Gå til innhold

Statsbudsjettet - arv

Anbefalte innlegg

Skrevet

For dere som vil arve over det tidligere (og nå uforandrede) fribeløpet på kr. 250.000 (foreslått av Bondevikregjeringen doblet) i nær fremtid, så kostet den nye regjeringen dere fort mange titalls tusen kroner.

Pyttsann......

Fortsetter under...

skorpionfisken
Skrevet

Jeg vil håpe at det er så mange mange år til jeg arver at de har rettet det opp mange ganger før den tid....

Skrevet

"Kostet?"

Vi snakker her om å få litt mindre, ikke om noen utgift.

Skrevet

Bombe...

Hva med oss som har sendt inn arvemelding, men venter på saksbehandlingen...?

Skrevet

"Kostet?"

Arv er penger som f.eks. foreldrene dine har arbeidet seg opp, og betalt skatt av. Når de skal overføres til deg må du betale ny skatt på de samme pengene.

Du får altså mindre av foreldrene dine sine penger fordi du må betale mere skatt. Er ikke det en økt kostnad? Det er jo ikke staten sine penger, det var foreldrene dine sine, og nå dine.

Annonse

skorpionfisken
Skrevet

Bombe...

Hva med oss som har sendt inn arvemelding, men venter på saksbehandlingen...?

Den blir jo ikke endret. Står på stedet hvil med 250.000,- fra hver arvlater til hver arvmottaker.

Det han sikter til er at det var foreslått en dobling, men den ble det ikke noe av.

Skrevet

Tenk for en skatt dette er. Faens greier. Her har f.eks foreldre arbeidet og slitt et helt liv, spinket og spart, betalt skatt og betalt gjeld og har hatt problemer med å klare seg. Når de dør så kommer jaggu staten og grafser til seg enda en gang.

De eier faen meg ikke skam.

Skrevet

Arv er penger som f.eks. foreldrene dine har arbeidet seg opp, og betalt skatt av. Når de skal overføres til deg må du betale ny skatt på de samme pengene.

Du får altså mindre av foreldrene dine sine penger fordi du må betale mere skatt. Er ikke det en økt kostnad? Det er jo ikke staten sine penger, det var foreldrene dine sine, og nå dine.

Jeg vet det. Men en mulig reduksjon, som vi ikke vet om hadde blitt noe av - og som nå altså ikke blir noe av - synes jeg det blir litt søkt å betrakte som en kostnad.

Skrevet

Jeg vet det. Men en mulig reduksjon, som vi ikke vet om hadde blitt noe av - og som nå altså ikke blir noe av - synes jeg det blir litt søkt å betrakte som en kostnad.

Der er vi enige :-)

Skrevet

"Kostet?"

Forsøker du å være morsom?

Dette er penger som din familie har spinket og spart i løpet av et helt liv - og som de allerede har betalt skatt og avgifter av.

Mao er dette penger som din famile eier fullt og helt - og staten eier null av.

Når de så skal føres videre i familien, så skal staten ha sin del - nok en gang.

Og det mener du ikke er en kostnad eller utgift??

Skrevet

Ok - vi kan kverulere på det:-)

Jeg kan strekke meg til følgende formulering:

En potensiell reduksjon i kostnaden ved å arve ble fjernet av vår nye regjering.

Skrevet

Tenk for en skatt dette er. Faens greier. Her har f.eks foreldre arbeidet og slitt et helt liv, spinket og spart, betalt skatt og betalt gjeld og har hatt problemer med å klare seg. Når de dør så kommer jaggu staten og grafser til seg enda en gang.

De eier faen meg ikke skam.

Ja det er faktisk helt fuckings utrolig at det går ann!

Annonse

Gjest likte det bedre før
Skrevet

Jeg synes det var bedre før, men "alle" klaget på Bondevik-regjeringen. Ser de kanskje nå at det ikke var så ille da?

Skrevet

Jeg trøster meg at jo blir 500.000 skattefritt,- og at jeg - som har flere søsken - nok ikke arver veldig mye mer enn det.

En helt annen ting er at det ikke burde vært arveavgift i det hele tatt...

Skrevet

Hvorfor er det flott?????

Sikkert fordi sandex er missunnelig fordi h*n ikke arver noe særlig.

Slikt er usedvanlig vanlig i Norge.....

Skrevet

Sikkert fordi sandex er missunnelig fordi h*n ikke arver noe særlig.

Slikt er usedvanlig vanlig i Norge.....

hehehe :) Du har helt riktig :) Det er smålig misunnelse. Det kommer fra min mor som ble gjort arveløs av en tante... Hennes to brødre arvet millioner, og hun ingenting :)

Skrevet

hehehe :) Du har helt riktig :) Det er smålig misunnelse. Det kommer fra min mor som ble gjort arveløs av en tante... Hennes to brødre arvet millioner, og hun ingenting :)

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...