Gå til innhold

Kreft, vitaminer, amming ++

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en datter på 12 uker nå og jeg fullammer henne. Jeg har nettopp fått vite at jeg har livmorhalskreft og at jeg snart skal ha en operasjon hvor jeg skal fjerne livmor med tilliggende lymfekjertler (hysterektomi). Og jeg har derfor lyst til å ta litt ekstra vitaminer ++ for å styrke kroppen. Det jeg tar nå er: 1 Petter Møllers Basic multivitamin, 3 omega-3, 1 biohvitløk, 1 ester C, 1 folsyre (0,4 mg), 1 B vitamin, 4 tabletter soyaproteiner,

Er det noe av dette som kan være skadelig/ evt. i for store doser? Jeg har lest et sted at bl. a. for mye omega kan gi dvergvekst hos barn. Stemmer dette? Har noen der ute noen andre tips vedrørende kosthold/vitaminer osv.

På forhånd takk! Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20733-kreft-vitaminer-amming/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære xtra.

Jeg kjenner ikke til at omega 3 fettsyrer kan gi dvergvekst hos barn. Snarere tvert i mot bedrer omega 3 fettsyrer gjennomblødningen av morkaken og fremmer utviklingen av barnets nervesystem. Dine tilskudd høres helt fine ut med etpar unntak. Jeg er ikke sikker på om Basic multi er laget av naturlige råvarer og jeg tror ikke du trenger soyaproteiner. På den annen side ble det gjort forsøk ved Radiumhemmet i Sverige der forskerne ga tilskudd av haileverolje til pasienter som fikk etterbehandling i form av stråling og cellegift. Legen Anna Brohult tok sin doktorgrad på dette og viste at tilskuddet av haileverolje kunne være nyttig. Haileverolje bør ikke brukes av personer som har hatt blodpropp eller årebetennelse i benet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20733-kreft-vitaminer-amming/#findComment-90948
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...