Gå til innhold

Hjelp! Dårlig av alkohol..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nettopp! Det er det jeg savner-å ta noen glass i festlig lag uten å havne over doskåla før jeg ei gang er brisen! Kanskje jeg drakk for mye i ungdommen..

Tihi..

Men det kan jo ha sine økonomiske fordeler å ha billig hode også ;-)

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Freya

10

• ShitDiddelyDo

3

• Osiris

2

• DarkPink

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Har jo full kontroll selv om jeg er litt pussa. Bare morsomt å bli litt fjollete, liksom. :)

Er jo ikke akkurat noen fjortiss lenger selv heller.

Jeg tror jeg er fjollete nok uten alkohol, så sikkert like greit å spare mine medmennesker for enda verre saker ;-)

Skrevet

Det der kommer med alderen.

Da jeg var rundt 20 vorset jeg glatt med en halvliter hjemmelaget tyrker av druesprit (ofte rundt 50 %) + 12 Ringnes eller 6 Ringnes og 1 flaske vin, både fredag og lørdag.

Jeg var tyrkerkongen. På hytteturer kunne det fort gå en liter på deling med en til før frokost, altså før vi gikk i skibakken.

Fylleangst og bakrus var knapt noe jeg visste hva var, med unntak av et par virkelig tilfeller av fullstendig fyllesinnssykdom dagen derpå.

Men i dag, noen år etter, kan jeg rett og slett ikke drikke noe annet enn øl (og vin, men det drikker jeg bare til mat).

Den vanlige mengden øl og 3 shots, og de 3 shotsene setter meg helt ut og gir meg ustabile rykninger i alle kroppshulerom og åpninger dagen derpå.

Dessuten tåler jeg mye, mye mindre enn tidligere.

Så det er alderen. Rett og slett.

Ja, those were the days... Hehe. :)

Får mer og mer nerver etter en fest nå enn for fem år siden. Enda jeg ikke gjør noe dumt, synes jeg alle ser på meg og hvisker i det stille. Huffameg. :)

Skrevet

Jeg tror jeg er fjollete nok uten alkohol, så sikkert like greit å spare mine medmennesker for enda verre saker ;-)

Fjollete er jeg jo alltid også, men det er ikke til å stikke under en stol at jeg har det mye morsommere på fest hvis jeg drikker. Å sitte edru på fyllefest er det kjedeligste jeg vet!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ja, those were the days... Hehe. :)

Får mer og mer nerver etter en fest nå enn for fem år siden. Enda jeg ikke gjør noe dumt, synes jeg alle ser på meg og hvisker i det stille. Huffameg. :)

Selv har jeg det egentlig ikke så ille etter fester lenger, men det er fordi jeg begrenser mengdene naturlig. De gangene jeg ikke gjør det får jeg lettere fyllefnatt. Ikke skikkelig, den klarer jeg å styre unna, for jeg kjenner meg så godt at det er lenge siden jeg har løpt på veggen (bokstavelig talt), for å si det sånn, men årsaken til bedre form er nok langt sunnere drikkevaner enn for noen år siden.

For mine helgevaner var nok ikke spesielt sunne. Er bare å innrømme det først som sist. :)

Heldigvis synes jeg ikke flatfyll er spesielt artig lenger, selv om enkelte uhell naturligvis kan forekomme den dag i dag. Dog har jeg også i sånne situasjoner blitt flink til å bytte ut glasset med vann den siste timen.

Skal ikke late som om jeg er så veldig moden, men jeg har blitt mer fornuftig med årene. :)

Skrevet

Selv har jeg det egentlig ikke så ille etter fester lenger, men det er fordi jeg begrenser mengdene naturlig. De gangene jeg ikke gjør det får jeg lettere fyllefnatt. Ikke skikkelig, den klarer jeg å styre unna, for jeg kjenner meg så godt at det er lenge siden jeg har løpt på veggen (bokstavelig talt), for å si det sånn, men årsaken til bedre form er nok langt sunnere drikkevaner enn for noen år siden.

For mine helgevaner var nok ikke spesielt sunne. Er bare å innrømme det først som sist. :)

Heldigvis synes jeg ikke flatfyll er spesielt artig lenger, selv om enkelte uhell naturligvis kan forekomme den dag i dag. Dog har jeg også i sånne situasjoner blitt flink til å bytte ut glasset med vann den siste timen.

Skal ikke late som om jeg er så veldig moden, men jeg har blitt mer fornuftig med årene. :)

Aldri hørt om det gode, gamle Zyrtec-trikset? ;)

Funker som faen. Unntaket er mot fylleangst. ;)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Aldri hørt om det gode, gamle Zyrtec-trikset? ;)

Funker som faen. Unntaket er mot fylleangst. ;)

Zyrtec funker ikke på meg. Har forsøkt både det og andre allergipiller.

Men så har jeg aldri hatt problemer med hodepine, magebesvær eller kvalme.

Mitt eneste problem er en generelt småskvetten framtoning dagen derpå. :)

Fylleangst har jeg ikke vært plaget av på mange år. Bondeanger, jupp, selvsagt, men ikke angsten. Og det er jeg jævla glad for, for i et par tilfeller har den vært av den svært skremmende typen.

Så ille var det at jeg i perioder fikk lettere angst for å få fylleangst. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...