Gå til innhold

Sykemeldt :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror det er fornuftig å gjøre ting som ikke stresser deg. Gå noen turer, lese litt, om du har noen hobbyer tusler du litt med det. Sov godt.

Bare sitte foran TV'n tror jeg ikke så mye på.

Nei, jeg tror ikke på TV som avslapning heller. Jeg blir nok heller mer stressa av det.

Jeg har faktisk ingen hobbier for øyeblikket, men kanskje du har noen gode forslag? Gjerne noe jeg kan fortsette med en gang i blant, selv med full jobb og baby :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg skal definitivt kose meg med Squishy. Det er nok følelsen av å ikke strekke til hjemme, som går utover hodet mitt nå. Men forhåpentligvis skal jeg redusere stillingen min litt når jeg kommer tilbake fra sykemelding, så det blir nok bedre.

Jeg skal lese en god bok eller to, men jeg tar meg alltid tid til det. Bøker framfor søvn! ;)

(.....) "Bøker framfor søvn! ;) "

Nok søvn var et must for meg, fikk jeg ikke det kom migrenen garantert!

(er ikke plage lenger)

Skrevet

(.....) "Bøker framfor søvn! ;) "

Nok søvn var et must for meg, fikk jeg ikke det kom migrenen garantert!

(er ikke plage lenger)

Ja, jeg prøver å få minst syv timer hver natt. Ikke inkludert lesing på senga. Men på grunn av et spedbarn, så våkner jeg naturligvis et par ganger i løpet av natten, selv om sambo tar seg av selve matingen.

Gjest har migrene
Skrevet

Ja. Jeg har migrene hvor auraen er mest framtredende, ikke selve smerten. Så jeg får synsforstyrrelser, armen blir vissen og jeg blir forvirret. Selve smerten kommer først som en puls-hodepine litt senere på dagen.

Men det er selvfølgelig ikke enkelt og slettes ikke ønskelig for arbeidsgiver :/

Jeg har det helt anderledes. Har du vondt i begynnelsen? Bruker du noen medisiner som tar det bort? Jeg er så lei av å ha migrene!

Gjest har migrene
Skrevet

Jeg skal selvfølgelig ta meg av barnet mitt og kose meg med han. Men poenget er å bli bedre, slik at jeg kan returnere til jobb med nye krefter. Om jeg ikke bruker tid på å avstresse, så vil ikke det skje. Legen spesifiserte at jeg burde finne noe å gjøre _alene_, som gir meg en følelse av ro.

Gå turer, slapp av uten musikk hjemme, hør rolig musikk, tenn stearinlys om kvelden, se på været, kjenn på været ute, ta rolige yogaøvelser eller pusteøvelser (mediter), prøv å ikke ha så mange planer!

Skrevet

Jeg har det helt anderledes. Har du vondt i begynnelsen? Bruker du noen medisiner som tar det bort? Jeg er så lei av å ha migrene!

Akkurat når jeg hadde skrevet innlegget, så fikk jeg et "ordentlig" migreneanfall, slik med aura så grusom hodepine. Så det varierer nok litt hos meg.

Jeg tar Imigran ved smerter, men bare Naproxen om jeg får kun auraen.

Migrene er ikke noe gøy, nei :(

Gjest har migrene
Skrevet

Akkurat når jeg hadde skrevet innlegget, så fikk jeg et "ordentlig" migreneanfall, slik med aura så grusom hodepine. Så det varierer nok litt hos meg.

Jeg tar Imigran ved smerter, men bare Naproxen om jeg får kun auraen.

Migrene er ikke noe gøy, nei :(

Jeg tror ikke jeg vet hva "aura" betyr og kjennes? Jeg håper medisinene dine hjelper deg! Jeg er nå uten medisiner en periode, og det er så slitsomt. Jeg har hatt vondt i hodet/migrene nesten hver dag i det siste. Det er nesten alltid noe som ligger der, og av og til blir det til ordentlig migrene.

Skrevet

Jeg tror ikke jeg vet hva "aura" betyr og kjennes? Jeg håper medisinene dine hjelper deg! Jeg er nå uten medisiner en periode, og det er så slitsomt. Jeg har hatt vondt i hodet/migrene nesten hver dag i det siste. Det er nesten alltid noe som ligger der, og av og til blir det til ordentlig migrene.

Aura er "forvarslene". Synsforstyrrelser, nummen arm, forvirring...

Du kan ikke få en annen type medisin, da?

Gjest har migrene
Skrevet

Aura er "forvarslene". Synsforstyrrelser, nummen arm, forvirring...

Du kan ikke få en annen type medisin, da?

Jeg håper det. Den andre jeg tok skapte ny migrene siden jeg måtte ta den så ofte. Da har ikke jeg aura; det bare starter og blir sterkere og sterkere.

Skrevet

Ja, jeg prøver å få minst syv timer hver natt. Ikke inkludert lesing på senga. Men på grunn av et spedbarn, så våkner jeg naturligvis et par ganger i løpet av natten, selv om sambo tar seg av selve matingen.

Vi er forskjellige, men for meg ville syv timer (med avbrudd) hver natt vært for lite. Jeg måtte ha 7 1/2 time uforstyrret søvn. Kunne klare en natt på mindre en gang i blant, men ikke to netter på rad.

Skrevet

Blander meg litt inn her også jeg. Ser du skriver at du er uten medisiner en periode.

Det jeg gjorde før jeg fikk medisiner for min migrene var å drikke sterk, glodvarm kaffe. Jeg syntes det lindret noe, dessuten fikk det skikkelig fart på magen. Når magen var i orden lettet ofte migrenen også.

Skrevet

Nei, jeg tror ikke på TV som avslapning heller. Jeg blir nok heller mer stressa av det.

Jeg har faktisk ingen hobbier for øyeblikket, men kanskje du har noen gode forslag? Gjerne noe jeg kan fortsette med en gang i blant, selv med full jobb og baby :)

Det nermer seg jo jul, og julekort tid. Å lage egne kort er veldig koselig. Det koster ofte litt å starte opp da du trenger litt forskjellig. Hobbyforretninger har ofte godt utvalg og mange gode tips.

Dette vil jo også passe for barnet ditt om bare 2-3 år.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...