Gjest sliter med regningene Skrevet 10. november 2005 Skrevet 10. november 2005 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=296272 Vi er en småbarnsfamilie som har dårlig råd fra før av. Vi vi få det strammere økonomisk nå? 0 Siter
collins Skrevet 10. november 2005 Skrevet 10. november 2005 "dårlig råd" er jo et relativt begrep, alt etter hvor slepphendt man er med pengene, eller hvor stor gjeld man har. Det viktige er hvor stor inntekt dere har, for å kunne si noe om en evt skatteskjerpelse. 0 Siter
Gjest høyere skatt, skatt, skatt Skrevet 10. november 2005 Skrevet 10. november 2005 Jeg leste på nettet at alle (enkeltperson/familie) som tjener over 300000 vil få skatteskjerpelse. Men var det virkelig noen som ikke visste at vi ville få høyere skatt??? Nei, det har jo ligget i kortene hele tiden det. Dele godene skal vi, hadde vært greit det, hvis det også gjaldt politikerne. 0 Siter
Goliath Skrevet 10. november 2005 Skrevet 10. november 2005 Ikke så godt å si enda, siden detaljene ikke foreligger. Og det er avhengig av mange individuelle faktorer - som hvor mye dere tjener, om barna går i barnehage etc. Men har dere lån, så blir det nok strammere for dere i årene som kommer uansett. 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 10. november 2005 Skrevet 10. november 2005 Jeg leste på nettet at alle (enkeltperson/familie) som tjener over 300000 vil få skatteskjerpelse. Men var det virkelig noen som ikke visste at vi ville få høyere skatt??? Nei, det har jo ligget i kortene hele tiden det. Dele godene skal vi, hadde vært greit det, hvis det også gjaldt politikerne. Jeg leste på nettet at alle som tjener over en million vil få skatteskjerpelse med ca 40.000,-. Vi som tjener en tredjedel sånn ca får lavere skatt siden minstefradraget øker fra 31-34 prosent og vil ligger ennå under toppskattgrensa. Jeg unner faktisk de som tjener over millionen å betale litt mer skatt enn jeg gjør. 0 Siter
Goliath Skrevet 10. november 2005 Skrevet 10. november 2005 Jeg leste på nettet at alle som tjener over en million vil få skatteskjerpelse med ca 40.000,-. Vi som tjener en tredjedel sånn ca får lavere skatt siden minstefradraget øker fra 31-34 prosent og vil ligger ennå under toppskattgrensa. Jeg unner faktisk de som tjener over millionen å betale litt mer skatt enn jeg gjør. De betalte fra før vesentlig mer enn hva du gjør. Og nå skal de betale enda mer - hvilket i og for seg er greit nok. 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 10. november 2005 Skrevet 10. november 2005 De betalte fra før vesentlig mer enn hva du gjør. Og nå skal de betale enda mer - hvilket i og for seg er greit nok. De betalte mer i kroner og ører ja. Greit nok. Jeg klager i allefall ikke over at de som tjener over millionen får større skatt. Kanskje når jeg kommer dit lønnsmessig, men det er vel mer en drøm enn realitet i det... 0 Siter
Goliath Skrevet 10. november 2005 Skrevet 10. november 2005 De betalte mer i kroner og ører ja. Greit nok. Jeg klager i allefall ikke over at de som tjener over millionen får større skatt. Kanskje når jeg kommer dit lønnsmessig, men det er vel mer en drøm enn realitet i det... :-) 0 Siter
Gjest går nok fint Skrevet 10. november 2005 Skrevet 10. november 2005 det står jo at "skjerpelsen" først og fremst er i forhold det det budsjettet som den forrige regjeringen la fram i oktober, altså en "skjerpelse" i forhold til noe som ikke engang var vedtatt! Videre står det at budsjettet nå innebærer en viss skjerpelse i forhold til 2005-skattereglene, men en LETTELSE i forhold til 2004. Så hvis du hadde det OK med de skattene som var i fjor, så får du det litt bedre enn det i 2006. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.