Gå til innhold

Hvilken diagnose? NHD

Anbefalte innlegg

Hei!

Alle behandlerne jeg har gått hos er så uenige om diagnosen min og jeg lurer på om du kan hjelpe meg litt?

Jeg er 27 år, fungerer bra på jobb (har hatt en stabil jobb i 4 år), har tatt en utdannelse og har et godt forhold til venner og familie. Trives godt i sosiale situasjoner og får ofte høre i jobbsammenheng at jeg er god til å kommunisere. Jeg holder alltid avtaler og ser på meg selv som en god venn, gavmild og empatisk.

Jeg har tidligere skadet meg selv med kutting og ett selmordsforsøk. Et halvt år siden siste selvskading. Får noen ganger tanker om at jeg ønsker å skade meg selv for å få oppmerksomhet, men gjør det ikke. Det blir med tanken for jeg vet at det gjør vondt verre.

Ble seksuelt misbrukt i 4-årsalder og har vokst opp med en litt ustabil far.

Har vært suicidal i perioder og har fortsatt et svakt ønske om å dø fordi jeg føler meg deprimert. Har tidligere vært veldig deprimert i 4 år.

Er redd for å sove på grunn av mareritt og vonde tanker om barndommen.

Har vanskelig for å takle følelsene mine og får fort behov for å skade meg når jeg har det vanskelig, men klarer nå å beherske meg.

Har aldri hatt noen form for angst, kun depresjon og en kortere periode med spiseforstyrrelse da jeg var yngre. Aldri vært psykotisk heller.

Føler ofte håpløshet og er bekymret for fremtiden. Har et lavt selvbilde. Stiller høye krav til meg selv og er redd for å mislykkes.

Noen tanker om hva dette kan være? Har blant annet fått eupf, PTSD og depresjon fra før, men ingen er enige.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/205475-hvilken-diagnose-nhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...