Gå til innhold

Living with the Ice Queen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min kone ønsker å fortsette ekteskapet enda

vi slutte å si god natt til hverandre for 4 år siden

har ikke sagt at vi er glad/elsker hverandre på like lenge (minst)

tar aldri på meg

tar aldri initiativet til en klem når hun/jeg kommer hjem fra jobb/reise

synes jeg er en slappfisk enda jeg har pusset opp 4 hus og gjort egeninnsats på ett nybygg de siste 8 årene

klager når jeg kommer for tidlig med frokost på sengen

blir sur når jeg venter for lenge med frokost på sengen så hun må stå opp selv.

Sover dårligere når jeg er hjemme (er borte 3 netter hver uke)

Synes jeg legger for lite flid i matlagingen

Synes jeg er en egoist fordi risen (by accident) var krydret og ungene ikke ville spise

Synes hun og au-pairen fikser ting mye bedre når jeg ikke er hjemme

Hun fikk tilbud for et år siden fra en annen men valgte å bli pga ungene – men har ikke sagt at hun ikke er fornøyd med samlivet.

Og jeg:

Lager frokost på sengen til henne – først fordi hun var sliten, nå fordi jeg og ungene har det bedre alene med frokost i helgene

Trives bedre med ungen på tur uten henne – da slapper jeg av og er meg selv

Har sluttet å ta initiativet til sex etter utallige avvisninger

Synes det er deilig når hun er ute og reiser og jeg kan ha ungene alene - da storkoser vi oss og slapper av

Føler meg som en skuespiller hvis jeg gir henne en klem (man er jo tross alt gift).

Har redusert kontakten med min familie fordi min kone ikke liker dem (ja jeg er en dust)

Har redusert kontakten med mine venner fordi min kone ikke liker dem (ja jeg er en dust)

Begynner å miste mitt gode humør pga dette.

Vil ut og bli fri men så var det disse tre ungene da – men de har vel ikke godt av å vokse opp i et slikt hjem ?

Å ja ikke glem: hun respekterer med fordi det er bra gjort å tjene så mye penger som jeg gjør!!

Nei - no more Mr nice guy

Skrevet

Du får skillsmisse selv om hun ikke skriver under vet du. Et sånt ekteskap hadde ikke jeg orket å bli i, selv ikke for barnas skyld. Barn senser det meste og jeg garanterer nesten at de vet at dere ikke har det så bra sammen.

Skrevet

Ungene har det best med lykkelige voksne - og de gjennomskuer sånt... been ther, done that. Gresset er ofte grønnere på den andre siden - og ting kan bli bedre :)

Skrevet

Har du funnet på alt dette? synes det virker konstruert noe av det,hmmm, kansje bare jeg som er mistenksom *s*

Gjest sirupsirup
Skrevet

Har du funnet på alt dette? synes det virker konstruert noe av det,hmmm, kansje bare jeg som er mistenksom *s*

Du tror ikke at noen kan være så naiv, og med en så liten selvfølelse at de kan leve slik? Nei ikke sant, trodde det samme når jeg leste innlegget,men det finnes slike folk!! desverre!! Syns de litt synd på de..hvor er det blitt av stoltheten?

Skrevet

Syns det hørtes helt "normalt" ut jeg - for alle de om ikek gentlig har en GRUNN for å skille seg - og de som gjør det får jo hre det av andre rudnt - han var jo så snill, og dere kranglet jo aldri - og sånt piss .)

Skrevet

Du får skillsmisse selv om hun ikke skriver under vet du. Et sånt ekteskap hadde ikke jeg orket å bli i, selv ikke for barnas skyld. Barn senser det meste og jeg garanterer nesten at de vet at dere ikke har det så bra sammen.

Slik kan man ikke leve synes jeg! Ikke du, ikke barna og ikke hun.

Jeg ville trodd at du fikk et nytt og bedre liv alene. Venner og familie er noe man skal verne godt om. Kone også - dersom hun er verdt det, noe hun tydeligvis ikke er.

Men det er du som må avgjøre dette. Ingen vet bedre hva det koster å bli eller stikke enn deg.

Uansett - Lykke til.

Skrevet

Nå er jo dette kun din versjon, men ut i fra den ville jeg ikke ventet til i morgen engang med å ta ut skilsmisse :-)

"......................................."

Gjest Sjjjjnøvle
Skrevet

Syns det hørtes helt "normalt" ut jeg - for alle de om ikek gentlig har en GRUNN for å skille seg - og de som gjør det får jo hre det av andre rudnt - han var jo så snill, og dere kranglet jo aldri - og sånt piss .)

flisa, har du drukket vin igjen?

Skrevet

flisa, har du drukket vin igjen?

hiho -jeg så det - skriver litt for fort og gæli og gidder ikke ta sånn forhåndsvisning.

Skrevet

Om det er så kaldt mellom dere som du beskriver er dette ikke noe godt miljø å oppdra barn i. De er de første til å merke stemningene i huset, husk at dere er de viktigste modellene de har, og de fortjener bedre "opplæring" dette. Skal du/dere oppdra lykkelige og "hele" barn bør de også ha lykkelige og "hele" rollemodeller.

Det blir jo en omveltning i livet til ungene om dere går ifra hverandre, men om dere er "profesjonelle" og ser på barnas behov som hovedfokus i prosessen kan de komme betraktelig mer lykkelig ut av det på sikt.

Barn som tas godt vare på av begge foreldrene i en skildsmisse kommer betraktelig bedre ut enn de som har foreldre som styres for mye av følelser og blir egoistiske i prosessen.

Ikke nøl med å få profesjonell hjelp om det trengs, lykke til:-)

Skrevet

Hun ville egentlig bryte ut og være med han andre, men av hensyn til barna og illusjonen om en lykkelig familie gjorde hun det ikke. Nå er hun bitter og tar det ut på deg (hun gir deg skylden for at hun ikke "kunne" bryte ut").

Det er også mulig at hun prøver å få deg til å bryte ut, slik at hun slipper. Så kan hun være den stakkars kona som ble forlatt, få masse sympati fra venner og familie, mens du blir den store stygge ulven.

Ut fra det du skriver så trives du best alene med barna, tror du ikke barna også oppfatter dette? At de mistrives når dere begge er sammen med barna.

For både din egel del, barnas del og isdronningens del bør du ta ansvar og avslutte dette "forholdet".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...