Gjest xtra Skrevet 28. februar 2001 Del Skrevet 28. februar 2001 Hei! Jeg har en datter på 12 uker nå og jeg fullammer henne. Jeg har nettopp fått vite at jeg har livmorhalskreft og at jeg snart skal ha en operasjon hvor jeg skal fjerne livmor med tilliggende lymfekjertler (hysterektomi). Og jeg har derfor lyst til å ta litt ekstra vitaminer ++ for å styrke kroppen. Det jeg tar nå er: 1 Petter Møllers Basic multivitamin, 3 omega-3, 1 biohvitløk, 1 ester C, 1 folsyre (0,4 mg), 1 B vitamin, 4 tabletter soyaproteiner, Er det noe av dette som kan være skadelig/ evt. i for store doser? Jeg har lest et sted at bl. a. for mye omega kan gi dvergvekst hos barn. Stemmer dette? Har noen der ute noen andre tips vedrørende kosthold/vitaminer osv. På forhånd takk! Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/20733-kreft-vitaminer-amming/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 4. mars 2001 Del Skrevet 4. mars 2001 Kjære xtra. Jeg kjenner ikke til at omega 3 fettsyrer kan gi dvergvekst hos barn. Snarere tvert i mot bedrer omega 3 fettsyrer gjennomblødningen av morkaken og fremmer utviklingen av barnets nervesystem. Dine tilskudd høres helt fine ut med etpar unntak. Jeg er ikke sikker på om Basic multi er laget av naturlige råvarer og jeg tror ikke du trenger soyaproteiner. På den annen side ble det gjort forsøk ved Radiumhemmet i Sverige der forskerne ga tilskudd av haileverolje til pasienter som fikk etterbehandling i form av stråling og cellegift. Legen Anna Brohult tok sin doktorgrad på dette og viste at tilskuddet av haileverolje kunne være nyttig. Haileverolje bør ikke brukes av personer som har hatt blodpropp eller årebetennelse i benet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/20733-kreft-vitaminer-amming/#findComment-90948 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.