Gå til innhold

Hvor lenge sykemeldt før man får kort/blomster?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest madagaskar
Skrevet

av hvem? bedriften der hvor man jobber? Ikke hørt om d.

Gjest trynefaktor ganger #&%¤
Skrevet

Finnes det regler for slikt? Hos oss er det veldig tilfeldig tror jeg. Noen får og andre ikke, trynefaktor avgjør?

kakki1365380609
Skrevet

Er ikke det bare vanlig dersom man ligger på sykehus da? Ikke hørt om sykemeldte som får blomster og kort. Fra hvem forresten? Jobben? familie/venner?

Gjest vannkanne
Skrevet

Er ikke det bare vanlig dersom man ligger på sykehus da? Ikke hørt om sykemeldte som får blomster og kort. Fra hvem forresten? Jobben? familie/venner?

Fra jobben. Vi har en gavekasse som jeg også er med på.

Gjest vannkanne
Skrevet

Finnes det regler for slikt? Hos oss er det veldig tilfeldig tror jeg. Noen får og andre ikke, trynefaktor avgjør?

Vi har en gavekasse, og jeg vet det er vanlig å gi når noen er sykemeldt over flere uker.

Annonse

Gjest vannkanne
Skrevet

av hvem? bedriften der hvor man jobber? Ikke hørt om d.

Vi har en gavekasse på jobb, og jeg er også med på den.

Skrevet

Ut i fra sånn som du svarer til de andre her, så tror jeg dette er veldig individuelt fra bedrift til bedrift. Bortsett fra at jeg tror det er en lik regel i alle statlige bedrifter, uten at jeg vet hva den regelen går ut på.

Sånt som dette står sikkert i personalhåndboka eller et annet oppslagsverk til firmaet ditt eller noe.

Skrevet

Pa mitt arbeidssted som regel etter noen uker, men jeg fikk til min overraskelse blomster samme uke som jeg ble sykemeldt pga. operasjon. Det var utrolig hyggelig siden jeg vet at de vanligvis ikke gjor det.

Skrevet

Ut i fra sånn som du svarer til de andre her, så tror jeg dette er veldig individuelt fra bedrift til bedrift. Bortsett fra at jeg tror det er en lik regel i alle statlige bedrifter, uten at jeg vet hva den regelen går ut på.

Sånt som dette står sikkert i personalhåndboka eller et annet oppslagsverk til firmaet ditt eller noe.

Jeg tror ikke at det star noe sted. Ingen er forpliktig til a gi blomster og dette er en tradisjon, ikke noe lovpalagt.

Gjest vannkanne
Skrevet

Pa mitt arbeidssted som regel etter noen uker, men jeg fikk til min overraskelse blomster samme uke som jeg ble sykemeldt pga. operasjon. Det var utrolig hyggelig siden jeg vet at de vanligvis ikke gjor det.

Jeg har vært sykemeldt i to måneder uten å ha hørt et pip.

Gjest vannkanne
Skrevet

Jeg er med på å gi et beløp hver måned som skal være til blomster når noen er syke/når noen får barn. Siden jeg har vært sykemeldt en god stund føler jeg meg litt glemt. Det hadde vært fint med en liten oppmerksomhet, men om de ikke gir noe så er det ok. Men da forstår jeg ikke hvorfor vi har gavekasse.

Skrevet

Jeg har nå vært sykmeldt i 5 uker, og fikk en nydelig bukett fra jobben i forrige uke. Er ansatt i en statlig bedrift.

Annonse

Gjest vannkanne
Skrevet

Jeg har nå vært sykmeldt i 5 uker, og fikk en nydelig bukett fra jobben i forrige uke. Er ansatt i en statlig bedrift.

Har dere da ingen gavekasse som de ansatte er med på? Jeg jobber i kommunen, men det er de ansatte som ordner med blomster og gavekassen.

Skrevet

Er det vanlig å få det altså? Fra hvem? Jobben min gir en nok heller sparken da enn blomster..

Gjest vannkanne
Skrevet

Er det vanlig å få det altså? Fra hvem? Jobben min gir en nok heller sparken da enn blomster..

Det er første gangen jeg er sykemeldt, og jeg hadde ikke noe valg. Det er de ansatte som har en gavekasse, og jeg er med på å legge penger i den.

Gjest trynefaktor ganger #&%¤
Skrevet

Vi har en gavekasse, og jeg vet det er vanlig å gi når noen er sykemeldt over flere uker.

Hvis vi hadde hatt en slik gavekasse, som alle betalte inn til, og som ble brukt til blomster mv. til de syke... så hadde jeg blitt veldig lei meg hvis jeg ikke hadde fått. Da hadde jeg trodd at de var glad for å bli kvitt meg. Jeg skjønner den følelsen!

Hvis jeg hadde vært din kollega så skulle jeg ønske at jeg visste om det, slik at jeg kunne få sendt deg en hilsen i morgen den dag.

Det har sikkert bare skjedd en misforståelse, at den ene tror at den andre ordner opp, og alle blir sikkert veldig lei seg hvis dette glipper.

Hva kan man gjøre? Hva med å ringe til noen der og si at du lever, at det går fremover, at du savner dem osv..

De savner deg sikkert også, du er nok ikke glemt.

Gjest vannkanne
Skrevet

Hvis vi hadde hatt en slik gavekasse, som alle betalte inn til, og som ble brukt til blomster mv. til de syke... så hadde jeg blitt veldig lei meg hvis jeg ikke hadde fått. Da hadde jeg trodd at de var glad for å bli kvitt meg. Jeg skjønner den følelsen!

Hvis jeg hadde vært din kollega så skulle jeg ønske at jeg visste om det, slik at jeg kunne få sendt deg en hilsen i morgen den dag.

Det har sikkert bare skjedd en misforståelse, at den ene tror at den andre ordner opp, og alle blir sikkert veldig lei seg hvis dette glipper.

Hva kan man gjøre? Hva med å ringe til noen der og si at du lever, at det går fremover, at du savner dem osv..

De savner deg sikkert også, du er nok ikke glemt.

Tusen takk for det! Jeg kommer nok ikke til å ringe, nei.

Skrevet

Tusen takk for det! Jeg kommer nok ikke til å ringe, nei.

Hvorfor kan ikke DU ringe? Om de er gode kolleger som du forventer å få blomster av, kan vel DU ringe DEM og høre hvordan det går med dem der på jobb? Med mindre du er dødssyk da...

Skrevet

Sikkert veldig individuelt. Noen får ganske snart, noen aldri. Noen ganger spanderer arbeidsgiver blomster, andre ganger spleiser de nærmeste arbeidskollegene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...