Gå til innhold

Hvor lenge sykemeldt før man får kort/blomster?

Anbefalte innlegg

Gjest vannkanne
Skrevet

Sikkert veldig individuelt. Noen får ganske snart, noen aldri. Noen ganger spanderer arbeidsgiver blomster, andre ganger spleiser de nærmeste arbeidskollegene.

Som jeg har skrevet nedenfor så har vi en gavekasse, og jeg er også med på å gi penger til den hver måned.

Skrevet

Som jeg har skrevet nedenfor så har vi en gavekasse, og jeg er også med på å gi penger til den hver måned.

Er gavekassen generelt til gaver (jubileer, brylluper, fødsler etc.) eller kun til syke-blomster? Jeg har aldri hørt om at man samler inn penger hver måned til slikt. Vi gjør det etter behov, sjeldnere enn hver måned, stort sett.

skorpionfisken
Skrevet

Vi har en gavekasse på jobb, men den går bare til runde dager (50+) bryllup og babyfødsler.

Vi er en IA-bedrift så nå står det nedfelt at arbeidsgiver etter noen dager skal sende blomster hvis det er klart at det blir en langvarig sykemelding. Før de reglene ble laget var det helt tilfeldig, og mye etter trynefaktor og alvorlighetsgrad hvem som fikk og hvem som ikke fikk. Men det viktigste i disse nye reglene er ikke blomstene, men at leder skal ringe hjem til den ansatte og spørre hvordan det går, invitere dem til lunsj og lignende. Evt komme hjem til dem med medbragt lunsj om de er for syke til å bevege seg ut.

Skrevet

Jeg tror ikke at det star noe sted. Ingen er forpliktig til a gi blomster og dette er en tradisjon, ikke noe lovpalagt.

Nei, ikke lovpålagt nei, det mente jeg heller ikke, men at det er interne bestemmelser i den enkelte bedrift og at det i så fall vil stå i en personalhåndbok eller noe i hennes firma, dersom de har en slik ordning.

Det er ingen bestemt regel for sånt, bare opp til hvert enkelt firma.

Skrevet

Hos oss er det nedfelt i personalrutinene at det skal gis blomster ved mer enn 14 dagers sykmelding. Men jeg ahr vært sykmeldt i 2 mnd nå og ikke sett snurten av noen blomster.Jobber i en statsetat.

Prøver å stikke inom jobben ca 1 gang pr uke for å holde kontakt men de har det for travelt til å prate med meg.

Gjest vannkanne
Skrevet

Hos oss er det nedfelt i personalrutinene at det skal gis blomster ved mer enn 14 dagers sykmelding. Men jeg ahr vært sykmeldt i 2 mnd nå og ikke sett snurten av noen blomster.Jobber i en statsetat.

Prøver å stikke inom jobben ca 1 gang pr uke for å holde kontakt men de har det for travelt til å prate med meg.

Da har du det som meg.

ikke fast nick
Skrevet

Har aldri hørt om dette med at bedrifter gir de ansatte blomster når de er sykemeldte. Er det en ny ordning?

Skrevet

Har aldri hørt om dette med at bedrifter gir de ansatte blomster når de er sykemeldte. Er det en ny ordning?

Kansje det er bare de populære som får =)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...