Gå til innhold

Gratis tur til Venezia_ bare humbug, vel!?

Anbefalte innlegg

Gjest itj no!
Skrevet

Fikk brev i posten i dag: "Du har vunnet gratis tur til Venezia! Alt betalt!"

Hm, kunne virkelig tenkt meg en tur dit, jeg og gubben har faktisk tenkt å ta vår årlige kjærlighetstur dit!

Men dette kan vel ikke være helt reelt!? Det var fra et postordre-firma jeg aldri har hørt om før, så jeg er meget skeptisk!

Hva tror dere!? Er det humbug, eller kan det være sant!

Jeg skulle sende einn et "bevis" innen 10 dager, for deretter å få tilsendt papirer, og bestemme dato sjøl...

Hm, blir mer og mer overbevist om at jeg _ikke_ får alt gratis, ja!;-)

sprelline1365380900
Skrevet

Tror nok at dette er litt for godt til å være sant ja. hadde nok ikke stolt på at alt var gratis nei...

Skrevet

Les absolutt ALT med liten skrift før du sender inn den der ;o)

Skrevet

Har hørt om flere som har vunnet denne turen, så du er iallefall ikke aleine :o)

Gjest teatrika
Skrevet

Har du deltatt i noen konkurranse? Hvis ikke - hvorfor i all verden skulle du vinne noe??? Det er da ikke mennesker som fortsatt går på dette???

Skrevet

Ant. er det bare vås.

Men...så lenge du ikke må betale noe, eller oppgi kontoinformasjon oa. i den stilen så koster det deg jo svært lite å prøve.

:)

Skrevet

Les alt med liten skrift, og ikke gi fra deg kontonummer e.lign. Sannsynligvis er det bare humbug.

Men Venizia kan absolutt anbefales.. :-)

Skrevet

Om det er "Nytt og Nyttig" som arrangerer er det faktisk ikke juks! Har vært både i Paris og Italia sammen med min gamle mor.

Selvsagt tjener de penger på opplegget, men juks er det ikke. Reise og opphold (ikke luksushotell, men ok) betaler man ikke for. Imidlertid arrangeres det utflukter hver dag og disse koster penger, det sammen gjelder om man velger å delta på fellesmåltider. (Frokost gratis på hotellet, men kan være kjip fordi man reiser med gruppe - får f.eks. kun rundstykke, smør og syltetøy, mens andre gjester har større utvalg.)

Dessuten må man betale ekstra for å være sikret avgang en bestemt dato. Så vidt jeg vet gjør nesten alle det for å sikre seg plass, da blir selve reisen selvsagt ikke gratis, men man betaler kun tillegget.

Konklusjon: Helt ok for meg å være med som ledsager, men hadde ikke giddet å dra på eget initiativ - høy pensjonist-faktor.

Skrevet

Svigermor vant tur til Verona ifra postordrefirma Nytt og Nyttig. De betalte for at svigerfar skulle få være med og så reiste de. De hadde en morsom tur. artig å reise sammen med mange andre glade vinnere.

Alt i alt ble ikke turen så billig allikevel, men de var fornøyd med oppholdet.

Skrevet

Hvis det er fra den katalogen (nytt og nyttig ?) så tror jeg tilnærmet lik alle kunder "vinner". En slektning har iallefall "vunnet" hver gang h*n har handlet noe der :-))

Med alle tillegg ble turene ikke gratis, men det var ihvertfall et spark til å komme seg ut på tur. Jeg tipper det er masse pensjonister på disse turene, akkurat som noen andre nevnte. På linje med "ulltur" kanskje ??

Gjest itj no!
Skrevet

Har du deltatt i noen konkurranse? Hvis ikke - hvorfor i all verden skulle du vinne noe??? Det er da ikke mennesker som fortsatt går på dette???

Jeg vet jo at man bli trukket ut blant tidligere kunder for at firmaet (postordre-) skal trekke kunder, - og de taper jo ikke på sånne turer,da!

Men når både jeg og svigermora mi har blitt trukket ut som "den eneste på XXX (hjemstedet vårt), begynner jeg jo å lure...

Men jeg leste en link her som noengav meg, og det er visst en helt reell tur! Skal ikke oppgi noe kontonr. eller noe sånt.

Hm. Det koster ikkenoe å sende inn svar, og få papirer tilbake, har finlest og finner ikke noe "muffens" sånn...

Skrevet

Hvorfor skulle noen gi deg en slik tur helt gratis??

Hvis det er et firma du aldri har hørt om, aldri har vært i kontakt med, aldri har vært med i en konkurranse osv, så det det ikke noe å tenke på en gang. Selvsagt er det bedrag og humbug.

Skrevet

Hvis det er fra den katalogen (nytt og nyttig ?) så tror jeg tilnærmet lik alle kunder "vinner". En slektning har iallefall "vunnet" hver gang h*n har handlet noe der :-))

Med alle tillegg ble turene ikke gratis, men det var ihvertfall et spark til å komme seg ut på tur. Jeg tipper det er masse pensjonister på disse turene, akkurat som noen andre nevnte. På linje med "ulltur" kanskje ??

*S*

Jeg kjøpte noe fra den katalogen i vinter, og jammen meg vant jeg ikke tur til Paris i sommer! Så det er ikke snakk om langvarig og trofast kundeforhold, nei! ;-)

Mener å huske at det ikke var så allverdens med tillegg dersom jeg hadde valgt å freise alene og godtatt å bli puttet tinn på dobbeltrom med en vilkårlig pensjonist.

Men hvis vi skulle benytte oss av de "fordelaktige" prisene til å ha med ektefelle og barn, så ble totalprisen straks såpass mye at vi med letthet kunne ha booket en Paris-helg selv over internett og kommet ut på samme pris for oss alle.

Og da ville vi jo hatt fordelen av å velge tidspunkt og bosted selv, samt - IKKE MINST - å slippe å reise sammen med kreti og pleti fra Nytt&Nyttig-gjengen! *LOL*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...