Gå til innhold

Apropos mobbing av tykke...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De vil jo være sånn (de som ikke er anorektiske vel og merke)....de tykke vil sjelden det.

Skrevet

Jeg har fra jeg var liten og helt til for et par år siden hatt store komplekser for kroppen min, pga at "alle" mente det var lov å hakke på de som er tynne.

Hadde jeg tatt på meg penklær og skulle i familieselskap, så ble jeg møtt med "herregud så tynn du er, klærne henger og slenger på deg! Du må spise!"

Jentebladene var fulle av medlidenhet for de tykke "Gutter liker faktisk mye bedre jenter med former enn jenter som bare er skinn og bein"

osv.

Tror ikke noe er greit her i verden uansett når det gjelder kropp. Jeg har lært å trives med sånn jeg ser ut nå, og henger meg heller ikke opp i andres vekt. Skulle ønske flere kunne gjøre det samme.

Skrevet

Jeg syns ikke det er ok at verken tjukke eller tynne får gjennomgå. Folk er individer og det må vi nok akseptere

Skrevet
  Osiris skrev (På 8.11.2005 den 18.12):

Jeg syns ikke det er ok at verken tjukke eller tynne får gjennomgå. Folk er individer og det må vi nok akseptere

Men kjendiser må venne seg til å bli bedømt for kjolene sine! .)

Skrevet
  flisa skrev (På 8.11.2005 den 18.15):

Men kjendiser må venne seg til å bli bedømt for kjolene sine! .)

Jeg syns de bør bli bedømt for innsatsen sin, og ikke påkledninga. Det er som regel kvinnelige kjendiser som blir vurdert etter påkledning, menn slipper som regel unna.

Skrevet
  Osiris skrev (På 8.11.2005 den 18.33):

Jeg syns de bør bli bedømt for innsatsen sin, og ikke påkledninga. Det er som regel kvinnelige kjendiser som blir vurdert etter påkledning, menn slipper som regel unna.

Menner jo likt kledd - sånn omtrent, så det er jo ikke så rart. Innsatsen til en skuespiller eller en politiker blir selvsagt også bedømt -men å gå på en rød løper i fjonge kjoler - det VET de blir bedømt, og jeg må si at jeg hadde ikke daua om pressen ikke likte kjolen min - bare fargeanalytikeren min hadde velsignet den! hehe

Skrevet

Like ille å bli mobbet for at man er for tynn, spør du meg.

Skrevet
  Frøken eple skrev (På 9.11.2005 den 10.30):

Like ille å bli mobbet for at man er for tynn, spør du meg.

Mobbet og mobbet. Jeg fikk i sin tid høre titt og ofte at "du er altfor tynn". Det såret meg ikke. Jeg var jo dessuten enig.

Hadde noen sagt "du er altfor tykk", derimot, ville jeg ha blitt såret.

Når det er sagt, burde folk la være å kommentere andres vekt eller utseende med mindre de har noe pent å si.

Skrevet
  Babette skrev (På 9.11.2005 den 10.58):

Mobbet og mobbet. Jeg fikk i sin tid høre titt og ofte at "du er altfor tynn". Det såret meg ikke. Jeg var jo dessuten enig.

Hadde noen sagt "du er altfor tykk", derimot, ville jeg ha blitt såret.

Når det er sagt, burde folk la være å kommentere andres vekt eller utseende med mindre de har noe pent å si.

Jeg fikk høre ofte at jeg var altfor tynn, og på ungdomsskolen ting som "du er så pinglete". Det såret meg. Like mye som om de ville kalt meg tykk. Følte veldig ofte at tykke hadde bedre muligheter til å slanke seg enn tynne som rett og slett ikke klarte å legge på seg.

Må legge til at jeg vet verden ikke er slik at det "bare er å slanke seg", men dog...

Skrevet
  Frøken eple skrev (På 9.11.2005 den 11.38):

Jeg fikk høre ofte at jeg var altfor tynn, og på ungdomsskolen ting som "du er så pinglete". Det såret meg. Like mye som om de ville kalt meg tykk. Følte veldig ofte at tykke hadde bedre muligheter til å slanke seg enn tynne som rett og slett ikke klarte å legge på seg.

Må legge til at jeg vet verden ikke er slik at det "bare er å slanke seg", men dog...

Jeg er enig i at det kan være like vanskelig å legge på seg som å ta av, men jeg tror de fleste vil synes at det er bedre å være for tynn enn for tykk. Og at de som kommer med bemerkninger også mener dette.

Jeg tror ikke de mener å såre, de som sier at man er for tynn. De er enten bekymret eller misunnelige. Eller så synes de bare at de må si det, og gjør det i ren tankeløshet.

Skrevet
  Babette skrev (På 9.11.2005 den 15.10):

Jeg er enig i at det kan være like vanskelig å legge på seg som å ta av, men jeg tror de fleste vil synes at det er bedre å være for tynn enn for tykk. Og at de som kommer med bemerkninger også mener dette.

Jeg tror ikke de mener å såre, de som sier at man er for tynn. De er enten bekymret eller misunnelige. Eller så synes de bare at de må si det, og gjør det i ren tankeløshet.

Nei, jeg tror ikke de gjør det for å såre. Men jeg tror heller ikke at de fleste vil heller være for tynn... det er bare noe de som ikke har vært det selv tror... :P

Skrevet

Jeg får stadig høre at jeg har blitt tynnere - med bekymret nyve i panna. Det er tydelig ikke ment som et kompliment. Det sårer meg ikke, men jeg registrerer at det tydeligvis er lov å kritisere vekta til oss som er i tynneste laget.

Jeg går for øvrig ikke ned i vekt, har stått på stedet hvil i årevis.

(Har vært fristet til å svare igjen. F.eks: Nei, jeg har ikke blitt tynnere, det er nok heller du som har lagt på deg.. Men man er dessverre veloppdragen, så i stedet smiler man stramt og sier ingenting.)

Skrevet
  Frøken eple skrev (På 11.11.2005 den 11.24):

Nei, jeg tror ikke de gjør det for å såre. Men jeg tror heller ikke at de fleste vil heller være for tynn... det er bare noe de som ikke har vært det selv tror... :P

Det stemmer ikke for meg, i alle fall. Jeg har vært altfor tynn, men mener fortsatt at det er langt å foretrekke framfor fedme.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...