Gå til innhold

Hvordan regne arbeidstimer når en reiser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan regner en hvor mange timer en jobber når en reiser med jobben?

Eks:

Jeg går hjemmefra (på en fridag) kl 1515, tar bussen til byen, tar toget til Oslo. Ankommer Oslo kl 21, tar taxi til overnattingsstedet. Neste morgen går jeg fra overnattingsstedet kl 0800, til kursstedet, og holder kurs der til kl 1630. Tar toget tilbake til min hjemby, og er hjemme kl 22.

Hvor mange timer har jeg jobbet disse to dagene?

Skrevet

Tror ikke det finnes noen regler for dette. Hos oss har vi fått beskjed om at vi må regne med at slikt kan skje innimellom, og får ikke noe ekstra for det. (Utenom diett da.)

Dersom jeg skulle hatt betalt ville jeg nok regnet reel arbeidstid + reisetid.

Skrevet

Du er på jobb til du ankommer overnattingsstedet og fra du forlater det neste morgen.

(Ev. minus den tida du vanligvis bruker til å komme til ordinær arbeidsplass. Altså om jeg på vanlige arbeidsdager bruker 0,5 t. til jobb hadde jeg ansett meg for å være på jobb fra 15.45 avreisedagen.)

Om du vanligvis har ikke-betalt lunsj gjelder det motsatte de dagene du holder kurs. Trekker altså ikke fra en halvtime.

Skrevet

Dette er det forskjellige regler for fra arbeidsgiver til arbeisgiver. Noen teller reisetid som arbeidstid, noen ikke. Og noen får avspasere deler av reisetiden. (reisetid vil si når du er underveis fra ett sted til et annet) Hør med arbeisgiver!

Skrevet

Du er på jobb til du ankommer overnattingsstedet og fra du forlater det neste morgen.

(Ev. minus den tida du vanligvis bruker til å komme til ordinær arbeidsplass. Altså om jeg på vanlige arbeidsdager bruker 0,5 t. til jobb hadde jeg ansett meg for å være på jobb fra 15.45 avreisedagen.)

Om du vanligvis har ikke-betalt lunsj gjelder det motsatte de dagene du holder kurs. Trekker altså ikke fra en halvtime.

Bør legge til at jeg har fleksitid. Får altså ikke betalt ekstra for reisetid, men opparbeider plusstid.

Skrevet

Dette varierer fra arbeidssted til arbeidssted.

Vi får betalt en firedel av full lønn den tiden vi er på reisefot ...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...