Gå til innhold

NHD: Nå går det helt galt. Hva skal jeg gjøre???

Anbefalte innlegg

Jeg er en ung kvinne som har vært plaget mye med dype depresjoner. Jeg har vært bra i ett og ett halv år nå og har brukt Lamictal.

Det har vært sagt at jeg kan ha en bipolar 2.

Jeg har før vært veldig deprimert under og etter svangerskap, og har til dels vært suicidal med gjentatte innleggelser.

Nå er jeg gravid igjen. Fastlegen min har seponert Lamictal og Sobril ( som jeg har brukt mot sterk angst med panikkanfall).

Problemet er at de siste dagene nå har jeg blitt vesentlig dårligere. Litt angst men mest kjenner jeg at jeg holder på å bli skikkelig deprimert igjen. Jeg kjenner tegnene å vet hvorf det bærer.

Jeg sluttet brått med Lamictal (200 mg) og har hørt at dette ikke skal være noe problem. Etter drøye 48 timer ble jeg skikkelig dårlig med muskelsitringer, svimmelhet og kvalme. Tok da 100 mg Lamictal, og det hjalp etterhvert.

Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Tar 25 mg Lamictal nå å da og går ellers mest rundt og gråter. Jeg greier ikke tekte, ta avgjørelser, ta tak i meg selv. Jeg bare synker lengre og lengre å har det vondt...

Det er så håpløst og jeg greier ikke se hvordan jeg skal komme meg ut av det. Babyen orker jeg ikke tenke på engang...

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg leste også ditt forrige innlegg og tenkte å svare.

Det er helt uholdbart at du skal slites mellom fastlegen og psykiateren.

Det må være et minstekrav til begge at de kan snakke sammen på telefon og bli enige om en felles holdning.

Jeg er ikke i det minste tvil om hva jeg mener er riktig. Etter min mening bør du høre på psykiateren og fortsette med Lamictal. Synes følgene av seponering allerede har vist at dette er riktig. Sobril bør seponeres i svangerskapet.

Lykke til :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...