølgelig inni, men utenpå også.)

I dag har jeg spist rett i koppen-tomatsuppe til frokost. (kjeven er så vond å tygge med). Og det er det første måltidet siden lunsj i går.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Jeg fikk operert ut en visdomstann i sommer. Den delte seg underveis, så de måtte fjerne splintrer. Den satt så fast i kjevebeinet at de måtte røske og dra.

Jeg fikk ikke lov til å dra før det var gått en time etterpå, jeg var så grønn at de var redd jeg skulle besvime...

Det tok hele to uker før jeg klarte å tygge etterpå. De første dagene klarte jeg ikke engang å snakke. Så jeg overlevde på diverse supper og "rett i koppen".

Føler med deg og er glad for at jeg er ferdig! Jeg har tre visdomstenner til, men de trenger jeg visst ikke å fjerne - heldigvis!

Skrevet

Jeg fikk operert ut en visdomstann i sommer. Den delte seg underveis, så de måtte fjerne splintrer. Den satt så fast i kjevebeinet at de måtte røske og dra.

Jeg fikk ikke lov til å dra før det var gått en time etterpå, jeg var så grønn at de var redd jeg skulle besvime...

Det tok hele to uker før jeg klarte å tygge etterpå. De første dagene klarte jeg ikke engang å snakke. Så jeg overlevde på diverse supper og "rett i koppen".

Føler med deg og er glad for at jeg er ferdig! Jeg har tre visdomstenner til, men de trenger jeg visst ikke å fjerne - heldigvis!

Takk for medfølelsen.

Jeg har også tre visdomstenner igjen som får lov til å stå.

I dag har jeg medbrakt lunsj på jobben, ja. (Rett i koppen.)

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Takk for medfølelsen.

Jeg har også tre visdomstenner igjen som får lov til å stå.

I dag har jeg medbrakt lunsj på jobben, ja. (Rett i koppen.)

Når var det du fjernet den? I går? I så fall er jeg imponert over at du er i stand til å gå på jobb!

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Oi, stakkars deg. Dette hørtes ut som en mye verre affære enn det jeg var gjennom.

Ønsker deg god bedring ihvertfall;)

Skrevet

Når var det du fjernet den? I går? I så fall er jeg imponert over at du er i stand til å gå på jobb!

Ja, det var i går ettermiddag.

Jeg holder meg sånn nogenlunde oppe på smertestillende, men har nok noen rundt meg her som mener jeg bør gå hjem ja.

Jeg ser det an ...

Skrevet

Oi, stakkars deg. Dette hørtes ut som en mye verre affære enn det jeg var gjennom.

Ønsker deg god bedring ihvertfall;)

Tusen takk. Men jeg har i bakhodet det du skrev om litt uforsiktighet med matrester og sånn, så jeg tar et par dager med lite tyggemat (heller Rett i koppen) og mye vann som hele tiden skyller og holder rent, tenker jeg.

Skrevet

Tusen takk. Men jeg har i bakhodet det du skrev om litt uforsiktighet med matrester og sånn, så jeg tar et par dager med lite tyggemat (heller Rett i koppen) og mye vann som hele tiden skyller og holder rent, tenker jeg.

Matrestene kommer ut av seg selv de. Jeg fikk store kurer penicilling og ibux og medbrakt pinex forte. Du fikk ikke det?

Nå advarte de meg også på forhånd og sa at mine to tenner nede ville ta lang tid å få ut. Det er mulig det var derfor jeg gikk på hestekur med ibux, startet to timer før jeg dro til tannlegen. Fikk ikke lov til å spytte, drikke eller na noe i munnen de førsete tre timene.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Det er nok lurt det ja;)

Her går det fint nå.Kjenner ingen smerter lenger.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Ja, det var i går ettermiddag.

Jeg holder meg sånn nogenlunde oppe på smertestillende, men har nok noen rundt meg her som mener jeg bør gå hjem ja.

Jeg ser det an ...

Du får ta det litt pent, og tusle hjem om nødvendig!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...