favn Skrevet 10. november 2005 Skrevet 10. november 2005 Jeg regner med det er Opera...? Nå har vi installert og avinstallert Acrobat Reader to-tre ganger, men idet en pdf-fil skal leses, kommer det opp feilrapprt fra Opera - og Opera lukkes. Det som videre pleier å skje, er at når maskinen slås av for 'kvelden', kommer det opp melding om at Adobe søker eller leter eller noe slikt (jeg husker ikke i farten...), slik at den prosessen må avbrytes før maskinen kan slås av. Kjører på XP Prof, så det kan umulig være der det ligger. Er det rett og slett Opera som ikke håndterer Acr Reader, versjon 7.0...? Du gode datamenneske, på forhånd takk. 0 Siter
citoyen Skrevet 10. november 2005 Skrevet 10. november 2005 Høres rart ut.. Jeg har ingen problemer med Opera og Acrobat Reader her. Her er beskrivelsen for å installere Acrobat for Opera: http://www.opera.com/support/search/supsearch.dml?index=155 - men det har du vel kanskje allerede gjort. Hva om du tar backup av bokmerker og slikt og så avinstallerer og reinstallerer Opera? http://www.opera.com/support/search/supsearch.dml?index=313 Test Acrobat Reader før du legger tilbake dataene fra backupen i den nye installasjonen, for å se om det er noe i innstillingene dine som lager trøbbel. 0 Siter
favn Skrevet 10. november 2005 Forfatter Skrevet 10. november 2005 Høres rart ut.. Jeg har ingen problemer med Opera og Acrobat Reader her. Her er beskrivelsen for å installere Acrobat for Opera: http://www.opera.com/support/search/supsearch.dml?index=155 - men det har du vel kanskje allerede gjort. Hva om du tar backup av bokmerker og slikt og så avinstallerer og reinstallerer Opera? http://www.opera.com/support/search/supsearch.dml?index=313 Test Acrobat Reader før du legger tilbake dataene fra backupen i den nye installasjonen, for å se om det er noe i innstillingene dine som lager trøbbel. Jeg tar ikke sjansen på reinstallering av Opera. De gangene jeg har installert ny versjon, har alt av mailer og bokmerker forsvunnet. Det er forsåvidt greit å ta back-up, men da jeg ikke greier å legge backup-materialet inn i den nye versjonen (Operamail og bokmerker), er det meningsløst i utgangspunktet. Lenken du gir til Opera og hvordan installere Acrobat, lar seg ikke åpne, det skjer ingenting, bare hvit side... 0 Siter
citoyen Skrevet 10. november 2005 Skrevet 10. november 2005 Jeg tar ikke sjansen på reinstallering av Opera. De gangene jeg har installert ny versjon, har alt av mailer og bokmerker forsvunnet. Det er forsåvidt greit å ta back-up, men da jeg ikke greier å legge backup-materialet inn i den nye versjonen (Operamail og bokmerker), er det meningsløst i utgangspunktet. Lenken du gir til Opera og hvordan installere Acrobat, lar seg ikke åpne, det skjer ingenting, bare hvit side... Har du fulgt oppskriften fra nettsiden om hvordan du legger tilbake backupen? Jeg fikk forresten også en hvit side først, men siden kom opp da jeg trykket reload. Det er sikkert bare litt problemer på serveren. Hvis du ikke vil avinstallere den versjonen du har, så kan du prøve å installere på nytt i en annen katalog. Da får du en helt ren installasjon som du kan teste i, og evt prøve å legge en backup fra hovedinstallasjonen i uten at du risikerer noe. 0 Siter
favn Skrevet 10. november 2005 Forfatter Skrevet 10. november 2005 Har du fulgt oppskriften fra nettsiden om hvordan du legger tilbake backupen? Jeg fikk forresten også en hvit side først, men siden kom opp da jeg trykket reload. Det er sikkert bare litt problemer på serveren. Hvis du ikke vil avinstallere den versjonen du har, så kan du prøve å installere på nytt i en annen katalog. Da får du en helt ren installasjon som du kan teste i, og evt prøve å legge en backup fra hovedinstallasjonen i uten at du risikerer noe. Nå kom Opera-lenken opp uten problemer. Jeg skal finlese og gå gjennom instruksene. Takk skal du ha 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.