Glimtipper Skrevet 9. november 2005 Skrevet 9. november 2005 Jeg har hatt hyppige migreneanfall (hver dag/annenhver dag) i en periode nå, men har gått på jobb så godt jeg har kunnet. Så sier sjefen at det faktisk ikke er ønskelig at jeg kommer når jeg har migrene, og at jeg heller får ringe og si hvordan jeg har det. Greit. Migrene neste dag, ringer jobben, bestiller legetime. Legen spør meg en del spørsmål og konkluderer raskt med at jeg trenger to ukers sykemelding, og å stresse ned. Kan så være, men to uker? Jeg ber om aktiv sykemelding, men det vil hun ikke gi meg. Da vil jeg stresse uansett og føle at jeg må være der mer enn jeg burde. Da sier jeg at noe mer enn en uke ikke er nødvendig, ellers vil jeg bli stressa av å gjøre ingenting. Det er greit, det viktigste er visstnok å avbryte det stressmønsteret som har forårsaket de hyppige anfallene. Så nå når jeg allikevel må være hjemme en uke, hva skal jeg finne på? Jeg vil komme avstressa og "fit for fight" tilbake til jobb. Burde jeg trene? Lære meg meditasjon? Eller bare sitte foran tven med potetgullposen? Gode forslag mottas med takk 0 Siter
Gjest har migrene Skrevet 9. november 2005 Skrevet 9. november 2005 Klarer du virkelig å gå på jobb med migrene? 0 Siter
fuji1365380447 Skrevet 9. november 2005 Skrevet 9. november 2005 Hvis du føler at to uker er oseaner av tid, så tror jeg virkelig at du trenger å stresse ned litt.. Sett deg som mål å gå en tur per dag, og lær deg og nyte med sansene. Kjenn på vinden, kjenn kulden fra regnet, lukt på jorden som er våt osv. Bestem deg for at hver dag så skal du bruke ca en time på å sanse naturen rundt deg. Og så syntes jeg at du burde kjøpe deg en avspenning-cd som du også gjør daglig. En slik kan du få kjøpt inne på Yogaskolen i Oslo sine hjemmesider. http://www.yogaskolen.org/ 0 Siter
Gjest Ulvinnen Lurulf Skrevet 9. november 2005 Skrevet 9. november 2005 Med migrene så bør du la hodet få hvile. Hold deg unna tv-skjermen og pc (så du får prøve å klare deg uten dol!). Prøv å gå lange turer så du får mye frisk luft! 0 Siter
Glimtipper Skrevet 9. november 2005 Forfatter Skrevet 9. november 2005 Klarer du virkelig å gå på jobb med migrene? Ja. Jeg har migrene hvor auraen er mest framtredende, ikke selve smerten. Så jeg får synsforstyrrelser, armen blir vissen og jeg blir forvirret. Selve smerten kommer først som en puls-hodepine litt senere på dagen. Men det er selvfølgelig ikke enkelt og slettes ikke ønskelig for arbeidsgiver :/ 0 Siter
laban Skrevet 9. november 2005 Skrevet 9. november 2005 Har ikke du en liten baby hjemme? Jeg synes du skal kose deg med ham med god samvittighet. Blir du rastløs, har du kanskje et ryddeprosjekt du kan gå til og fra. Planlegg barnesikring av leiligheten hvis dere ikke har gjort det (trapper, stikkontakter, komfyr,...), i forhold til en krabbende klåfinger. Eller les en god bok - etter hvert som junior vokser til og blir mer aktiv, kan det bli mindre tid til sånt. Du kan jo lese noe lærerikt hvis du ikke trives med romaner. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 9. november 2005 Forfatter Skrevet 9. november 2005 Hvis du føler at to uker er oseaner av tid, så tror jeg virkelig at du trenger å stresse ned litt.. Sett deg som mål å gå en tur per dag, og lær deg og nyte med sansene. Kjenn på vinden, kjenn kulden fra regnet, lukt på jorden som er våt osv. Bestem deg for at hver dag så skal du bruke ca en time på å sanse naturen rundt deg. Og så syntes jeg at du burde kjøpe deg en avspenning-cd som du også gjør daglig. En slik kan du få kjøpt inne på Yogaskolen i Oslo sine hjemmesider. http://www.yogaskolen.org/ Hehe, ja, kanskje. Dagene har gått litt i ett i det siste. Det var en god idè, jeg skal gjøre det 0 Siter
Glimtipper Skrevet 9. november 2005 Forfatter Skrevet 9. november 2005 Med migrene så bør du la hodet få hvile. Hold deg unna tv-skjermen og pc (så du får prøve å klare deg uten dol!). Prøv å gå lange turer så du får mye frisk luft! Uten DOL? Hjelpes... Ja, ja, får kanskje begrense det i alle fall. 0 Siter
Gjest Ulvinnen Lurulf Skrevet 9. november 2005 Skrevet 9. november 2005 Uten DOL? Hjelpes... Ja, ja, får kanskje begrense det i alle fall. Du må nok begrense dol, ellers kommer migrenepolitirt og tar deg! Sett på vekkerklokke, så du ikke blir sittende lenger en et (kort) tidsrom som du bestemmer på forhånd. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 9. november 2005 Forfatter Skrevet 9. november 2005 Har ikke du en liten baby hjemme? Jeg synes du skal kose deg med ham med god samvittighet. Blir du rastløs, har du kanskje et ryddeprosjekt du kan gå til og fra. Planlegg barnesikring av leiligheten hvis dere ikke har gjort det (trapper, stikkontakter, komfyr,...), i forhold til en krabbende klåfinger. Eller les en god bok - etter hvert som junior vokser til og blir mer aktiv, kan det bli mindre tid til sånt. Du kan jo lese noe lærerikt hvis du ikke trives med romaner. Ja, jeg skal definitivt kose meg med Squishy. Det er nok følelsen av å ikke strekke til hjemme, som går utover hodet mitt nå. Men forhåpentligvis skal jeg redusere stillingen min litt når jeg kommer tilbake fra sykemelding, så det blir nok bedre. Jeg skal lese en god bok eller to, men jeg tar meg alltid tid til det. Bøker framfor søvn! 0 Siter
Glimtipper Skrevet 9. november 2005 Forfatter Skrevet 9. november 2005 Du må nok begrense dol, ellers kommer migrenepolitirt og tar deg! Sett på vekkerklokke, så du ikke blir sittende lenger en et (kort) tidsrom som du bestemmer på forhånd. Ja, det er en god idè. Jeg må nok allikevel bli jaget vekk en gang i blant... Dere får minne meg på det 0 Siter
Gjest Ulvinnen Lurulf Skrevet 9. november 2005 Skrevet 9. november 2005 Ja, det er en god idè. Jeg må nok allikevel bli jaget vekk en gang i blant... Dere får minne meg på det Jeg skal huske å jage deg bort når jeg ser deg 0 Siter
Glimtipper Skrevet 9. november 2005 Forfatter Skrevet 9. november 2005 Jeg skal huske å jage deg bort når jeg ser deg Uff, jeg vil ikke føle meg veldig velkommen en stund framover, da 0 Siter
Gjest Ulvinnen Lurulf Skrevet 9. november 2005 Skrevet 9. november 2005 Uff, jeg vil ikke føle meg veldig velkommen en stund framover, da Men så blir du forhåpentligvis bedre av migrenen til gjengjeld! Jeg lover å vifte deg bort så vennlig og forsiktig så! Det kommer til å føles som en omtenksom klem, ikke et spark :-) 0 Siter
Glimtipper Skrevet 9. november 2005 Forfatter Skrevet 9. november 2005 Men så blir du forhåpentligvis bedre av migrenen til gjengjeld! Jeg lover å vifte deg bort så vennlig og forsiktig så! Det kommer til å føles som en omtenksom klem, ikke et spark :-) -ler- Ja, jeg får vel sette pris på omtanken 0 Siter
Gjest ibro Skrevet 9. november 2005 Skrevet 9. november 2005 Gå turer! Frisk luft og mosjon kan gjøre mye godt. 0 Siter
Gjest hallo er det mulig? Skrevet 9. november 2005 Skrevet 9. november 2005 Med en liten baby i hus burde det ikke være noe problem med å få tida til å gå. Vet du jeg skjønner meg ikke på deg. Har sett det du skriver her inne og du har jo ønsket mer tid hjemme med minsten og når du får det så lurer du på hva du skal gjøre? 0 Siter
Speak Skrevet 9. november 2005 Skrevet 9. november 2005 Tror det er fornuftig å gjøre ting som ikke stresser deg. Gå noen turer, lese litt, om du har noen hobbyer tusler du litt med det. Sov godt. Bare sitte foran TV'n tror jeg ikke så mye på. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 9. november 2005 Forfatter Skrevet 9. november 2005 Gå turer! Frisk luft og mosjon kan gjøre mye godt. Det gjør jeg masse av, jobber i barnehage og har et spedbarn som trenger luft. Men jeg skal definitivt fortsette med det 0 Siter
Glimtipper Skrevet 9. november 2005 Forfatter Skrevet 9. november 2005 Med en liten baby i hus burde det ikke være noe problem med å få tida til å gå. Vet du jeg skjønner meg ikke på deg. Har sett det du skriver her inne og du har jo ønsket mer tid hjemme med minsten og når du får det så lurer du på hva du skal gjøre? Jeg skal selvfølgelig ta meg av barnet mitt og kose meg med han. Men poenget er å bli bedre, slik at jeg kan returnere til jobb med nye krefter. Om jeg ikke bruker tid på å avstresse, så vil ikke det skje. Legen spesifiserte at jeg burde finne noe å gjøre _alene_, som gir meg en følelse av ro. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.