Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hallo Stig Bruset, og takk for sist (50 årsdagen til Snorre). Jeg skriver fordi jeg i 12-13 år har vært sterkt plaget av tinnitus etter en bilulykke (smellskade). Før jul 2003 møtte jeg veggen og sank sammen, bokstavelig talt. Pga av lang ventetid i det off. helsevesen konsulterte jeg gjennom 2004 naturlegen Jiang Ke Qin i Oslo og fikk ca 30 behandlinger med akupunktur og urter. Tinnitusen har holdt seg, men jeg fikk tilbake nattesøvn og energi, slik at jeg kunne vende tilbake til arbeid etter mer enn ett års fravær. (Jeg kom til behandling ved Tinnitus-klinikken i Arendal i høst etter tre års venting.) Jeg ba om å få trukket fra utgiftene til behandlingene i Oslo på skatten, men har fått to avslag. Fylkeslegen i VA bemerker at behandlingen ikke er faglig forsvarlig. Jeg skulle gjerne hatt noen off. skriv å referere til som kan sparke bein under slike argumenter. Jeg trodde i alle fall akupunktur nå var å betrakte som god-kjent. Har du noen tips/råd å gi, noe å henvise til? Takk for svar så snart du har tid. Mvh Alf Kjetil Igland (nabo til Inger Grethe i Kr. sand!)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/207966-kinesisk-medisin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Det var fint at du har kommet deg i jobb igjen! Akupunktur er på vei inn i helsevesenet og brukes i dag på hvert femte sykehus og av mange leger og fysioterapeuter. Når det gjelder din behandling så kjenner jeg ikke metoden i detalj. Vanligvis kan man få fradrag for utgiftene hvis behandleren er offentlig godkjent og metoden kan dokumenteres i forsøk på den lidelse det dreier seg om. Forskning innen alternative behandlingsmetoder er for en stor del samlet ved Universitetet i Tromsø (NAFKAM) som også administrerer Norge-Kina samarbeidet. De har to doktorander innen akupunktur (Terje Alræk og Arne Norheim)som er meget oppegående innen forskning på akupunktur.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/207966-kinesisk-medisin/#findComment-1501225
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...