Gå til innhold

sint sint sint

Anbefalte innlegg

Gjest Hodeløse nick
Skrevet

Jeg er så utrolig sinna!

Har bestandig elsket å jobbe med barn men vurderer nå å slutte pga. de foreldrene som gjør det surt for oss. Har gledet meg hele helgen til å se barna igjen, men idag må jeg si at jeg vurderer nytt yrke.

Det er greit at de til tider ikke er fornøyd, vi skal komme dem i møte så langt det går!

Men vi skriker ikke HVER gang det ikke er ekstra skift, hauger med umerkede klær, stusser over barneoppdragelsen, klør oss i hodet over hva foreldrene egentlig tenkte barna skulle leke ute i, tar med masse leker i barnehagen, undre oss over hvordan noe som var tenkt som en hyggelig ting plutselig ble negativ... M.M

Det er ikke bestandig like moro å skulle nikke og si beklager, men vi skal gjøre det bedre neste gang, når vi helst vil si:

PASS DEG DIN MEGGE ELLERS FÅR DU BARN AKKURAT SOM DEG SELV, OG DET ER IKKE GREIT!

*sukk*

Gjest Kari Nordkvinne
Skrevet

Hva har skjedd? Du skriver så generelt. Hadde vært greit å vite mer eksakt :)

Gjest Hodeløse nick
Skrevet

Det er ikke så lett å være spesifikk. Det skal jo være hemmelig... :)

Men av og til må foreldrene (i dette tilfellet) lære seg at de ikke er alene, det er mange hensyn å ta, det er vanskelig å dekke alles behov, egoismen kan overkommes og at vi gjør så godt vi kan og mye mere til...

Gjest Kari Nordkvinne
Skrevet

Det er ikke så lett å være spesifikk. Det skal jo være hemmelig... :)

Men av og til må foreldrene (i dette tilfellet) lære seg at de ikke er alene, det er mange hensyn å ta, det er vanskelig å dekke alles behov, egoismen kan overkommes og at vi gjør så godt vi kan og mye mere til...

Det er lov å legge fram en case uten å røpe virkelige navn og barnehage.

Gjest Hodeløse nick
Skrevet

Det er lov å legge fram en case uten å røpe virkelige navn og barnehage.

Det er sikkert lov, men man vet jo aldri om noen kjenner det igjen!

Skrevet

hehe - hvem vet, kanskje den megga som fikk deg til å koke over nå er en av de aktive her på DOL...?

Gjest Persille
Skrevet

*trøster*

Bare husk at det ikke er de fantastiske små sin skyld, og ikke la idiotiske foreldre gå utover dem - de må slite med dem mye lenger enn dere :)

Gjest Hodeløse nick
Skrevet

*trøster*

Bare husk at det ikke er de fantastiske små sin skyld, og ikke la idiotiske foreldre gå utover dem - de må slite med dem mye lenger enn dere :)

Takk!

Jeg vet jo det! Og barna er jo så gode... Men merket idag at det godt kunne bikket over til å gå utover barna. Men jeg er jo såpass fornuftig at jeg vet det ikke er deres skyld.

Men huff og huff, også slikt og slite med, da. Og bestandig mammaene...

Gjest Persille
Skrevet

Takk!

Jeg vet jo det! Og barna er jo så gode... Men merket idag at det godt kunne bikket over til å gå utover barna. Men jeg er jo såpass fornuftig at jeg vet det ikke er deres skyld.

Men huff og huff, også slikt og slite med, da. Og bestandig mammaene...

Ja, det er rart - pappaene er mye greiere å forholde seg til!

Vi får bare prøve å bære det med ogss - og ikke bli sånn selv.

Skrevet

Ja, det er rart - pappaene er mye greiere å forholde seg til!

Vi får bare prøve å bære det med ogss - og ikke bli sånn selv.

Synes nesten alltid menn er lettere å forholde seg til uannsett, jeg.

Jobbet en tid på restaurant. Var nesten alltid damene som var masete og gneldrete ;o)

Gjest Persille
Skrevet

Synes nesten alltid menn er lettere å forholde seg til uannsett, jeg.

Jobbet en tid på restaurant. Var nesten alltid damene som var masete og gneldrete ;o)

Enig i det :)

Det kjennetegner jo vår "rase" å være det både i jobb, parforhold og ellers - så vi for nok bare ta det til oss... Og prøve å ikke være sånn selvfølgelig!

Skrevet

*ler litt forsiktig* - Ikke for å fornærme deg.

Men jeg forstår godt at dere som jobber med barn kan bli sprø av hva vi foreldre kan finne på å gjøre/si.

Skulle ønske at vi kunne være litt flinkere til å si ting rett ut uten at alle skal bli så fornærmet støtt. (Gjelder vel spesielt kvinnfolk)

Det er så mye som blir enklere om man bare kan si ting rett ut.

Vi bør nok også godta at alt ikke blir gjort på VÅR måte. Andre gjør ting på andre måter som sikkert er greit nok det også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...