Gå til innhold

Krav på buss/skolekort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor sentralt til, altså flere skoler i nærheten. Datteren min på 9 år går på en skole som er et stykke unna der jeg bor. Hun er hos pappaen annenhver uke, og han bor litt nærmere (Vi bodde sammen der før). Hun har syklet tidligere, men nå er det jo vinter. Men har hun krav på gratis busskort? Det er jo ganske dyrt å kjøpe klippekort hver uke. Noen som vet? Å bytte skole bare pga bussutgifter er utelukket.

skorpionfisken
Skrevet

Hvis den av dere som hun har folkeregistrert adresse hos bor mer enn 4 km fra skolen har hun krav på busskort fra kommunen.

Skrevet

Hvis den av dere som hun har folkeregistrert adresse hos bor mer enn 4 km fra skolen har hun krav på busskort fra kommunen.

ja, hun har adresse hos meg, så da bør hun jo få det ja. Men hvor henvender jeg meg?

skorpionfisken
Skrevet

ja, hun har adresse hos meg, så da bør hun jo få det ja. Men hvor henvender jeg meg?

Skolen ordner det for min datter. Hun får skolebusskortet utlevert der første skoledag hver høst.

Gjest dette mener nå jeg da:)
Skrevet

om vinteren har de uansett rett på gratis buss til og med 7 klasse:)

og der jeg vokste opp var det knappe 3 km til skolen, og alle til og med 5(4 da) klasse fikk gratis buss.

skorpionfisken
Skrevet

om vinteren har de uansett rett på gratis buss til og med 7 klasse:)

og der jeg vokste opp var det knappe 3 km til skolen, og alle til og med 5(4 da) klasse fikk gratis buss.

Det finnes forskjellige regler i forskjellige kommuner. Reglene i vår kommune tar også hensyn til hvor du bor. Mine tantebarn har 1 km til skolen men får skolebuss på vinteren fordi skoleveien er ekstra farlig akkurat der de bor. Andre som bor lenger unna andre veien får det ikke for der er ikke skoleveien så farlig.

I byen, der vi bor er grensa absolutt og på 4 km sommer som vinter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...