Gå til innhold

Kvinne anno 2005.

Anbefalte innlegg

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Man står opp, lager frokost, smører matpakke, gjør meg og minstemor klar til å dra av gårde.

Leverer henne i barnehagen, drar på jobb.

Henter henne, stikker en tur innom butikken og handler litt mat.

Varmer middagen fra i går. Heldigvis ingen kjøring til fritidsaktiviteter i dag.

Setter i gang og drar av trekkene på sofaene og stolen i stua. Vasker dem og henger dem opp til tørk.

Vasker alle vinduene i stua og på kjøkkenet + speil. Støvsuger gangen, stua og kjøkkenet. Fjerner sofaputene for å støvsuge diverse popcorn, hårstikk og andre skatter som befinner seg der.Ruller sammen teppene og vasker gulvet, drar fram sofaene for å vaske ordentlig bak og under.

Tørker støv, mens jeg lytter til dagsrevyen med et halvt øre.

+ en hel del andre småting.

Sønnen spør om hjelp til noe lekser. Spør faren din, sier jeg. (Som oftest er det jeg som hjelper)

Likevel, ser det ut som jeg henger på dol hele kvelden;)

Dette er i grunnen en helt vanlig hverdag. Det bare varierer litt hva som skal gjøres. Tror mange kjenner seg igjen.

Lurer på hvordan tippoldemoramora mi hadde, som hadde 10 unger, ingen vaskemaskin og var nødt til å vaske klærne i en bekk?

Videoannonse
Annonse
Gjest KariKruskakli
Skrevet

Det eneste jeg har dårlig samvittighet for er at jeg ikke fikk kommet meg av gårde for å få trent "fiskebollearmene" mine.

Men jeg har så vondt i armene etter mandagen og i morgen kommer en ny dag og en ny sjangse.

Skrevet

Det eneste jeg har dårlig samvittighet for er at jeg ikke fikk kommet meg av gårde for å få trent "fiskebollearmene" mine.

Men jeg har så vondt i armene etter mandagen og i morgen kommer en ny dag og en ny sjangse.

Støle muskler skal ha hvile, så hvil ut med god samvittighet :-)

Skrevet

Nøkkelen til en lykkelig hverdag er å legge lista litt lavere. ;o)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Nøkkelen til en lykkelig hverdag er å legge lista litt lavere. ;o)

Nei ikke for meg;)

Jeg har manglet støvsugerposer i et par dager nå, og jeg trives ikke når det ligger brødsmuler overalt og gangen ser ut som det er mulig å plante blomster der.

Jeg blir ikke lykkelig av sånt jeg;o)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Støle muskler skal ha hvile, så hvil ut med god samvittighet :-)

Takk, det skal jeg gjøre;)

Det er vel på tide å legge seg snart nå.

Gjest Anti-stress!
Skrevet

Imponerende!

Her er en annen kvinne anno 2005:

Står opp med 2 unger kl. 08.50. Dusjer, legger fram klær til ungene. Koker havregrøt til frokost, setter i gang en brøddeig samtidig - og koker kaffe og tar ut av oppvaskmaskina før frokosten er klar. Koker gele med ungene etter frokost.

Kaffe med naboen på terrassen (tenk - i november!!!!). Planlegger julegaveinnkjøp. Reiser til byen og kjøper julegaver kl. 12.00, hjemme kl. 14.00. Koker suppe til lunsj.

Baker ut brød mens suppa koker (jepp, det hevet seeeeent i dag!), rydder opp etter lunsjen og merker de innkjøpte julegavene. Begynner med middagen, stek.

Ordner eldstejenta for kor kl. 17.30, sender far og barn ut mens middagen gjøres ferdig sammen med minstebarnet.

Middag 18.45, gele til dessert.

Ungene legges 19.30, ny oppvaskmaskin ryddes ut og nytt søl settes inn.

That's it. Innimellom gjøremålene har det vært snakking, kaffedrikking, DOL-ing og noen telefonsamtaler.

Deilig med fridag!

Lips1365380508
Skrevet

Nei ikke for meg;)

Jeg har manglet støvsugerposer i et par dager nå, og jeg trives ikke når det ligger brødsmuler overalt og gangen ser ut som det er mulig å plante blomster der.

Kjøp smulestøvsuger og støvsuger uten poser, da vil du slippe ¨å stresse med det ;)

Skrevet

Tippoldemora di fikk det akkurat til å gå rundt fordi hun ikke hadde dol ...

:o)

Skrevet

En helt vanlig dag kan det vel ikek være, du vasker vel ikke sofatrekk og vinduer såååå ofte du heller?!

Skrevet

Haha, DOL er med andre ord ødeleggende for husmortilværelsen ;-)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Imponerende!

Her er en annen kvinne anno 2005:

Står opp med 2 unger kl. 08.50. Dusjer, legger fram klær til ungene. Koker havregrøt til frokost, setter i gang en brøddeig samtidig - og koker kaffe og tar ut av oppvaskmaskina før frokosten er klar. Koker gele med ungene etter frokost.

Kaffe med naboen på terrassen (tenk - i november!!!!). Planlegger julegaveinnkjøp. Reiser til byen og kjøper julegaver kl. 12.00, hjemme kl. 14.00. Koker suppe til lunsj.

Baker ut brød mens suppa koker (jepp, det hevet seeeeent i dag!), rydder opp etter lunsjen og merker de innkjøpte julegavene. Begynner med middagen, stek.

Ordner eldstejenta for kor kl. 17.30, sender far og barn ut mens middagen gjøres ferdig sammen med minstebarnet.

Middag 18.45, gele til dessert.

Ungene legges 19.30, ny oppvaskmaskin ryddes ut og nytt søl settes inn.

That's it. Innimellom gjøremålene har det vært snakking, kaffedrikking, DOL-ing og noen telefonsamtaler.

Deilig med fridag!

He he, jeg husker den gang jeg var hjemmeværende. Da jeg jeg også slike dager. Kos deg og nyt det;)

(Men jeg har det ganske fint nå også)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

En helt vanlig dag kan det vel ikek være, du vasker vel ikke sofatrekk og vinduer såååå ofte du heller?!

Se hva jeg skrev.

Arbeidsoppgavene varierer litt.

I går vasket jeg ikke gjesterommet, ikke badet nede, ikke badet oppe, ikke de 3 soverommene.

Nei, det er sant at jeg ikke vasker like mye hver dag. Men de andre dagene er det gjerne kjøring og dessuten vasker jeg to maskiner hver dag, som skal henges opp og legges sammen.

Det hender jeg får hjelp, men om kveldene går jeg stort sett rundt og suller med ett eller annet.

Hadde det ikke vært for dolinga, hadde jeg sikkert vært mer effektiv:) Men tv-titting blir det svært lite av.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Hu hadde sikkert hatt godt av å ha det;)

Synes det er bra terapi jeg;)

Skrevet

...eller annen jobb ved siden av. ;)

Skrevet

Nei ikke for meg;)

Nei, det finnes jo en mellomting. Jeg er heller ikke fornøyd når det knaser mellom tærne på kjøkkengulvet og jeg må bruke spade for å komme meg gjennom gangen- ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...