Gjest rettskriving Skrevet 10. november 2005 Skrevet 10. november 2005 "Ut i fra" ser feil ut, men hva er rett? 0 Siter
Gjest LucySky Skrevet 10. november 2005 Skrevet 10. november 2005 Jeg ville skrevet det ut ifra. Ut ifra det kjennskapet jeg har til ... ja, ord tatt på fornemmelsen. 0 Siter
Gjest sandex Skrevet 10. november 2005 Skrevet 10. november 2005 Dropp i`en , så blir det riktig Ut fra 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 10. november 2005 Skrevet 10. november 2005 Er det noe formelt du skriver ville jeg ikke brukt "ut fra", men heller noe annet. Med kjennskap til... På bakgrunn av... I henhold til.. 0 Siter
Mirabell Skrevet 10. november 2005 Skrevet 10. november 2005 "Jeg går ut fra at du mener...", uten "i". Men: "Jeg går ut av rommet" 0 Siter
Gjest LucySky Skrevet 10. november 2005 Skrevet 10. november 2005 "Jeg går ut fra at du mener...", uten "i". Men: "Jeg går ut av rommet" Min stavekontroll (word) godtar straks ut ifra. Det hender at språk ikke alltid dreier seg om "ordboksriktige" uttrykk. " Ut ifra det du sier, ville jeg aldri ha trodd at du hadde lært norsk" "Ut fra det du sier, ville jeg aldri ha trodd at du hadde lært norsk". Jeg ville nok kanskje ha valgt første eksempel, sjøl om jeg vet det andre er riktigst. Men det første er mykere, mer taleriktig. Er det i formelt brev, snakker vi naturligvis om noe annet. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 10. november 2005 Skrevet 10. november 2005 Det der spurte jeg en som arbeider med språket om, og hun sa du kunne skrive følgende: Ut i fra. Ut ifra. og Ut fra. Selv ville jeg nok droppet i-en. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.