Gjest uten nick men ikke troll Skrevet 9. november 2005 Skrevet 9. november 2005 Mange her inne på dol ergrer seg over at noen er nickløse og påstår at ingen kjenner dem i rl utifra et fast nick. Vil bare advare om at nå som vi har øyegalleriet så er det fort gjort at man kan bli gjenkjent. Har man fulgt med et nick tilstrekkelig lenge så vet man en del og når man kan sjekke øyene i tillegg så er det fort gjort å legge to og to sammen. Har selv gjenkjent en person. Så jeg forstår hvorfor en del vil være uten fast nick. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 9. november 2005 Skrevet 9. november 2005 Man kan bruke fast nick når man svarer andre. Sier man noe personlig om seg selv, så kan man være anonym. Der, problem løst! 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 9. november 2005 Skrevet 9. november 2005 Men selv om man har fast nick trenger man ikke være med hverken i dol-galleriet eller i øyegalleriet. Jeg er ingen av stedene jeg. 0 Siter
Gjest ibro Skrevet 9. november 2005 Skrevet 9. november 2005 Man kan bruke fast nick når man svarer andre. Sier man noe personlig om seg selv, så kan man være anonym. Der, problem løst! En kan si mye personlig om seg selv i et svar til andre! Om sex, utroskap, vold i familien eller andre ting som er litt sensitive. Så så enkelt er det nok ikke. 0 Siter
Gjest øyegalleriet Skrevet 9. november 2005 Skrevet 9. november 2005 Hva er øyegalleriet? Har ikke vært her på en stund. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 9. november 2005 Skrevet 9. november 2005 En kan si mye personlig om seg selv i et svar til andre! Om sex, utroskap, vold i familien eller andre ting som er litt sensitive. Så så enkelt er det nok ikke. De fleste reagerer nok på de som sier seg uenig med noen, kun ved anonymt nick. Det er lett å unngå personlige opplysninger i slike svar. Er personlige opplysninger nødvendig, så bruker man anonymt. Jeg kan ikke skjønne at dette skal være så komplisert... 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 9. november 2005 Skrevet 9. november 2005 Si hvilket nick du har kjent igjen, da. Det kan umulig være så farlig. 0 Siter
DarkPink Skrevet 9. november 2005 Skrevet 9. november 2005 Temmelig teit å legge seg ut på øyegalleriet da, hvis det fører til at man ikke tør å bruke fast nick lenger. 0 Siter
Gjest ibro Skrevet 9. november 2005 Skrevet 9. november 2005 De fleste reagerer nok på de som sier seg uenig med noen, kun ved anonymt nick. Det er lett å unngå personlige opplysninger i slike svar. Er personlige opplysninger nødvendig, så bruker man anonymt. Jeg kan ikke skjønne at dette skal være så komplisert... Men det jeg ikke skjønner er: hvordan kan dere sikkert vite at en med 'anonymt nick' ellers har fast nick. Det kan dere vel bare vite hvis vedkommende forteller det selv, eller røper seg ved skrivemåte. Men der kan en jo også fort ta feil. Selv så driter jeg i om noen gir meg så huden flagrer her inne. For meg er alle anonyme her, enten de har 'anomyt' nick, 'fast' nick, bare bruker ett nick eller veksler mellom ørten nick. 0 Siter
Gjest jahhasann Skrevet 9. november 2005 Skrevet 9. november 2005 Skjønner ikke viktigheten med å ha fast nick. Mange klager over at nickløse slenger med leppa. Men i min tid, da jeg hadde fast nick, var problemet motsatt; De med fast nick ble så ovenpå at de trodde at de "eide" forumet, og ble rett og slett kvalmne. Har vært nickløs i mange år, og har tenkt å fortsette med det. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 9. november 2005 Skrevet 9. november 2005 Men det jeg ikke skjønner er: hvordan kan dere sikkert vite at en med 'anonymt nick' ellers har fast nick. Det kan dere vel bare vite hvis vedkommende forteller det selv, eller røper seg ved skrivemåte. Men der kan en jo også fort ta feil. Selv så driter jeg i om noen gir meg så huden flagrer her inne. For meg er alle anonyme her, enten de har 'anomyt' nick, 'fast' nick, bare bruker ett nick eller veksler mellom ørten nick. Det er merkelig da, at i en tråd som forløper høflig og pent, det eneste innlegget som går til personangrep er anonymt. Nesten hver eneste gang. Og det er enda rarere at et anonymt nick er det som forbeholder seg retten til å kritisere meg for mine valg i livet, i tråder uten passende tema. Noe som de bare kan gjøre, fordi jeg bruker fast nick med glede. 0 Siter
Gjest ibro Skrevet 9. november 2005 Skrevet 9. november 2005 Det er merkelig da, at i en tråd som forløper høflig og pent, det eneste innlegget som går til personangrep er anonymt. Nesten hver eneste gang. Og det er enda rarere at et anonymt nick er det som forbeholder seg retten til å kritisere meg for mine valg i livet, i tråder uten passende tema. Noe som de bare kan gjøre, fordi jeg bruker fast nick med glede. Det beste rådet jeg kan gi deg er å ikke bry deg om det! Det er jo nettopp det du gjør nå, VISER at du tar deg nær av det, irriterer deg, id et minste kommer med en reaksjon, som drittsekker er ute etter. Du har nå gledet vedkommende! Hadde du tidd stille ville det ikke skjedd noe mer. Vedkommende har nå skjønt at Glimtipper er lett å terge opp. Så ikke la deg erte! Drittsekker finnes både her og i RL. Dessverre. De lever av oppmerksomhet, får de den ikke går de videre til neste offer. Lykke til! 0 Siter
Gjest uten nick men ikke troll Skrevet 9. november 2005 Skrevet 9. november 2005 Si hvilket nick du har kjent igjen, da. Det kan umulig være så farlig. Nei har ikke lyst til det. Kanskje synes jeg det er interessant å vite mest mulig om denne personen?! Og kanskje ville personen ha gjenkjent meg i et svar til h¤n. Poenget mitt er at man skal være litt forsiktig med å fortelle så mye om seg selv og nærmeste familie. Man er naiv hvis man tror at ingen vil gjenkjenne en person i rl.Det finnes mange på dol og det kan være ens nærmeste familie eller venn som ville synes at dette var svært dumt. Eller en eks som vet at partneren var mye på dol og som føler seg uthengt. For dem som er her inne og synes at dette er helt ok så er det greit, men da må man også respektere at folk må få lov til å være nickløse og ta alle forhåndsregler. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 9. november 2005 Skrevet 9. november 2005 Det beste rådet jeg kan gi deg er å ikke bry deg om det! Det er jo nettopp det du gjør nå, VISER at du tar deg nær av det, irriterer deg, id et minste kommer med en reaksjon, som drittsekker er ute etter. Du har nå gledet vedkommende! Hadde du tidd stille ville det ikke skjedd noe mer. Vedkommende har nå skjønt at Glimtipper er lett å terge opp. Så ikke la deg erte! Drittsekker finnes både her og i RL. Dessverre. De lever av oppmerksomhet, får de den ikke går de videre til neste offer. Lykke til! Nei, jeg tror ikke det. Jeg svarer faktisk de anonyme. Med all den saklighet og høflighet de ikke presterer å vise. Fordi jeg faktisk ikke vet om det er en person med en seriøs mening, eller noen som bare vil plage meg. Jeg blir ikke plaget. Men når jeg nå mistenker at det er det som er vedkommendes mål, da må jeg ta en avgjørelse på om jeg gidder å svare anonyme i framtiden. 0 Siter
Gjest ibro Skrevet 9. november 2005 Skrevet 9. november 2005 Nei har ikke lyst til det. Kanskje synes jeg det er interessant å vite mest mulig om denne personen?! Og kanskje ville personen ha gjenkjent meg i et svar til h¤n. Poenget mitt er at man skal være litt forsiktig med å fortelle så mye om seg selv og nærmeste familie. Man er naiv hvis man tror at ingen vil gjenkjenne en person i rl.Det finnes mange på dol og det kan være ens nærmeste familie eller venn som ville synes at dette var svært dumt. Eller en eks som vet at partneren var mye på dol og som føler seg uthengt. For dem som er her inne og synes at dette er helt ok så er det greit, men da må man også respektere at folk må få lov til å være nickløse og ta alle forhåndsregler. Helt enig! De fleste her inne kjenner vel mange i RL som en snakker med om fortrolige ting. Noen av disse kan like godt som en selv vanke her inne. Det vet vi ikke noe om. Det kan være alt fra nabo til kollega eller tanta i barnehagen. Det skal ikke mye til før en blir kjent igjen da, hvis det klaffer med tidspunktet. Og dere som diskuterer familieforhold i det vide og det brede, hva vet dere om ikke andre i familien er her. Og SER at du utleverer dem. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 9. november 2005 Skrevet 9. november 2005 Nei har ikke lyst til det. Kanskje synes jeg det er interessant å vite mest mulig om denne personen?! Og kanskje ville personen ha gjenkjent meg i et svar til h¤n. Poenget mitt er at man skal være litt forsiktig med å fortelle så mye om seg selv og nærmeste familie. Man er naiv hvis man tror at ingen vil gjenkjenne en person i rl.Det finnes mange på dol og det kan være ens nærmeste familie eller venn som ville synes at dette var svært dumt. Eller en eks som vet at partneren var mye på dol og som føler seg uthengt. For dem som er her inne og synes at dette er helt ok så er det greit, men da må man også respektere at folk må få lov til å være nickløse og ta alle forhåndsregler. Det er klart en må være forsiktig med å fortelle om andre enn seg selv, for dem det gjelder sin skyld. Men jeg ser ingen grunn til å være forsiktig med hva jeg forteller om meg selv. Den slags må naturligvis den enkelte selv ta ansvar for, de fleste av oss er tross alt voksne mennesker det bør kunne forventes av at står for det som skrives, bilde eller ikke bilde. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 9. november 2005 Skrevet 9. november 2005 All den tid min egen mann ikke klarte å plukke ut øynene mine på galleriet, er jeg ganske rolig på den biten. Hva personopplysninger angår, er jeg heller ikke veldig bekymret. Men hadde jeg lagt ut laange tråder med massevis av strengt intime detaljer og eventuelle ulovligheter, ville det selvsagt vært annerledes. 0 Siter
Gjest Ulvinnen Lurulf Skrevet 9. november 2005 Skrevet 9. november 2005 Tenk hvor mye kjedeligere det hadde vært på dol om alle hele tiden skiftet nick! Da hadde det bare vært diskusjoner, uten at man hadde følelsen av å bli kjent med noen! Her er mange faste nick som jeg aldri legger merke til. Men så stusser du over noe en skriver (fordi det er bra, spesielt eller horribelt) og husker nicket. Neste gang du støter på nicket lurer du på hva vedkommende nå svarer og etterhvert danner du deg et bilde av h*n. Det er dette som gjør det så spennende og viser at det faktisk er virkelige mennesker bak nickene. Denne opplevelsen får man ikke overfor ukjente nick. 0 Siter
Maggi Skrevet 9. november 2005 Skrevet 9. november 2005 Tenk hvor mye kjedeligere det hadde vært på dol om alle hele tiden skiftet nick! Da hadde det bare vært diskusjoner, uten at man hadde følelsen av å bli kjent med noen! Her er mange faste nick som jeg aldri legger merke til. Men så stusser du over noe en skriver (fordi det er bra, spesielt eller horribelt) og husker nicket. Neste gang du støter på nicket lurer du på hva vedkommende nå svarer og etterhvert danner du deg et bilde av h*n. Det er dette som gjør det så spennende og viser at det faktisk er virkelige mennesker bak nickene. Denne opplevelsen får man ikke overfor ukjente nick. Enig i det, ulvinne. 0 Siter
Gjest Ulvinnen Lurulf Skrevet 9. november 2005 Skrevet 9. november 2005 Enig i det, ulvinne. Så hyggelig! Du er den første som kaller meg "ulvinne" ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.