Gjest Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Hei Stig,Jeg har 2 ganger hatt massering av magen. Første gang i forbindelse med en undersøkelse hos osteopat, og andre gang etter helkroppsmassasje hos massør/healer.Ca 1 døgn etter behandlingene har jeg kastet opp og fått magasjau. Jeg trodde etter første gangen jeg hadde fått omgangssyken, det lignet fælt på det. Men nå etter å opplevd dette igjen, har jeg begynt å lure. Jeg har plager med min mage etter 2 svangerskap som bla. har fått mine rette magemuskler til å ikke kunne gå tilbake til normalen igjen. Legen kalte det diastasis. Er meget svai og magen står mye ut, jeg ser gravid ut. Ifølge legen hjelper det ikke å ta 1000 situps om dagen heller. Er overvektig og har fremdeles bekkenløsningssmerter, selv om det er 7 år siden min siste fødsel. Jeg burde trent, men for mye bevegelse gjør meg verre i bekkenet. Stivner og får problemer med å gå! Har også gått til fysioterapeut og trent der, men da ble jeg mye værre og nesten ikke gangbar og måtte gi opp (etter flre uker). Nå har jeg nærmest gitt opp, men tenkte det må være en sammenheng noe sted. Hva tror du? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/207867-reaksjon-etter-kroppsmassaje/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Massasje av magen kan både påvirke nervesystemet (solar plexus) og reflektorisk via akupunkturpunkmeridianer og reflekspunkter. Det er vanskelig å si eksakt hva som utløser disse symptomene i ditt tilfelle. Det kan virke som du er inne i en ond sirkel med overvekt, bekkensmerter og svak muskulatur. I første omgang vil jeg anbefale forsiktig trening kombinert med kostomlegging for vektreduksjon, gjerne ved å begrense inntaket av raske karbohydrater. Et høyt insulinnivå kan både være med å øke smertene og føre til at kiloene legger seg rundt midjen. Noen kan ha effekt av akupunktur mot bekkensmerter. Ved å redusere smertene 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/207867-reaksjon-etter-kroppsmassaje/#findComment-1501168 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.