Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er 35 år og mann. Har alltid vært i svært god fysisk form. Nå er jeg konstant dehydrert. Har konsultert tre ulike leger. Uten resultater. Prøvene vil ingen ende ta! Når jeg har spist klarer jeg å holde litt bedre på væsken enn ellers. Hvis jeg er sulten må jeg tisse rett etter å ha drukket. Fargen på urinet er klart, jeg drikker store mendger, men blir ikke mindre tørst av dette. Jeg setter stor pris på tips om hvem/hvilken type spesialist jeg bør kontakte. "hilsen et vissent løv"

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20779-dehydrering/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære hermano.

Jeg regner med at dine leger har sjekket nyrefunksjonen din og om du har diabetes. Dine symptomer kan tyde på at du rett og slett lider av saltmangel. Vi taper nemlig salt (natrium) når vi svetter og natrium holder væske tilbake i kroppen. Fysisk anstrengelse i varme rom kan føre til betydelig salttap og idrettsutøvere i varme land er klar over dette. Prøv derfor å spise salte matverer en periode og tilfør kroppen saltoppløsning i stedet for karbohydrater eller vann.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20779-dehydrering/#findComment-90944
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...